Den ideelle aldersforskel mellem søskende?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Den ideelle aldersforskel

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

5.285 visninger
40 svar
0 synes godt om
27. december 2011

Lunae

Her til aften kom vi til at tale om, hvad vi mener er den ideelle alder mellem søskende. I den forbindelse kunne det være sjovt at se hvad i mener

Jeg er klar over at sagen er individuel, men stem hvad i føler!

Begrund meget gerne og del ud af jeres erfaringer

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. december 2011

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Jeg vil mene mellem to og tre år. Det er, hvad der indbyrdes er mellem mine søskende og jeg, og der bliver 2,5 år mellem mine børn.

Anmeld

27. december 2011

Lunae

PT skriver:

Jeg vil mene mellem to og tre år. Det er, hvad der indbyrdes er mellem mine søskende og jeg, og der bliver 2,5 år mellem mine børn.

Det lyder meget fornuftigt der er 3 år mellem min bror og jeg og det har været perfekt.

Jeg har stemt mellem 2,5-3 år. Det håber jeg der bliver mellem mine børn

Anmeld

27. december 2011

Frk Mig

Lunae skriver:

Her til aften kom vi til at tale om, hvad vi mener er den ideelle alder mellem søskende. I den forbindelse kunne det være sjovt at se hvad i mener

Jeg er klar over at sagen er individuel, men stem hvad i føler!

Begrund meget gerne og del ud af jeres erfaringer

vi har valgt at der er 2½ år imellem vores børn .. (venter en dreng til feb) Men det var fordi at vi gerne ville at Noah kunne gå, spise selv, hjælpe til når han skulle have tøj på inden vi skulle have nr 2 .. netop for at han ikke var alt for afhænging af at vi skulle gøre alt for ham .. Men det med at tage tøj på kan han ikke endnu .. men det kommer jo med tiden

Anmeld

28. december 2011

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Lunae skriver:

Det lyder meget fornuftigt der er 3 år mellem min bror og jeg og det har været perfekt.

Jeg har stemt mellem 2,5-3 år. Det håber jeg der bliver mellem mine børn

Det stemte jeg også . Så er den ældste gammel nok til at gøre en masse selv men også til at tage del i den nye baby. Jeg havde meget glæde af mine søskende og at vi var rimelig tætte aldersmæssigt, da jeg var barn, og den gave har jeg altid gerne villet give videre til mine børn.

Anmeld

28. december 2011

Jibbe

PT skriver:

Det stemte jeg også . Så er den ældste gammel nok til at gøre en masse selv men også til at tage del i den nye baby. Jeg havde meget glæde af mine søskende og at vi var rimelig tætte aldersmæssigt, da jeg var barn, og den gave har jeg altid gerne villet give videre til mine børn.

Jeg har dog stemt 2-2,5 år. Vi havde startet projekt baby 2 og jeg blev så gravid med det samme. Så der bliver 23 mdr mellem dem. Helt ideelt skulle der nok være gået 6 mdr mere men nu er den på vej og det bliver skønt. Vi er i øvrigt 7 søskende med 2-2,5 år imellem og det har været perfekt!

Anmeld

28. december 2011

B&J

jeg ved ikke hvad den ideelle forskeld er for kender mange der har 2år forskeld de har det super men kender også nogle der har 10års forskeld og de har det lige så godt så jeg ved det faktisk ikke men ved af hensyn til job og jeg vil nå min alm vægt inden jeg bliver gravid ja så når daniel nok blive 4år

Anmeld

28. december 2011

Koen.

Har stemt 2-2,5 år for her kommer der ca til at være 25 mdr imellem dem så det håber vi selvfølgelig er perfekt

Anmeld

28. december 2011

Camillee

J eg har stemt 1,5- 2 år

Det kommer til at være 20 mdr i mellem Elias og lillesøster
Vi er sikre på at det bliver perfekt for os (:

Det er knap to år mellen min Mand og hans lillebror og de har et smadder godt forhold til hindanden, både som børn og som voksne
- Jeg er selv Enebarn.

Anmeld

28. december 2011

lio

for tæt, synes jeg er under 2 år, det er fordi det kan være svært i så lille en alder og dele mor og far med en ny, men jeg er bestemt heller ikke interesseret i to så små på samme tid, gider ikke to ble børn og to som skal i barne/klapvogn, synes det er praktisk hvis den ældste er vokset ud af disse.

For langt imellem, ønske ikke mere end 5 år for synes også søskende skal nå og nyde noget af hindanden, lege sammen og sådan.

Har stemt 3-3½ år men tænker at 2½-3½ år er meget passende for os.

Men nu må vi se hvordan det kommer til at ende i praksis, er gravid med vores første.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.