Den ideelle aldersforskel mellem søskende?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. januar 2012

foto på lærred

Vi ville have haft lige under 2 år i mellem  dem hvis jeg ikke havde mistet og det ville have været skønt, men sådan skulle det ikke være, så istedet blev der 3,3 år i mellem og det har indtil nu fungeret helt optimalt. Den "store" var blefri, sove-til-middag-fri, fået sprog til at udtrykke sig osv. Hun knus-elsker lillesøster og indtil nu ingen jalouxi- det tror jeg måske mere der havde været hvis hun havde været yngre, men det er jo aldrig til at vide. 

Camilla

www.foto-paa-laerred.dk

dåbsinvitationer, collager på lærred, wallstickers

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. januar 2012

Lunae

foto på lærred skriver:

Vi ville have haft lige under 2 år i mellem  dem hvis jeg ikke havde mistet og det ville have været skønt, men sådan skulle det ikke være, så istedet blev der 3,3 år i mellem og det har indtil nu fungeret helt optimalt. Den "store" var blefri, sove-til-middag-fri, fået sprog til at udtrykke sig osv. Hun knus-elsker lillesøster og indtil nu ingen jalouxi- det tror jeg måske mere der havde været hvis hun havde været yngre, men det er jo aldrig til at vide. 

Camilla

www.foto-paa-laerred.dk

dåbsinvitationer, collager på lærred, wallstickers

Jeg tænker også at 3 år er meget tæt på de ideelle for os - den store kan meget selv, men de kan stadig få noget ud af hinanden!

Anmeld

25. januar 2012

anynom

Jeg har stemt over 5 år

Der er 5½ år mellem mig og min lillebror og 6 år mellem min mand og hans storebror.
Jeg har haft meget glæde af min lillebror, da vi var mindre og han har meget glæde af mig, nu hvor han er ved at blive "voksen" (han bliver 20 i år) =)

Anmeld

25. januar 2012

nilletøz

Jeg har stemt 2,5-3 år..

Der er/var 7 år i mellem mig og min store søster.

Anmeld

6. marts 2012

Lunae

JulieWH skriver:

Jeg har stemt over 5 år

Der er 5½ år mellem mig og min lillebror og 6 år mellem min mand og hans storebror.
Jeg har haft meget glæde af min lillebror, da vi var mindre og han har meget glæde af mig, nu hvor han er ved at blive "voksen" (han bliver 20 i år) =)

Dejligt at høre om succes historier med stor aldersforskel. Jeg tænkte det kunne være vanskeligt at have noget til fælles

Anmeld

6. marts 2012

L&V

Lunae skriver:

Her til aften kom vi til at tale om, hvad vi mener er den ideelle alder mellem søskende. I den forbindelse kunne det være sjovt at se hvad i mener

Jeg er klar over at sagen er individuel, men stem hvad i føler!

Begrund meget gerne og del ud af jeres erfaringer

Har lige læst fornyligt at den perfekte aldersforskel sku være 3-4år og det er egentlig os lidt det vi tænker her hjemme.. ikke under 3 i hvert fald

Anmeld

6. marts 2012

Lunae

Månsson skriver:

Har lige læst fornyligt at den perfekte aldersforskel sku være 3-4år og det er egentlig os lidt det vi tænker her hjemme.. ikke under 3 i hvert fald

Jeg kan huske en gang, der sagde man at 3 år var den ideelle alder, men det har forskerne vidst trukket tilbage. Det er nok også ret svært at vurdere - det er meget individuelt.! Jeg tror også vi venter, så der bliver 3 år mellem vores børn!

Anmeld

6. marts 2012

Hvem?

11 mdr

Men vi har jo heller aldrig prøvet andet, det fungere super godt for os, og drengene har det så fantastisk sammen og jeg eeelsker at de kan følge hinanden

Anmeld

6. marts 2012

L&V

Lunae skriver:

Jeg kan huske en gang, der sagde man at 3 år var den ideelle alder, men det har forskerne vidst trukket tilbage. Det er nok også ret svært at vurdere - det er meget individuelt.! Jeg tror også vi venter, så der bliver 3 år mellem vores børn!

Det er nu ellers en ganske ny artikel så måske vi vender tilbage til de gamle normer.. Der er 7år mellem min søster og jeg og vi har så meget glæde af hinanden og har næsten altid haft det, måske ikke lige da hun var teenager og jeg var irriterende men ellers

Anmeld

6. marts 2012

modesty

Der er ikke nogen ideel aldersforskel. Når jeg kigger på venner, veninder, og deres børn, så er det vildt forskelligt hvad der funker. Nogen har lille aldersforskel og svinger. Nogle har stor aldersforskel og svinger. Nogle har lille aldersforskel og svinger ikke. Nogle har stor aldersforskel og... ja, gæt selv. 

Det kan ikke udregnes. Gør hvad der passer bedst ind i jeres liv som det ser ud nu og i den nærmeste fremtid.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.