Hjælp - hvor køber I de her ting?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.144 visninger
33 svar
0 synes godt om
30. december 2011

Giraffen

Hej Piger

Så er vi efterhånden ved at have det meste på plads af ting og sager og udstyr og nu mangler vi lige en bil+autostol og så aaaalle småtingene...

Jeg har lavet en liste og vil gerne høre jer fantastiske kvindemennesker

1) Er der nogle ting, der bare skal fjernes fra listen? og er antal ok sat?

2) Hvor køber I sådan nogle ting her og er der specifikke mærker I kan anbefale?

Amme

- sutteflasker (2 stk)

- amme indlæg (Libero/Pigeon?)

- amme bh (H&M/andet?)

- MME (nødvendigt? og hvor meget?)

- pat-creme (til ømme brystvorter)

skifte/bade/wc

- engangsvaskeklude

- alm vaskeklude - 5 stk

- babyolie

- sæbe/shampoo?

- zinksalve

- babypudder

- fedtcreme

- badesvøb/baby håndklæde - 2stk

- røv-termometer (bøjelig)

- lusekam

- hoved-halefad (har puslevægophæng på badeværelset - ved ikke omd et er nødvendigt?

- stofbleer (20 stk)

På forhånd tak for hjælpen 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. december 2011

WonderMOM

Jeg ved ikk lige om der er noget der skal fjernes fra listen eller ej da jeg aldrig har hørt nogle af det ting som du nævner, men det mest af det kan du finde på apoteket

Anmeld

30. december 2011

Koen.

Babypudder og zinksalve har vi endnu aldrig brugt, fedtcreme har vi brugt decubal i stedet men kun fordi min datter har børneeksem.. ellers kan du næsten købe de fleste ting i supermarkeder, apoteker, Matas ovs babysam evt

Anmeld

30. december 2011

IAH

Giraffen skriver:

Hej Piger

Så er vi efterhånden ved at have det meste på plads af ting og sager og udstyr og nu mangler vi lige en bil+autostol og så aaaalle småtingene...

2) Hvor køber I sådan nogle ting her og er der specifikke mærker I kan anbefale?

Amme

- sutteflasker (2 stk)

- amme bh (H&M/andet?)

skifte/bade/wc

- engangsvaskeklude

- alm vaskeklude - 5 stk

- babyolie

- sæbe/shampoo?

- zinksalve

- babypudder

- fedtcreme

- lusekam

- hoved-halefad (har puslevægophæng på badeværelset - ved ikke omd et er nødvendigt?

- stofbleer (20 stk)

Det ser ud til du har det hele... det vigtigste i de første dage, er at tage det med ro og nyde den lille! 

Anmeld

30. december 2011

Rsa

Ammeindlæg, stofbleer, brystvorte creme (luft er bedre!), engangsvaskeklude og vaskeklude er sådan set det eneste på din liste der nødvendig fra start af.... Lidt mme til evt. At supplere amning op med inden mælken falder til -2brikker a 200 ml er mere end rigeligt. 

Alt det andet er først eventuelt når eks. Din baby har rød numse og pudder/zinksalve er relevant. 

Babyer skal ikke bades i sæbe, olie eller andet ogtættekam er kun nødvendig, hvis dit barn får arp...

Vi har i hvert fald lært, at det er nemmere at købe tingene når man tår opmangler dem end at købe en masse ting man ikke får brugt.

Anmeld

30. december 2011

Isabella_mor

det er en god liste..

hvis i har pusleplads på badeværelset er et hovedhalefad måske ikke så vigtig, fordi så kan i jo bruge handvasken med mindre den ikke er inde for rækkevidde..

og så vil jeg anbefale små poser til at komme bleerne i hvis i ikke har anskaffet jer en blespand..

stofbleer, vil jeg også anbefale at i får flere end 20.. de løber hurtigt op... det er en god idé at have en på puslebordet. en ren en hver dag. og så en/flere til gylp osv.. det er hvertfald noget vi løb hurtigt tør for fordi at vi fik en baby der gylpede ret meget.. og så var det og det er det stadig dejligt at have et underlag på puslebordet som ikke er besværligt og let at skifte og vaske... og stofbleer kan man ikke få for mange af.. 

patcreme vil jeg varmt anbefale den fra danatekt.. den er FANTASTISK.. (kan købes på apoteket)

mht mme, så er det rart at have, og da du ikke ved om dit barn er allergiker, så kan du anskaffe enten det der hedder nutramigen (apoteket) eller NAN HA.. (hvor ha står for hyper allergen/allergic.) 

og 2 håndklæder...  evt i to forskellige størrelser eller to store... de små bliver hurtigt for små. 

resten er GANSKE FANTASTISKT.. og lige en tilføjelse.. 

hvis du skulle få brug for termometeret er det en god idé at købe enten vaseline eller en form for glidelotion/creme  

og tjæresalve. det er de røde numsers nemesis. Inotyl er det beste som vi har brugt til at rette op på en rød numse.. 

håber du kan bruge det til noget.

