Barsel: Skulle jeres mænd aflevere din vandrejournal?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.495 visninger
37 svar
0 synes godt om
23. december 2011

Wimmie

Min mand er blevet bedt om at sende min vandrejournal til sin arbejdsgiver i forbindelse med sine 2 ugers barsel... Dette undrer mig lidt da der jo kun står oplysninger om mig, og da vi har samme arbejdsplads og dermed samme arbejdsgiver så har de jo mine oplysninger.

Det fremgår jo ikke engang af journalen at vi er gift eller at han er barnets far.

Derudover står der jo heller ikke noget om hvornår jeg fødte...

Desuden synes jeg efterhånden der står mange personlige ting i den vandrejournal, men er det ikke noget med at det bare skal have mit navn, personnummer og terminsdato? 

Dvs. jeg kan godt "blokere" for de mere personlige ting i journalen?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. december 2011

Corn

Bare send en version med ham, hvor du dækker over de ting der ikke kommer dem ved.

Min mand har ikke skulle aflevere noget nogen af de tre gange, men det er forskelligt fra sted til sted...

Men mon ikke de kan nøjes med fødselsattest eller lign....

Anmeld

23. december 2011

Wimmie

Corn skriver:

Bare send en version med ham, hvor du dækker over de ting der ikke kommer dem ved.

Min mand har ikke skulle aflevere noget nogen af de tre gange, men det er forskelligt fra sted til sted...

Men mon ikke de kan nøjes med fødselsattest eller lign....

Jeg tænker også at det ville give meget mere mening hvis de skulle have dokumentation for at jeg rent faktisk havde født og hvor begge forældres navne står på.

Men ja, jeg tror jeg dækker de personlige oplysninger... 

Anmeld

23. december 2011

Chr-Hei

Min mand skulle have et kopi af min vandrejournal for at de kunne få refusion fra kommunen.. Det er noget med hvis man ikke er gift syntes jeg have forstået

Anmeld

23. december 2011

Wimmie

Chr-Hei skriver:

Min mand skulle have et kopi af min vandrejournal for at de kunne få refusion fra kommunen.. Det er noget med hvis man ikke er gift syntes jeg have forstået

Hmmm...Men vi er gift.

Men det står der jo ikke noget om på vandrejournalen...

Anmeld

23. december 2011

Chr-Hei

Wimmie skriver:

Hmmm...Men vi er gift.

Men det står der jo ikke noget om på vandrejournalen...

OK underligt.. Men min mand skulle også have den med... Men mener da der står på den hvem faderen er?

Anmeld

23. december 2011

Valle81

Har aldrig hørt om det, og min mand har ikke skulle aflevere noget

Anmeld

23. december 2011

Wimmie

Chr-Hei skriver:

OK underligt.. Men min mand skulle også have den med... Men mener da der står på den hvem faderen er?

Nej, han er slet ikke nævnt i journalen... Synes også det er underligt. Især fordi vi blev kontaktet fordi det ikke var gjort, men ingen af os anede at vi skulle indsende den. Og vi havde jo allerede indsendt oplysningerne i starten af min graviditet, så hvorfor skal de have den igen?

Det fremgår jo ikke engang af journalen at jeg har født...

Anmeld

23. december 2011

Wimmie

Valle81 skriver:

Har aldrig hørt om det, og min mand har ikke skulle aflevere noget

Jeg synes også det er lidt underligt...især da vi intet vidste på forhånd.

Han havde jo meddelt sin chef (som også er min chef) at jeg var gravid og hvornår han regnede med at holde barsel og hun havde sagt ok for det, så vi troede jo alt var i orden...

Anmeld

23. december 2011

gonefishing

Wimmie skriver:

Min mand er blevet bedt om at sende min vandrejournal til sin arbejdsgiver i forbindelse med sine 2 ugers barsel... Dette undrer mig lidt da der jo kun står oplysninger om mig, og da vi har samme arbejdsplads og dermed samme arbejdsgiver så har de jo mine oplysninger.

Det fremgår jo ikke engang af journalen at vi er gift eller at han er barnets far.

Derudover står der jo heller ikke noget om hvornår jeg fødte...

Desuden synes jeg efterhånden der står mange personlige ting i den vandrejournal, men er det ikke noget med at det bare skal have mit navn, personnummer og terminsdato? 

Dvs. jeg kan godt "blokere" for de mere personlige ting i journalen?

Min mand skulle også bruge kopi af vandrejournal (han arbejder i bank). tror det er meget normalt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.