Nogle Sosu assistenter der læser til eller er sygeplejersker

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. december 2011

tweety2060

Prinsesse2ben skriver:

Det er dumt at købe bøgerne brugt da der næsten kommer nye hele tiden, og det er dem de bruger i undervisningen  

JA de ændre Det ofte men det er nu sjældnet det er de stor ændringer der er, andet end de godt kan bruges....
Mht arbejdstider så det nu også relativt... Vores studerende har næste aldrig aften eller nat, det er max en el to på hele praktikken og det er uanset modul... Med ja det er forskelligv fra afd til afd, men som udgangspunkt lærer du mest i dagvagterne.... Bare min mening og erfaring

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. december 2011

Victoriasmor88

tweety2060 skriver:

JA de ændre Det ofte men det er nu sjældnet det er de stor ændringer der er, andet end de godt kan bruges....
Mht arbejdstider så det nu også relativt... Vores studerende har næste aldrig aften eller nat, det er max en el to på hele praktikken og det er uanset modul... Med ja det er forskelligv fra afd til afd, men som udgangspunkt lærer du mest i dagvagterne.... Bare min mening og erfaring

Ja det er bare så træls når det ikke er de rigtige sidetal, så er det næsten ikke til at finde ud af når man sidder med pensum  Det kan hurtigt blive noget værre rod, også i forhold til de andre studerende når man ikke har de samme bøger  

Anmeld

26. december 2011

Victoriasmor88

tweety2060 skriver:

Dette er jeg ikke helt enig i. i f.eks psykiatrien lærer man ofte en del om aftenen og natten, da mange af patienterne sover langt det meste af dagen - det var også hvad vi fik af vide  men det er jo heldigvis forskelligt fra skole til skole

Anmeld

26. december 2011

bøgelund

tweety2060 skriver:

tror de vil tage lidt hensyn til, at dagvagter passer bedst i mit familieliv? altså i praktikken. selvfølgelig ved jeg, at jeg skal prøve aften og nat, men det går bare ikke at der er mange af dem. 

Anmeld

26. december 2011

bøgelund

Prinsesse2ben skriver:

Måske er det ikke alle der er enige i det jeg siger nu. Men det er bare min egen oplevelse, jeg har nemlig også en lille en, og min kæreste har en på 8 år som vi har 50 % af tiden, han arbejder selv rigtig meget. 

Men du skal tænke på at der på skolen i Odense er rigtig mange unge mennesker, og mange af dem har ikke børn endnu. Når så at du skal arbejde i tilfældige gruppe så bliver du måske en af de eneste med denne "last" Det er selvfølgelig ikke alle steder det er sådan, men det er min oplevelse. Og det var ikke alle der var enige i at jeg måske var nødsaget til at forlade gruppen kl. 15 når de andre sagtens kunne sidde der til 8 om aftenen, og på den måde kom jeg udenfor gruppen meget hurtigt, for jeg kunne jo ikke tvinge de andre til at arbejde kortere, jeg fik også en pokkers dårlig samvittighed, for jeg kunne jo ikke bidrage med det samme. Jeg går på skolen i Svendborg, det er mange meritstuderende, og de fleste af dem jeg går i klasse med er væsenligt ældre end mig selv  Vi har det rigtig godt sammen, vi kan bidrage med noget forskelligt, og vi har stadig en masse sociale arrangementer. Vi har dog det tilfælles at mange af de andre også har børn, og har forståelse når de er syge, ellers skal hentes, og det betyder i sidste ende en pokkers masse at man ikke skal få vildt dårlig samvittighed, de andre kan jo stå i samme båd.  Men det er bare min opfattelse, håber du kan bruge den til noget.  

Med hensyn til de 40 timer, så er det slet ikke min opfattelse at jeg har været i skole så længe, vi har meget ofte tidligt fri, hvor jeg istedet læser meget hjemme. Men jeg har til tider brugt hele døgn når der har været gruppearbejde og vi bare skulle være færdige 

så chancen for at få en studiegruppe med nogle der os har børn / er ældre er i SVendborg? det er bare en lidt længere køretur for mig.. 

jeg syns det er så svært.. vil det gerne, men det skal ikke ødelægge livet herhjemme. jeg vil gerne kunne klare mig nogenlunde selv, når min kæreste er på arbejde.. 

og jeg skal jo gøre det mens jeg er ung.. 

Anmeld

26. december 2011

Victoriasmor88

bøgelund skriver:

så chancen for at få en studiegruppe med nogle der os har børn / er ældre er i SVendborg? det er bare en lidt længere køretur for mig.. 

jeg syns det er så svært.. vil det gerne, men det skal ikke ødelægge livet herhjemme. jeg vil gerne kunne klare mig nogenlunde selv, når min kæreste er på arbejde.. 

og jeg skal jo gøre det mens jeg er ung.. 

Ja der er chancen bestemt bedre fordi at de har meritstuderende, og mange af dem er lidt ældre og har børn Ofte holdes der også arrangementer hvor børn også deltager. Skolen holder f.eks. hvert år juleklippedag hvor alle børn er velkommen  Det er altså virkelig fantastisk. 

Jeg tror det er meget blandet omkring det med at tage hensyn. Det kommer nok an på hvilken vejleder du har og skolens holdning. Jeg fik meget klart besked på at det jo var mit valg at få/have børn under uddannelse, og at der ikke kunne tages special hensyn til det, da der jo også var andre på skolen. Det kan jeg jo faktisk kun give dem ret i selv om jeg synes det var en ret hård melding at få. Men jeg kender også en fra min klasse hvor de tog hensyn hvad angår praktikplads fordi hun havde et lille barn, så jeg tror det er forskelligt, man skal nok bare ikke regne med noget 

Anmeld

26. december 2011

tweety2060

bøgelund skriver:

tror de vil tage lidt hensyn til, at dagvagter passer bedst i mit familieliv? altså i praktikken. selvfølgelig ved jeg, at jeg skal prøve aften og nat, men det går bare ikke at der er mange af dem. 

