bøgelund skriver:
tusind tak for dit svar..
hvorfor kan du tage et helt år af? er det ikke kun ca et halvt år med anatomi og fysiologi? det er meget at korte af den..
SU lån er ikke nødvendigt, da min kæreste tjener godt på godt nuværende.. men det havde da været fint, hvis SUen var højere, hvis man havde børn..
det er da vildt dyrt for de bøger der.. :O hold da op.. havde jeg slet ikke regnet med.. man må da kunne få dem billigere gennem skolen... hm.. på SSA uddannelsen, kunne vi da købe billigere hvis man var medlem af FOA..
ja ved godt det er ens eget valg at man vil læse efter man har fået børn, men ville da være ked af ikke at møde forståelse.. når jeg er alene med vores datter i 14 dage på en 5 ugers periode, ville jeg da gerne have forståelse for, at hun skal hentes osv.. vil ikke ødelægge hele mit privatliv pga en uddannelse..
men det løser sig nok hen ad vejen..
ja bøgerne er en stor udgift. men man kan jo vælge at købe de af bøgerne brugt, hvor det kan lade sige gør. og nogle bøger skal man kun bruge enkelte kapitler, der kan man jo kopier. men det er smag og behag hvad man gør. jeg kan godt lide bøger og har tænkt mig at købe dem selv.
SU lån er heldigvis heller ikke nødvendigt her, men su'en er da bestemt ikke for høj.
jeg mente det nu heller ikke som noget negativt over hovedet, har bare mødt folk ind i mellem der tror at hele verdenen former sig efter dem fordi de har fået et barn. -Men selvfølgelig skal der være forståelse, og de der er enlige hele vejen gennem sin udadannselse klare det jo også, så jeg tror sagtens at du kan klare 2 uger alene når manden skal arbejde, tilgengæld er han der måske også mere, end vi andres mænd, når han så har fri.
min mand rejser meget for sit firma og er tit væk mandag til fredag. så jeg må også klare mig selv under dele af uddannelsen, men er sikker på at det løser sig hen ad vejen. men det skal nu nok blive hårdt.
Ja det er meget at korte af uddannelsen, men i vejle har de, som den eneste skole i landet endnu, lavet et forløb særligt for sosu-assistenter. de optager kun 15 her i februar og vi skal så følges hele vejen igennem, og vi midster ikke så meget undervisning som det lyder til da undervisninger er særlig tilrette lagt for os og vi dermed ikke midster hele moduler som man ellers ville gøre. (ud over psykiatri modulet)
Anmeld