Barsel: Skulle jeres mænd aflevere din vandrejournal?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. december 2011

gonefishing

Flodkilling skriver:

Min mand skulle også bruge kopi af vandrejournal (han arbejder i bank). tror det er meget normalt

og vi er også gift

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. december 2011

Chris86

Det har min kæreste nu heller ikke sku aflevere.. mener kun han sku underskrive papirer påp arbejdet, som de sku sende til kommunen for at få refusion....

Anmeld

23. december 2011

Wimmie

Flodkilling skriver:

Min mand skulle også bruge kopi af vandrejournal (han arbejder i bank). tror det er meget normalt

Ok, det er nok bare forskelligt fra sted til sted - irriterer mig bare lidt at vi ikke havde fået det at vide på forhånd... Oh well... 

Men ved du så om det er fint nok bare at sende noget af journalen? Altså bare toppen og ikke alle notaterne om graviditetsgener osv. Synes noget af det der står er ret privat...

Anmeld

23. december 2011

Wimmie

Chris86 skriver:

Det har min kæreste nu heller ikke sku aflevere.. mener kun han sku underskrive papirer påp arbejdet, som de sku sende til kommunen for at få refusion....

Ja, det var nemlig også dét vi regnede med...

Anmeld

23. december 2011

Mor-til-asta-09

Wimmie skriver:

Min mand er blevet bedt om at sende min vandrejournal til sin arbejdsgiver i forbindelse med sine 2 ugers barsel... Dette undrer mig lidt da der jo kun står oplysninger om mig, og da vi har samme arbejdsplads og dermed samme arbejdsgiver så har de jo mine oplysninger.

Det fremgår jo ikke engang af journalen at vi er gift eller at han er barnets far.

Derudover står der jo heller ikke noget om hvornår jeg fødte...

Desuden synes jeg efterhånden der står mange personlige ting i den vandrejournal, men er det ikke noget med at det bare skal have mit navn, personnummer og terminsdato? 

Dvs. jeg kan godt "blokere" for de mere personlige ting i journalen?

Nej det skulle han godtnok ikke.. Og for mig lyder det utroligt underligt at han skal aflevere den, og især når i har samme arbejdsgiver :s Hmm... Lyder underligt...

Anmeld

23. december 2011

Chris86

Wimmie skriver:

ka overhovedet ikke se hvad din vandrejournal har med dem at gøre...
det da en privatsag..

Anmeld

23. december 2011

Wimmie

Mor-til-asta-09 skriver:

Nej det skulle han godtnok ikke.. Og for mig lyder det utroligt underligt at han skal aflevere den, og især når i har samme arbejdsgiver :s Hmm... Lyder underligt...

Ja nemlig... De får jo ikke noget nyt - bare de samme oplysninger om min termindsdato to gange... 

De ved jo at vi er gift ude på vores arbejdsplads... Ja flere af dem var endda med til receptionen 

Anmeld

23. december 2011

Chris86

Wimmie skriver:

Btw skal arbejdsgiveren vist selv printe det ud fra nettet som din mand skal udfylde...
kæresten blev nemlig bedt om det her, men efter snak med kommunen, sagde de at det sku arbejdsgiveren selv gøre....

Anmeld

23. december 2011

Wimmie

Chris86 skriver:

ka overhovedet ikke se hvad din vandrejournal har med dem at gøre...
det da en privatsag..

Det synes jeg også... Men nu har vi sendt en kopi pr. email og bare udvisket alle de personlige oplysninger så de bare har øverste del af journalen - det må altså være nok.

Anmeld

23. december 2011

Wimmie

Chris86 skriver:

Btw skal arbejdsgiveren vist selv printe det ud fra nettet som din mand skal udfylde...
kæresten blev nemlig bedt om det her, men efter snak med kommunen, sagde de at det sku arbejdsgiveren selv gøre....

Jeg ved han har underskrevet papirer han har fået af sin (vores) chef, så derfor troede vi jo det var i orden.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.