Giraffen skriver:
Hej Piger
Så er vi efterhånden ved at have det meste på plads af ting og sager og udstyr og nu mangler vi lige en bil+autostol og så aaaalle småtingene...
Jeg har lavet en liste og vil gerne høre jer fantastiske kvindemennesker
1) Er der nogle ting, der bare skal fjernes fra listen? og er antal ok sat?
2) Hvor køber I sådan nogle ting her og er der specifikke mærker I kan anbefale?
Amme
- sutteflasker (2 stk)
- amme indlæg (Libero/Pigeon?)
- amme bh (H&M/andet?)
- MME (nødvendigt? og hvor meget?)
- pat-creme (til ømme brystvorter)
skifte/bade/wc
- engangsvaskeklude
- alm vaskeklude - 5 stk
- babyolie
- sæbe/shampoo?
- zinksalve
- babypudder
- fedtcreme
- badesvøb/baby håndklæde - 2stk
- røv-termometer (bøjelig)
- lusekam
- hoved-halefad (har puslevægophæng på badeværelset - ved ikke omd et er nødvendigt?
- stofbleer (20 stk)
På forhånd tak for hjælpen 
Amme
- sutteflasker (2 stk) Kan være en god idé at have både hvis du skal pumpe ud og hvis du skal give MME.
- amme indlæg (Libero/Pigeon?) Er en god idé hvis du skal amme.
- amme bh (H&M/andet?) Det kan være svært at vide, hvilken størrelse du skal bruge, før mælken er løbet til.
- MME (nødvendigt? og hvor meget?) Ikke nødvendigt hvis du skal amme men det kan alligevel være meget rart at have en lille bøtte til 0-6 måneder klar - just in case.
- pat-creme (til ømme brystvorter) Havde jeg ikke brug for. Efter endt amning bør du smøre lidt mælk ud over vorten og lade den lufttørre.
skifte/bade/wc
- engangsvaskeklude Ved jeg ikke da jeg altid har brugt vådservietter
- alm vaskeklude - 5 stk Her kunne du nok godt få brug for nogle flere og hellere de tynde end de tykke.
- babyolie Dette bruger jeg selv til mine børn.
- sæbe/shampoo? Dette bruger jeg også men sjældent.
- zinksalve Dette har også været i brug.
- babypudder Dette fik jeg anbefalet af en børnehavepædagog at undgå. Det er bedre at lade numsen lufttørre, før du sætter ny ble på.
- fedtcreme Ved jeg ikke, hvad man skal bruge til.
- badesvøb/baby håndklæde - 2stk God idé. Muligvis nogle flere men det kommer nok an på, hvor tit du regner med at bade baby.
- røv-termometer (bøjelig) Meget nødvendigt.
- lusekam Skulle ikke være nødvendigt til at begynde med. De fleste børn får vist ikke lus, før de starter i institution.
- hoved-halefad (har puslevægophæng på badeværelset - ved ikke omd et er nødvendigt? Har jeg ikke selv haft brug for.
- stofbleer (20 stk) Kan jeg desværre ikke udtale mig om, da jeg har brugt engangsbleer.