Hvornår gravid med nr.2 ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. december 2011

NoName

Jibbe skriver:

Vi begyndte da Frej var 14 mdr - tænkte at der gik nok lidt tid inden det skete... Men bum bum 1 uge efter start var jeg gravid.
Der bliver så 23 mdr imellem dem og det er passende. De kommer til at nyde hinanden!

Guuuuud, altså, det har jeg helt overset, stort tillykke...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. december 2011

Ølgaard

Anonym skriver:

Min kæreste og jeg har den skønneste lille datter på 2 måneder, og vi begynder allerede at snakke om hvornår vi ønsker at få nummer 2.

Hvornår begyndte i på at "lave" nr. 2? Og hvor tidligt mener i er for tidligt?

Det er helt op til det enkelte par selv, hvad de har lyst til...

en har søskende som blev gravid da deres første var 3 måneder...

Hvis jeg havde været helet efter vores første, som er 2 måneder imorgen jamen så havde vi da været igang når putten er 3 måneder...

Men skal lige hele før der sker mere her

Men held og lykke med det

Følg dit

Anmeld

28. december 2011

Mum33

Anonym skriver:

Min kæreste og jeg har den skønneste lille datter på 2 måneder, og vi begynder allerede at snakke om hvornår vi ønsker at få nummer 2.

Vores søn er 3 år og vi begynder i næste måned. Det er bevidst der er "så langt" imellem dem. Vi vil have tid til at nyde dem hver især, og børn der er tætte på hinanden får nødvendigvis ikke fornøjelse af hinanden. Min søster har det ekstremt tæt og de er ved at æde hinanden dagligt og det er super hårdt arbejde hele tiden - og der endte med skilsmisse.

Der er ingen løsning, men før man er tilbage på arbejde er det "nemt nok", så vent og se når hverdagen melder sig.  

Anmeld

28. december 2011

Ciss

Anonym skriver:

Jeg tror, det kommer meget an på familiesituationen, og hvad slags baby nr 1 er. En baby med søvnproblemer kombineret med f eks økonomiske problemer eller en far, som rejser meget i sit arbejde ville i hvert fald få mig til at vente et par år, til overskuddet var tilbage i hverdagen.

Hvis nr 1 er "nem", sover godt om natten, ligger tidlig i udvikling, trives godt med andre børn osv, så kan man godt få dem tæt, synes jeg.

Selv ville jeg ikke have brudt mig om at få nr to før nr en var i hvert fald 18 mndr. Jeg tænker, at før den tid har nr 1 et større behov for opmærksomhed fra forældrerne og er ikke så selvstændig endnu. Men det varierer selvfølgelig fra barn til barn.

Der er 23 mndr mellem vores to, og det er gået rigtig fint, selvom det var hårdt i begyndelsen. Men nr to er en helt anden person end nr 1, så jeg er ikke sikker på, at det var gået ligeså fint, hvis rækkefølgen af dem havde været omvendt. Så havde jeg nok valgt at vente lidt længere med at få nr to.

Hvis jeg var jer, ville jeg nok vente lidt, til I ser lidt mere, hvad slags person nr 1 er. De kan ændre sig ganske meget de første 6 mndr.

Anmeld

28. december 2011

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
I.E.K. skriver:

Vores søn er 3 år og vi begynder i næste måned. Det er bevidst der er "så langt" imellem dem. Vi vil have tid til at nyde dem hver især, og børn der er tætte på hinanden får nødvendigvis ikke fornøjelse af hinanden. Min søster har det ekstremt tæt og de er ved at æde hinanden dagligt og det er super hårdt arbejde hele tiden - og der endte med skilsmisse.

Der er ingen løsning, men før man er tilbage på arbejde er det "nemt nok", så vent og se når hverdagen melder sig.  

Vi gjorde det samme som jer - af de samme grunde.

Jeg blev så gravid efter 6 måneder, men desværre mistede vi barnet i uge 21 (alvorligt sygt barn) - nu er jeg gravid igen og der bliver så præcis 5 år mellem vores børn - det var ikke meningen, at der skulle være så stor aldersforskel, men jeg foretrækker det frem for under 3 år...

Anmeld

28. december 2011

AnnaB.

Jeg er kun gravid med nummer et nu, men har en bror, der er lige knap 2 år yngre end mig. Og vi har begge to været virkelig glade for, at være så tæt på hinanden aldersmæssigt. Skønt, at der altid var en man kunne lege med og hygge sig med

Jeg vil rigtig gerne have en to'er tæt på den første - medmindre jeg er helt smadret, vores forhold herhjemme bliver totalt belastet eller baby er meget svær at håndtere. 

Held og lykke med hvad end I beslutter jer for

Anmeld

28. december 2011

MariaJ

Da den første var 15 måneder. Vi regnede med at der ville gå lidt tid før der ville være gevinst, og meget kan jo gå galt.

Sådan gik det ikke. Der var gevinst med det samme, så nu bliver der præcis to år i mellem dem . Hvis vi havde vidst det på forhånd havde vi nok ventet lidt. Jeg kunne godt have ønsket mig at den første var lidt mere selvgående (og også fik lov at være den lille lidt længere) før der kommer en til, men nu glæder vi os selvfølgelig til lillebror/søster.

Anmeld

28. december 2011

Mum33

SØS skriver:

Vi gjorde det samme som jer - af de samme grunde.

Jeg blev så gravid efter 6 måneder, men desværre mistede vi barnet i uge 21 (alvorligt sygt barn) - nu er jeg gravid igen og der bliver så præcis 5 år mellem vores børn - det var ikke meningen, at der skulle være så stor aldersforskel, men jeg foretrækker det frem for under 3 år...

Helt klart. Syntes det er så dejligt at have tid til det enkelte barn og mulighed for at være der 100 % i barneårene.

Anmeld

28. december 2011

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
I.E.K. skriver:

Helt klart. Syntes det er så dejligt at have tid til det enkelte barn og mulighed for at være der 100 % i barneårene.

Nemlig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.