Hm hm altså da jfi var stud havde jeg ingen børn og jeg har kun oplevet at have aften og nattevagter 3 stk i alt pr sted og det var i samråd så det passede ind hos mig også. DEn stud som er så sidste modul hos os nu har kun 2 aftenvagter og kun fordi hun selv har valgt dem. Du kan jo også være heldig at komme på ambulatorier selv om der ikke er mange pladser....
OM de tager hensyn er nok så meget sagt men det er jo et studie så dit liv skal jo hænge sammen... MEn tror det kan blive hårdt når du fs alene og manden er væk... Tror der er mange forstående studiekammerater, studiesteder mm, men sikkert også som prinsessen siger nogle uforstående....

Anmeld

29. december 2011

Claras mor

bøgelund skriver:

jo men det er noget med merit i fag vi havde som sosuer..

men du kan måske fortælle om man får mere i su når man har børn, eller det kun er ude eller hjemmeboende der afgører det?

er det muligt at tjene ved siden af? og hvor meget?

hvad kostede alle bøger?

hej

Jeg er sosu-assistent og skal selv starte på sygeplejeskolen i vejle til februar. så jeg kan ikke svare på spørgsmål om selve studiet, endnu. 

-men hvad merrit angår, så der det ikke for de enkelte fag, lige som det var på sosu skolen, men for moduler. 

I vejle er jeg så heldig at kunne få et helt års forkortelse, hvilket vil sige at jeg kan tage udd. på 2,5 år. -det synes jeg jo bestmet er en fordel når man har en lille også, at kunne tage uddannelsen på kortere tid samt at det er et helt år mindre på SU.

Hvad SU angår så får du det samme som alle andre udeboende, hvis du deler adresse med din kæreste/mand. du kan dog få et højere SU lån når du har børn. 

hvad prisen på bøger angår har jeg fået oplyst at at man skal regne med at bruge mellem 10-13.000 tusind i løbet af hele studiet. 

Jeg vil give prinsesse2ben ret i noget af det hun skriver ang. studie grupper. Det er tit en stor fordel at være på hold med andre med børn, da studie kammerearter uden børn ikke altid har den samme forståelse for det at have ansvar for et barn ved siden af studiet. Dog er mange meget forstående, men det er lettere når største delen er i samme båd. 

tror også det er vigtigt at man ikke tror man kan få særbehandling fordi man har et barn, og at det ikke er alle de andre der skal tage hensyn til en, for man har jo selv valgt at studere mens man har børn. -men ens liv skal jo hænge sammen ved siden af studiet. 

Anmeld

29. december 2011

BetonSlotsPrinsesserne

bøgelund skriver:

ja, men problemer er, at vi ikke ved det på forhånd..  

men vi må lige ringe og høre dem ad.. de må kunne fortælle os, hvad vi skal gøre.. 

tak for dine svar. 

Jeg ville samle hans lønsedler, og aflevere en kopi a dem til kommunen, sammentidig med I søger om friplads. Så kan de jo se det skifter..

Anmeld

29. december 2011

bøgelund

Claras mor skriver:

hej

Jeg er sosu-assistent og skal selv starte på sygeplejeskolen i vejle til februar. så jeg kan ikke svare på spørgsmål om selve studiet, endnu. 

-men hvad merrit angår, så der det ikke for de enkelte fag, lige som det var på sosu skolen, men for moduler. 

I vejle er jeg så heldig at kunne få et helt års forkortelse, hvilket vil sige at jeg kan tage udd. på 2,5 år. -det synes jeg jo bestmet er en fordel når man har en lille også, at kunne tage uddannelsen på kortere tid samt at det er et helt år mindre på SU.

Hvad SU angår så får du det samme som alle andre udeboende, hvis du deler adresse med din kæreste/mand. du kan dog få et højere SU lån når du har børn. 

hvad prisen på bøger angår har jeg fået oplyst at at man skal regne med at bruge mellem 10-13.000 tusind i løbet af hele studiet. 

Jeg vil give prinsesse2ben ret i noget af det hun skriver ang. studie grupper. Det er tit en stor fordel at være på hold med andre med børn, da studie kammerearter uden børn ikke altid har den samme forståelse for det at have ansvar for et barn ved siden af studiet. Dog er mange meget forstående, men det er lettere når største delen er i samme båd. 

tror også det er vigtigt at man ikke tror man kan få særbehandling fordi man har et barn, og at det ikke er alle de andre der skal tage hensyn til en, for man har jo selv valgt at studere mens man har børn. -men ens liv skal jo hænge sammen ved siden af studiet. 

tusind tak for dit svar..

hvorfor kan du tage et helt år af? er det ikke kun ca et halvt år med anatomi og fysiologi? det er meget at korte af den..

SU lån er ikke nødvendigt, da min kæreste tjener godt på godt nuværende.. men det havde da været fint, hvis SUen var højere, hvis man havde børn.. 

det er da vildt dyrt for de bøger der.. :O hold da op.. havde jeg slet ikke regnet med.. man må da kunne få dem billigere gennem skolen... hm.. på SSA uddannelsen, kunne vi da købe billigere hvis man var medlem af FOA..

ja ved godt det er ens eget valg at man vil læse efter man har fået børn, men ville da være ked af ikke at møde forståelse.. når jeg er alene med vores datter i 14 dage på en 5 ugers periode, ville jeg da gerne have forståelse for, at hun skal hentes osv.. vil ikke ødelægge hele mit privatliv pga en uddannelse.. 

men det løser sig nok hen ad vejen.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.