Medicin til dyrene....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. januar 2012

jydeinden

Anonym skriver:

Jeg har hørt flere sige, spar dog for pokker det dyrlæge besøg og give dine dyr panodil i stedet for.. Hvis dine dyr har orm, så giv dem for pokker de piller ens børn får mod orm.

Det kan man da bare ikke. Jeg er 100% tryg ved at komme ved min egen dyrlæge, mine dyr skal have det rigtig godt og tjekkes hos dyrlægen, når jeg føler der er noget som ikke er som det skal være, hvis de f.eks skulle ske og have orm kommer de altså også til dyrlægen en tur.. 

Hvis man virkelig vil spare på pengene på et dyrlæge besøg - Hvorfor har man så anskaffet sig dyr? 

Vil du nogensinde kunne finde på at give dine dyr menneske medicin og derved spare turen til dyrlægen? 

hvem i al verden er dog så kynisk og idiotisk at medicinerer deres dyr uden nogen former for vejledning.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. januar 2012

grinny

StineW79 skriver:

Det er jo lidt noget andet, når dyrelægen har sagt det. Og man jo stille det lidt firkantet op, på den måde at endten ville den dø pga orm og fik en sidste chance på denne måde. Normalt ville du jo heller ik bare ha givet den menske medicin vel. Vh stine

Det er rigtig nok, det var enten eller.. Men nej, ville aldrig bruge det nu, hvor jeg kan rigtig dyre medicin

Anmeld

5. januar 2012

Anonym trådstarter

grinny skriver:

Jeg giver også kun mine dyr det medicin, som dyrlægen siger og giver.. MEN... Kan så fortælle at min dyrlæge sagde til mig at jeg skulle give min kat ormepiller til børn! Da jeg fik ham, kom han fra et hjem hvor hverken dyr eller mennesker burde bo og han var så fyldt op af orm, at det var tæt på at han ikke ville overleve.. Han manglede blod og næring, aldrig har jeg set en kat så slasket! Efter mange forsøg med de forskellige ormepiller, sagde hun til mig at jeg skulle prøve at give ham en "menneske"pille. Han ville ikke overleve hvis jeg ikke fik dem ud af kroppen på ham. Så ja, jeg har givet min kat en "menneske"pille.. Dog kun den ene gang og jeg fik virkelig ram på dem. Nu kan han nøjes med en fra dyrlægen fordi det på ingen måde er eller bliver så slemt igen!

Håber ikke jeg får slag for det  

Dette er en undtagelse - Det var dyrlægen der sagde at du skulle og ikke noget du selv gjorde! 

Så det får du slet ikke slag over fra min side! 

Anmeld

5. januar 2012

Gaia

Ja det kunne jeg, så længe du kender den rette dosis og rette medicin så ja. For den medicin dyrelægerne anvender er den samme som til mennsker bare eskalleret nedog andet navn. Selvf. Skal dyret til dyrelæge, men kender su problemet, har det været der før og ved du hvilket medicin og hvad dosis så ja så kan du sagtens. Du skal baer have styr på indholdsstofferne. Ville dog ikke gøre det uden at snakke med en dyrelæge eller læge inden da. 

Anmeld

5. januar 2012

Gaia

Nå ja skal lige sige at jeg aldrig kunne finde på at give panodil, pinex og i den dur. Har faktisk aldrig givet vores tidligeere dyr noget. Vi var altid ved dylægen, men da min far er læge kunne han jo se hvilken pencillin hundene fik, og finde tilsvarende meget billigere. Og så ja så brugte vi det. Tror mange læger gør det, fordi de kender medicinen og har dyt været tilmdyrelæge er der ikke noget problem. Men selvf skal man aldrig medicinere nogle uden at de er blevet tjekket af fagpersoner, det gælder både dyr og mennesker! 

Anmeld

5. januar 2012

Anonym trådstarter

Gaia skriver:

Nå ja skal lige sige at jeg aldrig kunne finde på at give panodil, pinex og i den dur. Har faktisk aldrig givet vores tidligeere dyr noget. Vi var altid ved dylægen, men da min far er læge kunne han jo se hvilken pencillin hundene fik, og finde tilsvarende meget billigere. Og så ja så brugte vi det. Tror mange læger gør det, fordi de kender medicinen og har dyt været tilmdyrelæge er der ikke noget problem. Men selvf skal man aldrig medicinere nogle uden at de er blevet tjekket af fagpersoner, det gælder både dyr og mennesker! 

Jeg er også altid omkring dyrlægen først, har det allerbedst med at de også kigger på min hund. 

Anmeld

5. januar 2012

B&J

nej hvis min dyr har orm så ringer vi tildyrlægen hvis min kat har ondt ringer vi til dyrlægen.... kunne aldrig falde mig ind af give nogle af vores piller til mine dyr aldrig i livet...

jeg har anskaffet mit dyr og det er mit ansvar det har det godt

Anmeld

5. januar 2012

Anonym trådstarter

B&J skriver:

nej hvis min dyr har orm så ringer vi tildyrlægen hvis min kat har ondt ringer vi til dyrlægen.... kunne aldrig falde mig ind af give nogle af vores piller til mine dyr aldrig i livet...

jeg har anskaffet mit dyr og det er mit ansvar det har det godt

Forstår slet ikke de mennesker som giver deres hund panodil uden at vende det med dyrlægen.

Jeg vil aldrig kunne finde på at give min kat ormepiller som er til børn, jeg betaler heller end gerne det for at tage til dyrlægen og det samme med min hund.

Anmeld

5. januar 2012

B&J

Anonym skriver:

Forstår slet ikke de mennesker som giver deres hund panodil uden at vende det med dyrlægen.

Jeg vil aldrig kunne finde på at give min kat ormepiller som er til børn, jeg betaler heller end gerne det for at tage til dyrlægen og det samme med min hund.

vi er heller ikke den familie der har vildt mange penge men jeg fik da sendt ormepiller til min kat fra Løkken her til apoteket og lige meget havd det kostede jamen vi skulle have dem for vores kat skulle have det gode og de er lavet til katte og ikke til mennesker og omvendt...

og jeg kan heller ikke forstå som du skriver at hvordan fanden folk kan finde på at give deres dyr meneske piller

Anmeld

5. januar 2012

Anonym trådstarter

B&J skriver:

vi er heller ikke den familie der har vildt mange penge men jeg fik da sendt ormepiller til min kat fra Løkken her til apoteket og lige meget havd det kostede jamen vi skulle have dem for vores kat skulle have det gode og de er lavet til katte og ikke til mennesker og omvendt...

og jeg kan heller ikke forstå som du skriver at hvordan fanden folk kan finde på at give deres dyr meneske piller

Er så enig! Det er så noget helt andet når dyrlægen anbefaler det! At man så selv begynder at ekspermitere med det, forstår jeg slet ikke!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.