Anmeld

30. december 2011

Thalia

Jeg ville slette:

Sutteflasker

MME

Brystvortecreme

Babyolie

Sæbe/shampoo

Babypudder 

lusekam

hovedhalefad

Fedtcreme

Anmeld

30. december 2011

lycly

Giraffen skriver:

Hej Piger

Amme

- sutteflasker (2 stk)

- amme bh (H&M/andet?)

skifte/bade/wc

- engangsvaskeklude

- alm vaskeklude - 5 stk

- babyolie

- sæbe/shampoo?

- zinksalve

- babypudder

- fedtcreme

- lusekam

- stofbleer (20 stk)

Jeg vil anbefale dig at købe en del flere stofbleer end 20 Og så vil jeg også anbefale dig at købe ammeindlæg af stof/uld og ikke de der en-gangs nogen . De har det med at sætte sig fast i sårene på brysterne og det gør bare HERRE nas!  

Udover det, så bør man ikke bruge pudder, da det kan gøre rødmen værre og fremkalde allergi og jeg ved ikke hvad. Men det er også helt unødvendigt, vi har aldrig haft brug for det  

Anmeld

30. december 2011

Lotus86

Giraffen skriver:

Hej Piger

Amme

- sutteflasker (2 stk)

- amme bh (H&M/andet?)

skifte/bade/wc

- engangsvaskeklude

- alm vaskeklude - 5 stk

- babyolie

- sæbe/shampoo?

- zinksalve

- babypudder

- fedtcreme

- lusekam

- stofbleer (20 stk)

Jeg ville vente med mme, det kan du altid købe hvis du får brug for det.

Jeg har været super glad for h&m's ammebh'er, de var rigtig behagelige at have på, og så er de billige.

Jeg har ikke selv haft brug for det, men lansinoh brystcreme skulle være guld værd, det kan fås på apoteket.

Jeg syntes Matas egne ammeindlæg var de bedste.

Sæbe er ikke nødvendigt i starten, der kan du bruge olie.

Har også alt det der creme osv. til baby, og det enste jeg har brugt, er en lille prøvecreme fra apoteket, men tror nu zinksalve er godt at have.

De andre ting lyder helt fint, men ville nok købe lidt flere stofbleer, fem bruger man virkelig mange af i starten.

Alle tingene kan købes i babysam og Matas.

Det ville måske være en god ide med nogle vådservietter også, de er rare at have ved hånden.

Anmeld

30. december 2011

louisevl

Giraffen skriver:

Hej Piger

Amme

- sutteflasker (2 stk)

- amme bh (H&M/andet?)

skifte/bade/wc

- engangsvaskeklude

- alm vaskeklude - 5 stk

- babyolie

- sæbe/shampoo?

- zinksalve

- babypudder

- fedtcreme

- lusekam

- stofbleer (20 stk)

Amme

- sutteflasker (2 stk) (Er fint at starte med 2. Man kan altid købe flere hvis der bliver behov for det)

- amme indlæg (Libero/Pigeon?) (Brugte selv natusan, da jeg ikke kunne tåle andre...Disse købte jeg i superbest)

- amme bh (H&M/andet?)( Dem havde jeg og synes de er udmærkede. Havde også en fra cariwell og de er altså noget bedre)

- MME (nødvendigt? og hvor meget?) Dette ville jeg vente med at købe indtil I måske skal bruge det. Er ikke sikkert I overhovedet får brug for det

- pat-creme (til ømme brystvorter) Købte jeg på apoteket. Det er i en lilla tube og det var bare guldværd

skifte/bade/wc

- engangsvaskeklude Køber i alm dagligvarebutik

- alm vaskeklude - 5 stk Købt i ikea

- babyolie Køber i alm dagligvarebutik

- sæbe/shampoo? Køber i alm dagligvarebutik

- zinksalve Køber i alm dagligvarebutik

- babypudder Har jeg ikke brugt

- fedtcreme Har ikke noget, men ville købe det på apoteket

- badesvøb/baby håndklæde - 2stk Købt i kvickly

- røv-termometer (bøjelig) Købt på apoteket

- lusekam Købt på apoteket.

- hoved-halefad (har puslevægophæng på badeværelset - ved ikke omd et er nødvendigt? Vi har pusleplads på badeværelset og vi har aldrig haft brug for hoved-halefad

- stofbleer (20 stk) Købt forskellige steder

Håber du kan bruge svarene til noget

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.