Hjælp - hvor køber I de her ting?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. december 2011

Giraffen

raca skriver:

har skrevet lidt til i indlæget

jeg tror jeg er så bange for at jeg ikke kan amme og så pludselig står midt om natten uden flasker og mme - for jeg vil gerne amme, men du ved, så vil man alligevel gerne helgardere

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. december 2011

Clisolka

Giraffen skriver:

jeg tror jeg er så bange for at jeg ikke kan amme og så pludselig står midt om natten uden flasker og mme - for jeg vil gerne amme, men du ved, så vil man alligevel gerne helgardere

Fin liste du har fået lavet - og ja, jeg kender godt det med at helgradere sig  Vi kom hjem en torsdag, så vi fik min svigermor til at købe noget MME ind til weekenden - hvis nu 

I de første par uger brugte vi kun den Aventflaske der fulgte med Matas-babypakken indtil hun blev helt flaskebarn 

Anmeld

31. december 2011

TaAsJu

Jeg syntes de er en meget fin liste.. Ville dog tilføje en bryst pumpe hvis du ikke har en! Også to sutteflasker. Her bruger vi ikke andet end avent..
Af hensyn til softbleer.. Så nok også mere end 30.. Jeg har godt 50 og Anna-Sophie var ikke gylpe barn...

Anmeld

31. december 2011

TaAsJu

Jeg syntes de er en meget fin liste.. Ville dog tilføje en bryst pumpe hvis du ikke har en! Også to sutteflasker. Her bruger vi ikke andet end avent..
Af hensyn til softbleer.. Så nok også mere end 30.. Jeg har godt 50 og Anna-Sophie var ikke gylpe barn...

Anmeld

31. december 2011

raca

Giraffen skriver:

hvis du ikke har nogle fysiske grunde ala oprationer ol. i brystet.. så er der meget stor chance for du kan...

en brik og en sutteflaske inden for hjemmet, gør de fleste mere usikre..så det geneste råd er at vente.. man kan få flasker i alle dagligvare butikker og ditto mme.

og når man har flasken er det lettre at blive usikre og give en flaskefuld og se om det ændre noget og det gør det i mange tilfælde, da mme er svære at fordøje og spædbarnet derfor sover længre stræk. og dette fejltolkees så som at det ikke blev mæt før. få jeg vil fraråde dig fra flaske indkøb før det bliver aktuelt..

Anmeld

31. december 2011

raca

Mor til 2, snart 3 skriver:

hvad bruger i bryst pumpe til de første par mdr...

jeg har aldrig brugt dem da jeg ikke har kunne malke en dråbe mælk ud til trods for jeg har ammet i 6 år

Anmeld

31. december 2011

Aprilmor11

Giraffen skriver:

Hej Piger

Så er vi efterhånden ved at have det meste på plads af ting og sager og udstyr og nu mangler vi lige en bil+autostol og så aaaalle småtingene...

Jeg har lavet en liste og vil gerne høre jer fantastiske kvindemennesker

1) Er der nogle ting, der bare skal fjernes fra listen? og er antal ok sat?

2) Hvor køber I sådan nogle ting her og er der specifikke mærker I kan anbefale?

Amme

- sutteflasker (2 stk)

- amme indlæg (Libero/Pigeon?)

- amme bh (H&M/andet?)

- MME (nødvendigt? og hvor meget?)

- pat-creme (til ømme brystvorter)

skifte/bade/wc

- engangsvaskeklude

- alm vaskeklude - 5 stk

- babyolie

- sæbe/shampoo?

- zinksalve

- babypudder

- fedtcreme

- badesvøb/baby håndklæde - 2stk

- røv-termometer (bøjelig)

- lusekam

- hoved-halefad (har puslevægophæng på badeværelset - ved ikke omd et er nødvendigt?

- stofbleer (20 stk)

På forhånd tak for hjælpen 

Sutteflasker har jeg 6 af. Og er glad for at jer har så mange. Især om natten, så jeg ikke skal stå og gøre dem rene inden jeg kan lave mere mad til ham.

Jeg brugte Pigeon, libero og et andet mærke med en ko på da jeg ammede. De er rigtig gode. Der er et af mærkerne jeg syns bedst om, og mener at det var pigeon Men hæng mig ikke op på noget.

Amme Bh'er har jeg fra H&M, de er lidt slatten, men mine bryster var så spændte at det ikke ses Men dem har jeg haft meget glæde af. De er også billige

MME der bruger jeg NAN1/2, i starten er det NAN1. Ved ikke hvor meget jeg bruger

Jeg brugte apotekets babycreme til brystvorderne. Men kun da vi fik tryske/svamp.

Skumklude fra Lidl bruger jeg. De er billige og de er tykke og bløde. Rigtig gode. Og så har jeg altid en pakke vådservietter med i pusletasken, fra Libero/Angelmark, hvis der ikke er vand, der hvor han skal skiftes.

Bruger ikke babyolie

Sæbe/shampo Matas egen

Bruger Levevis zinksalve eller Matas babycreme til rødenumse.

Babypudder har jeg aldrig brugt.

Fedtcreme bruger en fed creme fra Decubal til hans tørre hud.

Baby håndklæder har jeg5-6 stykker af

Købte en billig termometer i netto, ed ikke hvad den hedder. Men den fungere

Ingen lussekam. Jeg bruger en almindelig kam.

Da mit puslebord var ude på badeværelset brugte jeg ikke hovde/hale fad.

Stofbleer har jeg 30 styk af. Og syns hele tiden at jeg løber tør for dem

Håber at det hjalp lidt.

GODT NYTÅR

Anmeld

31. december 2011

Aprilmor11

raca skriver:

jeg har aldrig brugt dem da jeg ikke har kunne malke en dråbe mælk ud til trods for jeg har ammet i 6 år

Jeg brugte brystpumben hvis jeg lige havde brug for nogen til at tag over et par timer, så kunne jeg malke ud til dem. Ellers så hvis jeg skulle noget, hvor det ikke var så rart at amme, så malkede jeg noget ud, inden vi skulle noget. Og hvis han ikke havde spist længe og de vvar alt for spændte

Anmeld

31. december 2011

annec

Købte ikke MME, ammede i knap to mdr. Og købte først MME der

Hovede-hale fad er ikke nødvendigt, var det i hvert fald ikke for os. Vores står bare i skabet

20 stofbleer er ikke nok Jeg tænkte også sådan lidt, eej.. Rolig nu vi får altså ikke brugt så mange og vi vasker jo tit.. Men nej nej, dem bruger vi utrolig mange af om dagen. Sebastian er jo også en gylper, så der ryger minimum 12 stk om dagen her

Anmeld

31. december 2011

TaAsJu

raca skriver:

Jeg brugte den til og malke ud med til og starte med for manden også kunne være med. Og sener til og øge med, eller jeg forsøgte i alt fald...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.