Den ideelle aldersforskel mellem søskende?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. december 2011

twinboys

hi hi klart kun 1min...

men hvis det nu ikke skal være tvillinger i første hug, ja så siger jeg 2-3år imellem...

Majbritt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. december 2011

132319

Det synes jeg slet ikke at man kan sige, det kommer an på børn og forældre!

Jeg har 2 år og 9 måneder i mellem mine og øj hvor ville jeg gerne have haft 1 år mere så den store havde været blefri og selvstændig! Jeg synes sgu godt nok at det har været HÅRDT, især fordi den lille er et hængetræ og så bor jeg alene med dem.

HVIS jeg nogensinde skal have en 3er, så skal de to store være fuldstændig selvstændige, min mindste skal MINDST være 5 år

Anmeld

28. december 2011

Corn

har to aar mellem 1 og 2 og 3aar og tre mdr mellen 2 og3 og jeg synes klart at det har vaeret bedst med lidt over tre aar imellem. de har vaeret store nok til at udsaette behov saa baby kom foerst og saa er det ogsaa begraenset hvor meget hjaelp de skal have til fx paaklaedning osv

skal vi have nummer fire vil jeg ogsaa minimum have tre aar mellem 3 & 4

Anmeld

28. december 2011

Mille.mulle

Jeg har stemt 4,5-5 år

Der er 5 år mellem mig og min storsøster, og vi har altid kunnet lege sammen alligevel, der var et par svære år hvor vi var i puberteten, men det er der hos alle, uanset alder, efter hvad jeg har hørt rundt omkring.

Der er 6 år mellem min mand og hans storbror, og de har også altid haft en rigtig godt forhold....

Vores søn er nu 3 år og endnu ikke nogen lillebror/søster på vejså han når nok også at ramme 4 eller måske 4,5år og det gør os ikke noget, for han bliver mere og mere selvstændig, og kan så mange ting selv allerede.

Anmeld

28. december 2011

Moar2011

vi har snakket om at en 3år ville være fint

synes ikk man helt kan planlægge sig ud af sådan noget hihi ..

Anmeld

28. december 2011

FrkZier

Lunae skriver:

Her til aften kom vi til at tale om, hvad vi mener er den ideelle alder mellem søskende. I den forbindelse kunne det være sjovt at se hvad i mener

Jeg er klar over at sagen er individuel, men stem hvad i føler!

Begrund meget gerne og del ud af jeres erfaringer

jeg har sagt 1,5-2 år da jeg gerne selv kunne have tænkt mig en bror/søster der havde været det, entet yngre eller ældre.. jeg har en bror der er næsten 7 år ældre end mig - KATASTROFE! det var også meget hårdt for mine forældre fordi det var jo umuligt at gøre os begge glade da det bare aldrig sker at at 9 årig vil det samme som en 16 årig. vi kunne aldrig enes, der var ikke nogen der kunne passe os sammentidig fordi det bare endte som 3.verdenskrig.. min bror og jeg har ALDRIG haft et forhold før herinde for det sidste år hvor jeg har været 19-20 år og ham 25-26..

ved godt det selvfølgelig ikke er sådan for ALLE søskende med stor aldersforskel, men jeg ville personligt ikke have så langt mellem mine to eneste børn

Anmeld

20. januar 2012

Alexander&Lærke

Jeg havde en ide om at 3-3 1/2 år ville være perfekt mellemrum for søskende.

Vores søn har været MEGET aktiv helt fra start, så personligt har vi ikke være klar til at forsøge med en søskende for han var godt 3 og da vi så gik igang så tog det meget længe før lillesøster indfandt sig i maven, så det endte med at det blev godt 4 år imellem undtagen 3 uger.

Nu må vi få det bedste ud af det. Alexander forstår heldigvis en hel masse og kan selv en hel masse og er bare super glad for sin lillesøster så det er jo dejligt, kun en lille periode med jaluxe har vi oplevet indtil videre.

Anmeld

20. januar 2012

FrkT

Jeg har stemt 2½-3 år. Det er der mellem min søster og jeg (helt præcist 2 år, 10 måneder og 4 dage). Og vi har så meget glæde af hinanden og har nok også altid haft det. Og vi har BEGGE fået de første par år med mor og far. Jeg fik dem helt alene, hvor min søster ikke gjorde, men til gengæld var jeg stor nok til at hun da fik meget alenetid med dem alligevel.

Anmeld

20. januar 2012

isimaven

3-3,5 år har jeg stemt og det er der imellem vores 3,2 imellem ældste og midten og fra midten og lillesøster er der 3,5 år det har fungeret godt i vores familie da de ældre søskende er ret selvhjulpne når der kommer en lille ny og de kan følge med i graviditeten og vi har ikke oplevet for megen jalousi heller så det er klart en aldersforskl jeg vil anbefale 

Anmeld

21. januar 2012

dorthemus

Camulla skriver:

Jeg læste for nylig en artikel, mener det var herinde, hvor en prof. skrev at den ideelle alder mellem søskende er 3 år og lidt derover. Det er mest ideelt, skrev hun, fordi der er den største startet i børnehave og er ved at få sine egne venner samt fået et sprog selv  

Det er også min erfaring som pædagog

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.