bøgelund skriver:
Det hele lyder bare så uoverskueligt..
vi har et lille barn. Nogle steder står der, at skoleperioderne godt kan være 40 timer om ugen. 3 1/2 år er os længe. Min kæreste arbejder på platform, og er væk 14 dage ad gangen. Kan jeg klare lektier mv i de perioder.. Hm.. Det lyder hårdt og tidskrævende. Jeg forventer ikke at komme sovende igennem uddannelsen, men kan man have et liv samtidig?
Måske er det ikke alle der er enige i det jeg siger nu. Men det er bare min egen oplevelse, jeg har nemlig også en lille en, og min kæreste har en på 8 år som vi har 50 % af tiden, han arbejder selv rigtig meget.
Men du skal tænke på at der på skolen i Odense er rigtig mange unge mennesker, og mange af dem har ikke børn endnu. Når så at du skal arbejde i tilfældige gruppe så bliver du måske en af de eneste med denne "last" Det er selvfølgelig ikke alle steder det er sådan, men det er min oplevelse. Og det var ikke alle der var enige i at jeg måske var nødsaget til at forlade gruppen kl. 15 når de andre sagtens kunne sidde der til 8 om aftenen, og på den måde kom jeg udenfor gruppen meget hurtigt, for jeg kunne jo ikke tvinge de andre til at arbejde kortere, jeg fik også en pokkers dårlig samvittighed, for jeg kunne jo ikke bidrage med det samme. Jeg går på skolen i Svendborg, det er mange meritstuderende, og de fleste af dem jeg går i klasse med er væsenligt ældre end mig selv
Vi har det rigtig godt sammen, vi kan bidrage med noget forskelligt, og vi har stadig en masse sociale arrangementer. Vi har dog det tilfælles at mange af de andre også har børn, og har forståelse når de er syge, ellers skal hentes, og det betyder i sidste ende en pokkers masse at man ikke skal få vildt dårlig samvittighed, de andre kan jo stå i samme båd.
Men det er bare min opfattelse, håber du kan bruge den til noget.
Med hensyn til de 40 timer, så er det slet ikke min opfattelse at jeg har været i skole så længe, vi har meget ofte tidligt fri, hvor jeg istedet læser meget hjemme. Men jeg har til tider brugt hele døgn når der har været gruppearbejde og vi bare skulle være færdige 
Anmeld