Nogle Sosu assistenter der læser til eller er sygeplejersker

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.049 visninger
31 svar
0 synes godt om
25. december 2011

bøgelund

ja er der nogle der er det?  

som vil svare på lidt spørgsmål?  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. december 2011

Victoriasmor88

bøgelund skriver:

ja er der nogle der er det?  

som vil svare på lidt spørgsmål?  

Jeg ved ikke om du kan bruge det til noget, men jeg læser til sygeplejerske, jeg er ikke SOSU men det er næsten alle som jeg går i klasse med 

Anmeld

25. december 2011

bøgelund

Prinsesse2ben skriver:

Jeg ved ikke om du kan bruge det til noget, men jeg læser til sygeplejerske, jeg er ikke SOSU men det er næsten alle som jeg går i klasse med 

jo men det er noget med merit i fag vi havde som sosuer..

men du kan måske fortælle om man får mere i su når man har børn, eller det kun er ude eller hjemmeboende der afgører det?

er det muligt at tjene ved siden af? og hvor meget?

hvad kostede alle bøger?

Anmeld

25. december 2011

bøgelund

slet ikke flere? 

Anmeld

25. december 2011

tweety2060

Med merit ved jeg ikke noget-er uddannet....men priser for bøgerne er relativt, du kan købe brugt.... Ja du vil godt kunne arbejde ved siden af, dog når du er i praktik kan det være lidt svært da du har 30 timer ugen som regel fra 7-15. Pøj pøj med svar mm og God jul

Anmeld

25. december 2011

bøgelund

tweety2060 skriver:

Med merit ved jeg ikke noget-er uddannet....men priser for bøgerne er relativt, du kan købe brugt.... Ja du vil godt kunne arbejde ved siden af, dog når du er i praktik kan det være lidt svært da du har 30 timer ugen som regel fra 7-15. Pøj pøj med svar mm og God jul

vil gerne have dem nye..  

tusind tak for dit svar.. jeg vil bare ikke ende ud i at ha arbejdet for meget ved siden af su'en.. så jeg bliver trukket.. 

og god jul til dig også.. 

Anmeld

25. december 2011

Mette.

bøgelund skriver:

jo men det er noget med merit i fag vi havde som sosuer..

men du kan måske fortælle om man får mere i su når man har børn, eller det kun er ude eller hjemmeboende der afgører det?

er det muligt at tjene ved siden af? og hvor meget?

hvad kostede alle bøger?

Jeg kan ikke svare på det med SOSU og sygeplejeske, da jeg slet ikke læser nogen af delene.

Men det med Su kan jeg. Som udgangspunkt får du kun normalsatsen som enten hjemmeboende eller udeboende alt efter havd du er. Du får kun forsørgertillæg, hvis i begge er på su. Det er vi herhjemme, så derfor får vi omkring 2200 hver mere om måneden.

Dertil kan du selvfølgelig søge friplads, eller delvis friplads, samt boligstøtte, men det er du nok allerede klar over.

Anmeld

25. december 2011

bøgelund

Mette. skriver:

Jeg kan ikke svare på det med SOSU og sygeplejeske, da jeg slet ikke læser nogen af delene.

Men det med Su kan jeg. Som udgangspunkt får du kun normalsatsen som enten hjemmeboende eller udeboende alt efter havd du er. Du får kun forsørgertillæg, hvis i begge er på su. Det er vi herhjemme, så derfor får vi omkring 2200 hver mere om måneden.

Dertil kan du selvfølgelig søge friplads, eller delvis friplads, samt boligstøtte, men det er du nok allerede klar over.

kan vi også søge delvist friplads, hvis min kæreste tjener en del? han er ansat på 5 ugers kontrakter.. og her over julen har han ikke været afsted.. derfor er han på dagpenge den her måned.. og næste måned kommer han op og tjener meget igen.. så hans indkomst ændrer sig..? 

Anmeld

25. december 2011

Mette.

bøgelund skriver:

kan vi også søge delvist friplads, hvis min kæreste tjener en del? han er ansat på 5 ugers kontrakter.. og her over julen har han ikke været afsted.. derfor er han på dagpenge den her måned.. og næste måned kommer han op og tjener meget igen.. så hans indkomst ændrer sig..? 

Man angiver sin indkomst for et helt år, så det er hvad han samlet set tjener som afgør det.

Prøv at gå ind på borger.dk, og find din kommune. Der kan du beregne hvad i eventuelt kan få, hvis du har en ide om hvad han cirka har tjent eller kommer til at tjene i 2012. Du kan også logge ind med dit nem-id, der hvor man søger om plads, og derigennem søge om friplads/delvis friplads.

Anmeld

25. december 2011

bøgelund

Mette. skriver:

Man angiver sin indkomst for et helt år, så det er hvad han samlet set tjener som afgør det.

Prøv at gå ind på borger.dk, og find din kommune. Der kan du beregne hvad i eventuelt kan få, hvis du har en ide om hvad han cirka har tjent eller kommer til at tjene i 2012. Du kan også logge ind med dit nem-id, der hvor man søger om plads, og derigennem søge om friplads/delvis friplads.

ja, men problemer er, at vi ikke ved det på forhånd..  

men vi må lige ringe og høre dem ad.. de må kunne fortælle os, hvad vi skal gøre.. 

tak for dine svar. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.