Hjælp - hvor køber I de her ting?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. december 2011

Muffinmus

ville mest slette pudder...det er old fashion og ingen bruger det længer de de kloge hoveder har fundet ud af det faktisk ikke er så smart endda:-)=

Og af patcreme kan jeg varmt anbefale lansinoh fra apoteket, har prøvet 2 andr, men ingen af dem var så gode som den:-)

ammeindlæg er forskelligt, men jeg synes pigeon er klart vinder det, både nautsan og fler nadre klæber til ens MEGET ømme bryster og kan ende op med at fnulre på dem oven  i købet...ikke fedt.

Vi havde sutteflaske, bare for sikkerheds skyld, men en kan gøre det til at starte med, + evt 2 brikker mme. Så er der til hvis det tager lang tid for mælken at løbe til og så du ikke skal være nervøs:-)

Sæbe og shampo er ikke anbefalet små børn, så det kan du sagtens vente nogle mdr eller emre med. Lunt vand burde kunen gøre det:-)

Vi havde 2 hovedhalefade og brugte INGEN fordi vi tog kludene i en pose våde og lagde på puslebordet, så havde vi til hele dagen der:-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. december 2011

AnnaK89

FLERE STOFBLEER  

Og ville nok tilføje et par sutteflasker mere

Anmeld

30. december 2011

dorthemus

Giraffen skriver:

Hej Piger

Så er vi efterhånden ved at have det meste på plads af ting og sager og udstyr og nu mangler vi lige en bil+autostol og så aaaalle småtingene...

Jeg har lavet en liste og vil gerne høre jer fantastiske kvindemennesker

1) Er der nogle ting, der bare skal fjernes fra listen? og er antal ok sat?

2) Hvor køber I sådan nogle ting her og er der specifikke mærker I kan anbefale?

Amme

- sutteflasker (2 stk)

- amme indlæg (Libero/Pigeon?)

- amme bh (H&M/andet?)

- MME (nødvendigt? og hvor meget?)

- pat-creme (til ømme brystvorter)

skifte/bade/wc

- engangsvaskeklude

- alm vaskeklude - 5 stk

- babyolie

- sæbe/shampoo?

- zinksalve

- babypudder

- fedtcreme

- badesvøb/baby håndklæde - 2stk

- røv-termometer (bøjelig)

- lusekam

- hoved-halefad (har puslevægophæng på badeværelset - ved ikke omd et er nødvendigt?

- stofbleer (20 stk)

På forhånd tak for hjælpen 

Jeg ville fjerne hoved hale fad og så gange de 20 stofbleer med 3 Du drømmer ikke om hvor mange man bruger. Min datter er 19 måneder og jeg må stadig købe nye fra tid til anden

Anmeld

30. december 2011

oerbaek

eg vil som andre også anbefale lansinoh creme til brystvorterne den er simpelthen fantastisk. 

Amme indlæg har jeg brugt pigeon, har prøvet andre men syns de er bedst  

ammebh har jeg brugt annika fra babysam 

Jeg ved godt mange siger du skal købe flere stof bleer men det kommer lidt an på om du får et gylpe barn, min dreng har gylpet 3 gange tror jeg og han er 9 måneder nu... så jeg har haft rigeligt i 20 stof bleer, men jeg bruger heller ikke stofbleerne på puslepuden der har jeg små håndklæder der kun bliver brugt dertil. 

sæbe er ikke nødvendigt, nok heller ikke hoved hale fadet hvis du har pusleplads på badeværelset.

Anmeld

30. december 2011

Lise

Giraffen skriver:

Amme

- sutteflasker (2 stk) - Jeg har brugt Pigeon. Ved ikke om nogen flasker er bedre end andre, men af en eller anden grund blev det dem. De købes i ønskebørn bl.a.

- amme indlæg (Libero/Pigeon?) - har jeg aldrig haft behov for.

- amme bh (H&M/andet?) - H&M

- MME (nødvendigt? og hvor meget?) - Har brugt forskellige mærker. Mine drenge har reageret forskelligt på de forskellige mærker, så det må man føle sig frem med. Inden jeg fødte, begge gange, købte jeg så jeg havde i nødstilfælde, dvs. færdigblanding til én-to flasker, og så købte jeg mere da det blev aktuelt. Da jeg skulle bruge det til grød ved den første, og den anden ville ikke ammes efter de første to mdr, så der købte jeg mere. ikke før.

- pat-creme (til ømme brystvorter) - har jeg aldrig haft (behov for)

skifte/bade/wc

- engangsvaskeklude - Helt klart Rema1000. 50 stk. for 8,95, og det er de absolut blødeste til prisen. Ellers Nettos.

