Den ideelle aldersforskel mellem søskende?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. december 2011

wamse

Jeg tænker ikke at en aldersforskel er mere optimal i forhold til en anden, for alle aldre har deres fordele og udfordringer. Hvordan er optimalt, altså hvilke kriterier er der for at det er optimalt?

Der er stor forskel på det enkelte barn, og derfor vil det altid være individuelt, hvordan det er at få en søskende

Mine drenge er der 2½ år i miellem, og så er der 10 år mellem den mellemste og den yngste, og de har alle noget ud af hinanden på hver deres måde

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. december 2011

Lunae

wamse skriver:

Jeg tænker ikke at en aldersforskel er mere optimal i forhold til en anden, for alle aldre har deres fordele og udfordringer. Hvordan er optimalt, altså hvilke kriterier er der for at det er optimalt?

Der er stor forskel på det enkelte barn, og derfor vil det altid være individuelt, hvordan det er at få en søskende

Mine drenge er der 2½ år i miellem, og så er der 10 år mellem den mellemste og den yngste, og de har alle noget ud af hinanden på hver deres måde

Som jeg har Skrevet i indledningen, så er jeg bevidst om at der ikke er bogen facitliste på den ideelle alder.

Men nu fx mellem min bror og jeg er der 3 år. Det har været perfekt for os. Det har betydet at vi har fået meget ud af hinanden uden at have samme omgangskreds.

Min kæreste og hans lillebror er der 4,5 år imellem og det har næsten været en tand for meget, efter deres mening

Så det er jo mest bare ens egen følelse af det og hvad man forventer at en søskende skal være.

Jeg tænker mellem 2,5 og 3,5 år er det ideelle for os

Anmeld

28. december 2011

sarahb

Der er 2 år og 25 dages forskel på vores,
Det synes jeg selvfølgelig er PERFEKT, men jeg har heller ikke prøvet andet.

Men de leger super godt sammen, storebror var gammel nok til at forstå og var ret selvstændig da lille bror kom.
Og nu har de så meget glæde af hinanden nu hvor de er 3 og 1.

Anmeld

28. december 2011

SaNiNa

Vi har 2 år og 4 måneder i mellem vores og det har bare været så perfekt Nicklas har ikke været jaloux eller noget som helt Naia er også rigtig glad for sin storebror hun kigger rigtig meget på ham og fortælle en masse historier nicklas kigger bare underligt på hende og sige hun lyde sjov

Anmeld

28. december 2011

wamse

Lunae skriver:

Som jeg har Skrevet i indledningen, så er jeg bevidst om at der ikke er bogen facitliste på den ideelle alder.

Men nu fx mellem min bror og jeg er der 3 år. Det har været perfekt for os. Det har betydet at vi har fået meget ud af hinanden uden at have samme omgangskreds.

Min kæreste og hans lillebror er der 4,5 år imellem og det har næsten været en tand for meget, efter deres mening

Så det er jo mest bare ens egen følelse af det og hvad man forventer at en søskende skal være.

Jeg tænker mellem 2,5 og 3,5 år er det ideelle for os

Jamen jeg tænker egentligt bare, at jeg ikke fik flere børn, fordi mine børn skulle have søskende, men fordi jeg ønskede et barn mere 

Så jeg tænkte på ingen måde over om det var ideelt, for det tænker jeg det bliver, så længe vi som forældre er med til at fremme et godt søskendeforhold.

Så jeg har stemt blank, for alle aldre er lige ideelle eller komplicerede at få søskende i 

Anmeld

28. december 2011

sandramor

Ja jeg sys også det med aldersforskel mellem søskende er svært... Der er selv 9 års forskel på min storebror og jeg... Og vi har et fantastisk forhold til hinanden og han har altid passet på mig....

Min datter vil være 7 når lillesøster kommer og når jeg nu skal være alene med to er jeg rigtig glad for hun er så stor og ikke så afhængig af mor som en på 3 er og hun kan hjælpe hvis hun får lyst....

Så jeg tror det er individuelt hvad folk føler er den rigtige aldersforskel på søskende:-)

Anmeld

28. december 2011

Silas&Mille

Svar: 2 - 2½ år.

Kunne jeg helt selv vælge aldersforskellen på mine børn skulle den være omkring 2 år. Men vi blev velsignet med en ny graviditet da Silas var 4 måneder gammel , så her bliver der 13 måneder imellem Silas og hans lillesøster 

Anmeld

28. december 2011

Camulla

Jeg læste for nylig en artikel, mener det var herinde, hvor en prof. skrev at den ideelle alder mellem søskende er 3 år og lidt derover. Det er mest ideelt, skrev hun, fordi der er den største startet i børnehave og er ved at få sine egne venner samt fået et sprog selv  

Anmeld

28. december 2011

Pige2009

Jeg har ingen præferencer. Tror det kommer an på børnene også

Anmeld

28. december 2011

Maja_4000

Jeg har stemt 3 - 3,5 år .. Der er 3,5 mellem mig og min lillebror , jeg har altid synes at det var fint

Kan huske da jeg var lille , var jeg glad for at vi aldrig kom til at gå i inst. sammen .. Altså , når han skulle i børnehave , kom jeg i skole .. Da han så startede i skole , gik jeg ud af sfo'en

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.