Hjælp - hvor køber I de her ting?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. december 2011

Mother-love

Giraffen skriver:

Hej Piger

Så er vi efterhånden ved at have det meste på plads af ting og sager og udstyr og nu mangler vi lige en bil+autostol og så aaaalle småtingene...

Jeg har lavet en liste og vil gerne høre jer fantastiske kvindemennesker

1) Er der nogle ting, der bare skal fjernes fra listen? og er antal ok sat?

2) Hvor køber I sådan nogle ting her og er der specifikke mærker I kan anbefale?

Amme

- sutteflasker (2 stk)

- amme indlæg (Libero/Pigeon?)

- amme bh (H&M/andet?)

- MME (nødvendigt? og hvor meget?)

- pat-creme (til ømme brystvorter)

skifte/bade/wc

- engangsvaskeklude

- alm vaskeklude - 5 stk

- babyolie

- sæbe/shampoo?

- zinksalve

- babypudder

- fedtcreme

- badesvøb/baby håndklæde - 2stk

- røv-termometer (bøjelig)

- lusekam

- hoved-halefad (har puslevægophæng på badeværelset - ved ikke omd et er nødvendigt?

- stofbleer (20 stk)

På forhånd tak for hjælpen 

Ved ikke hvor nødvendig det er med mme. Altså vi havde brug for det men vi fik noget med fra hospitalet. Og man kan som regel se der hvis der skulle blive brug for det. Ellers bare køb nogle færdige brikker. For hvis du har planer om at amme så synes jeg ikke du skal købe mme pulver. Jeg vil nok anbefale nogle flere stofbleer vi har 60 tror jeg. Og det er først nu hvor min datter er 7 mdr vi ikke bruger dem så meget som før. Men vi bruger dem stadig meget og de kan bruges til mange ting. Både som underlag ved hovedet i barnevognen, på puslepuden, aktivitetstæppet osv da baby jo kan gylpe. Og det er bare meget nemmere hvis der kommer tis eller lort på den på pusle puden at skifte den ud med en ny.

Ellers synes jeg det ser fornuftigt ud. Jeg har aldrig brugt noget fad med vand i til pusling da jeg synes det er lidt uhygienisk, i starten brugte vi fra den direkte vandhane da vi havde pusleplads ved siden af en. Og nu bruger vi kun vådservietter. Og så bruger i skumklude til at vaske Isabella i badet. For de er bløde og kradser ikke som en alm. Vaskeklud kan og så er de bare meget nemmere at komme ind i folderne med. ( køb ikke de billige, de er tynde og går i stykker giv hellere de få kr ekstre og så er de i god kvalitet ) men ellers synes jeg det ser fint ud

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. december 2011

Giraffen

Tusind tak for jeres svar piger

Jeg tror det vigtigste jeg får med er at man ikke behøver have alting klar når hun kommer - det kan jo købes på vej hjem fra hospitalet hvis det er akut  

Så listen er blevet lidt kortere og jeg er lidt mere roli

Anmeld

12. februar 2012

Mor010711

Har ikke læst alle svarene igennem, så måske er der allerede skrevet om det, eller også har du helt droppet det. Men jeg vil ikke anbefale de almindelige lusekam, da den er hård og river meget hårdt i hovedbunden. Jeg købte en i Kvickly som bare er guld værd. Kan anbefales. 

Hvis du får en gylper, er 20 stofbleer ikke nok. Vi startede nok med 50 og det var til tider ikke nok. 

Ammeindlæggene fra Matas er mega dårlige, synes jeg. Du har ikke skrevet noget om dem, men bare et tip. 

Stofbleer fra Name it er mere rug og hårde end dem man kan købe i f.eks Bilka og Føtex. Også bare et godt råd 

Anmeld

13. februar 2012

lilledittemor

Giraffen skriver:

Hej Piger

Så er vi efterhånden ved at have det meste på plads af ting og sager og udstyr og nu mangler vi lige en bil+autostol og så aaaalle småtingene...

Jeg har lavet en liste og vil gerne høre jer fantastiske kvindemennesker

1) Er der nogle ting, der bare skal fjernes fra listen? og er antal ok sat?

2) Hvor køber I sådan nogle ting her og er der specifikke mærker I kan anbefale?

Amme

- sutteflasker (2 stk)

- amme indlæg (Libero/Pigeon?)

- amme bh (H&M/andet?)

- MME (nødvendigt? og hvor meget?)

- pat-creme (til ømme brystvorter)

skifte/bade/wc

- engangsvaskeklude

- alm vaskeklude - 5 stk

- babyolie

- sæbe/shampoo?

- zinksalve

- babypudder

- fedtcreme

- badesvøb/baby håndklæde - 2stk

- røv-termometer (bøjelig)

- lusekam

- hoved-halefad (har puslevægophæng på badeværelset - ved ikke omd et er nødvendigt?

- stofbleer (20 stk)

På forhånd tak for hjælpen 

Planlægger du at amme? - for så behøver i jo ikke MME endnu

Engangsvaskeklude - de har de lækreste hale-klude fra Levevis i Føtex, de koster 24kr for en pakke med 80 stks, men hvis du klipper dem over på midten har du dobbelt så mange

Zinksalve - må man vidst ikke bruge på nyfødte alligevel, og vi har heller ikke haft brug for det endnu. Bare sørg for at babys numse er godt tør før h*n får ble på.

Babypudder - det har vi slet ikke købt til hende.

Fedtcreme - baby cremen fra Matas er super lækker, den bruger jeg selv, men har kun brugt den en enkelt gang på hende. Og hvis du, når du sjældent bader baby, bruger olie, så burde det ikke være nødvendigt.

Badeslag - rigtig lækkert at have, men bestemt ikke nødvendigt. Og slet ikke med to, ikke til at starte med.

Lusekam - tættekam har vi brugt meget. Det er godt at stimulere hovedbunden så de ikke får arp.

Hoved halefad - vi har også et væghængt puslebord, så vi kan slet ikke have sådan et stående. Men vi har gjort skumkludene våde, lagt dem i en plastikpose og bundet en knude som er nem at få op.. så ligger de i puslebordet, klar til brug. Så skal man bare lige "kramme" dem sammen når de skal bruges, så alle kludene bliver våde.

Håber at det er et svar som du kan bruge held og lykke med bebs.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.