- alm vaskeklude - 5 stk

- babyolie - Derma (Føtex, Netto, Bilka..)

- sæbe/shampoo? (derma)

- zinksalve (derma)

- babypudder (har aldrig brugt det)

- fedtcreme (hvad er det???)

- badesvøb/baby håndklæde - 2stk - vi har bare brugt alm. håndklæder

- røv-termometer (bøjelig) - Apoteket eller Matas

- lusekam (til hvad?)

- hoved-halefad (har puslevægophæng på badeværelset - ved ikke omd et er nødvendigt? - Købte et i Babysam, og har brugt det ca en million gange. Indtil vi fik lavet pusleplads ved siden af en vask. Sidstnævnte kan absolut anbefales.

- stofbleer (20 stk) - vi har vist nogle fra Babysam, nogle fra Ønskebørn og nogle fra Føtex. Ved ikke om nogen er bedre/billigere end andre.

Anmeld

30. december 2011

ano14316

Hej Piger

Så er vi efterhånden ved at have det meste på plads af ting og sager og udstyr og nu mangler vi lige en bil+autostol og så aaaalle småtingene...

2) Hvor køber I sådan nogle ting her og er der specifikke mærker I kan anbefale?

Amme

- sutteflasker (2 stk)

- amme bh (H&M/andet?)

skifte/bade/wc

- engangsvaskeklude

- alm vaskeklude - 5 stk

- babyolie

- sæbe/shampoo?

- zinksalve

- babypudder

- fedtcreme

- lusekam

- hoved-halefad (har puslevægophæng på badeværelset - ved ikke omd et er nødvendigt?

- stofbleer (20 stk)

Amme

- sutteflasker (2 stk) - Jeg synes godt om avent, og har købt på tilbud hos tøjbamsen.dk

- amme indlæg (Libero/Pigeon?) jeg siger klart Pigeon (og ikke den der hedder utra tynd) jeg køber hos babysam der har de altid 4 pk for 100 det samme har de hos toejbamsen.dk

- amme bh (H&M/andet?) Jeg har købt nogen anita amme BH'er, som er helt fantastiske, har også en H&M, men den er ikke nær så lækker at have på. men der er jo også en stor prisforskel, jeg købte mine bh'er på tilbud i babysam i hillerød med -40% de har dem stadig.
men køb evt en billig amme bh i h&m til at starte med, og så køb flere når du ved hvilken str. du kommer til at passe, når mælken er løbet til.

- MME (nødvendigt? og hvor meget?), jeg har ikke haft købt det, og det har heller ikke været nødvendig.

- pat-creme (til ømme brystvorter) apoteket bepantenol er god.

skifte/bade/wc

- engangsvaskeklude - rema1000 og det samme gælder for bleer. Det er klart de bedste, også bedre en libero, pampers efter min mening.

- alm vaskeklude - 5 stk, har jeg købt hos tøjbamsen.dk

- babyolie - alm. supermarked, bare sørg for at den er parfume fri, desuden for du babyolie i alle babypakkerne.

- sæbe/shampoo? behøver du ikke det første lange stykke tid.

- zinksalve, supermarked, efter samme regler som olie

- babypudder, ikke nødvendigt

- fedtcreme, god til dine hænder som bliver ødelagt af at skifte,fordi man hele tiden får våde hænder. Ceridal er rigtig god, den får du også i en af babypakkerne.

- badesvøb/baby håndklæde - 2stk, har jeg købt hos tøjbamsen.dk

- røv-termometer (bøjelig) - jeg har pegion fra babysam

- lusekam, ikke nødvendig fra start.

- hoved-halefad (har puslevægophæng på badeværelset - ved ikke omd et er nødvendigt? ikke nødvendigt-

- stofbleer (20 stk) har jeg også købt hos tøjbamsen.dk vil lige sige at jeg har 70 og det er jeg glad for, men det er ikke nødvendigvis nødvendigt.

VENT TIL JANUARUDSALGET ER HELT STARTET MED AT KØBE DE SIDSTE TING

Anmeld

30. december 2011

JeNoVa

Giraffen skriver:

Hej Piger

Amme

- sutteflasker (2 stk)

- amme bh (H&M/andet?)

skifte/bade/wc

- engangsvaskeklude

- alm vaskeklude - 5 stk

- babyolie

- sæbe/shampoo?

- zinksalve

- babypudder

- fedtcreme

- lusekam

- stofbleer (20 stk)

Amme

- sutteflasker (2 stk) Kan være en god idé at have både hvis du skal pumpe ud og hvis du skal give MME.

