Spring til sidste ulæste indlæg Følg denne tråd
SU skulle have min mands vandrejournal og ansvarogomsorgseerklæring, da han skulle have barsel..
Anmeld
Køb et abonnement på Vores Børn
Magasinet til dig med børn på 0-12 år
Priser fra 149 kr.
Wimmie skriver: Nej, han er slet ikke nævnt i journalen... Synes også det er underligt. Især fordi vi blev kontaktet fordi det ikke var gjort, men ingen af os anede at vi skulle indsende den. Og vi havde jo allerede indsendt oplysningerne i starten af min graviditet, så hvorfor skal de have den igen? Det fremgår jo ikke engang af journalen at jeg har født...
Nej, han er slet ikke nævnt i journalen... Synes også det er underligt. Især fordi vi blev kontaktet fordi det ikke var gjort, men ingen af os anede at vi skulle indsende den. Og vi havde jo allerede indsendt oplysningerne i starten af min graviditet, så hvorfor skal de have den igen?
Det fremgår jo ikke engang af journalen at jeg har født...
OK nej det er egentlig rigtigt, men ved bare min kæreste også skulle have et kopi af min med, tror nok han havde den med inden jeg fødte, så de kunne se terminsdatoen...
Wimmie skriver: Ok, det er nok bare forskelligt fra sted til sted - irriterer mig bare lidt at vi ikke havde fået det at vide på forhånd... Oh well... Men ved du så om det er fint nok bare at sende noget af journalen? Altså bare toppen og ikke alle notaterne om graviditetsgener osv. Synes noget af det der står er ret privat...
Ok, det er nok bare forskelligt fra sted til sted - irriterer mig bare lidt at vi ikke havde fået det at vide på forhånd... Oh well...
Men ved du så om det er fint nok bare at sende noget af journalen? Altså bare toppen og ikke alle notaterne om graviditetsgener osv. Synes noget af det der står er ret privat...
tror desværre de skla bruge den hele
Flodkilling skriver: tror desværre de skla bruge den hele
Så må de bede om det igen - synes ikke det kommer dem ved hvilke graviditetsgener jeg har haft, hvor meget jeg har taget på samt de mere intime og personlige ting der står deri...
Kan slet ikke se hvad de skal bruge det til i forbindelse med min mands barsel - de skal vel bare bruge mit navn (måske personnummer) og min terminsdato da det vel er den de går ud fra.
Wimmie skriver: Så må de bede om det igen - synes ikke det kommer dem ved hvilke graviditetsgener jeg har haft, hvor meget jeg har taget på samt de mere intime og personlige ting der står deri... Kan slet ikke se hvad de skal bruge det til i forbindelse med min mands barsel - de skal vel bare bruge mit navn (måske personnummer) og min terminsdato da det vel er den de går ud fra.
helt enig, jeg havde det på samme måde. Men tror ikke de sidder og kigger på den (det siger jeg i hvert fald til mig selv) for jeg tog 30kg på og havde mange "sjove" ting på den journal
Wimmie skriver: Min mand er blevet bedt om at sende min vandrejournal til sin arbejdsgiver i forbindelse med sine 2 ugers barsel... Dette undrer mig lidt da der jo kun står oplysninger om mig, og da vi har samme arbejdsplads og dermed samme arbejdsgiver så har de jo mine oplysninger. Det fremgår jo ikke engang af journalen at vi er gift eller at han er barnets far. Derudover står der jo heller ikke noget om hvornår jeg fødte... Desuden synes jeg efterhånden der står mange personlige ting i den vandrejournal, men er det ikke noget med at det bare skal have mit navn, personnummer og terminsdato? Dvs. jeg kan godt "blokere" for de mere personlige ting i journalen?
Min mand er blevet bedt om at sende min vandrejournal til sin arbejdsgiver i forbindelse med sine 2 ugers barsel... Dette undrer mig lidt da der jo kun står oplysninger om mig, og da vi har samme arbejdsplads og dermed samme arbejdsgiver så har de jo mine oplysninger.
Det fremgår jo ikke engang af journalen at vi er gift eller at han er barnets far.
Derudover står der jo heller ikke noget om hvornår jeg fødte...
Desuden synes jeg efterhånden der står mange personlige ting i den vandrejournal, men er det ikke noget med at det bare skal have mit navn, personnummer og terminsdato?
Dvs. jeg kan godt "blokere" for de mere personlige ting i journalen?
det eneste de skal bruge fra den vandrejournal er personnummer og terminsdato, så du laver bare en kopi og streger de ting over de ikke må vide...
Det lyder mystisk, min mand har aldrig skulle vise dokumentation for at jeg var gravid
Kommunen skulle også have kopi af vandrejournalen (det øverste), da jeg skulle ha barselsdagpenge fra dem... men det var som sagt kun det øverste, for det vedkommer ikke dem hvad jeg har været undersøgt for osv... Min mand skulle ikke aflevere nogle papirer da han skulle holde barsel...
[ Spring til toppen ]
Story House Egmont A/S Strødamvej 46 2100 København Ø TLF: 70 25 75 10 CVR: 83131128