- amme indlæg (Libero/Pigeon?) Er en god idé hvis du skal amme.

- amme bh (H&M/andet?) Det kan være svært at vide, hvilken størrelse du skal bruge, før mælken er løbet til.

- MME (nødvendigt? og hvor meget?) Ikke nødvendigt hvis du skal amme men det kan alligevel være meget rart at have en lille bøtte til 0-6 måneder klar - just in case.

- pat-creme (til ømme brystvorter) Havde jeg ikke brug for. Efter endt amning bør du smøre lidt mælk ud over vorten og lade den lufttørre.

skifte/bade/wc

- engangsvaskeklude Ved jeg ikke da jeg altid har brugt vådservietter

- alm vaskeklude - 5 stk Her kunne du nok godt få brug for nogle flere og hellere de tynde end de tykke.

- babyolie Dette bruger jeg selv til mine børn.

- sæbe/shampoo? Dette bruger jeg også men sjældent.

- zinksalve Dette har også været i brug.

- babypudder Dette fik jeg anbefalet af en børnehavepædagog at undgå. Det er bedre at lade numsen lufttørre, før du sætter ny ble på.

- fedtcreme Ved jeg ikke, hvad man skal bruge til.

- badesvøb/baby håndklæde - 2stk God idé. Muligvis nogle flere men det kommer nok an på, hvor tit du regner med at bade baby.

- røv-termometer (bøjelig) Meget nødvendigt.

- lusekam Skulle ikke være nødvendigt til at begynde med. De fleste børn får vist ikke lus, før de starter i institution.

- hoved-halefad (har puslevægophæng på badeværelset - ved ikke omd et er nødvendigt? Har jeg ikke selv haft brug for.

- stofbleer (20 stk) Kan jeg desværre ikke udtale mig om, da jeg har brugt engangsbleer.

Anmeld

30. december 2011

morethanperfect

Giraffen skriver:

Hej Piger

Amme

- sutteflasker (2 stk)

- amme bh (H&M/andet?)

skifte/bade/wc

- engangsvaskeklude

- alm vaskeklude - 5 stk

- babyolie

- sæbe/shampoo?

- zinksalve

- babypudder

- fedtcreme

- lusekam

- stofbleer (20 stk)

Jeg ville slette amme bh , babypudder , hoved-hale fad ..

Og så ville jeg mindst ha 4 håndklæder til den lille , og nogle flere stofbleer Ellers , rigtig fin liste

Anmeld

30. december 2011

Giraffen

10000 tak for jeres fantastiske svar

jeg har lavet en opdateret liste 

Amme

- sutteflasker (1 stk)

- amme indlæg (Libero/Pigeon/matas egne?) - et par af stof/uld

- amme bh (H&M)

- MME - 2 brikker a 200 ml

skifte/bade/wc

- engangsvaskeklude (Rema1000 50 stk 9,-)

- alm vaskeklude - 5 stk (hellere tynde end tykke)

- badesvøb/baby håndklæde - 2stk (ikke for små)

- zinksalve

- babyolie

- fedtcreme

- stofbleer (30 stk)

- bleer (Rema1000)

Anmeld

30. december 2011

raca

Giraffen skriver:

Hej Piger

Amme

- sutteflasker (2 stk) ikke nødvendige i første omgang hvis du vil amme..

- amme indlæg (Libero/Pigeon?) nogle gode af uld til derhjemme og eller pigeon...

- amme bh (H&M/andet?) bare en der sidder godt.. hm har...

- MME (nødvendigt? og hvor meget?) næææææ ikke hvis du vil amme og ikke i første omgang

- pat-creme (til ømme brystvorter) kun hvis det bliver aktuelt..intet crem kan tage opstars smærten

skifte/bade/wc

- engangsvaskeklude brugsen.. netto

- alm vaskeklude - 5 stk ikea brugsen jysk... vi har kun brugt alm vaskeklyde

- babyolie.. det skidt er kun til og fjerne plaster med

- sæbe/shampoo? nej

- zinksalve  tjo...

- babypudder nej

- fedtcreme til hvad?

- badesvøb/baby håndklæde - 2stk ikea jysk brugsen...

- røv-termometer (bøjelig) apoteket

- lusekam... apoteket matas

- hoved-halefad (har puslevægophæng på badeværelset - ved ikke omd et er nødvendigt? vi har aldrig brugt det

- stofbleer (20 stk) føteks kvikly jysk...

har skrevet lidt til i indlæget

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.