what- hvad sker der lige for farfar?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. december 2011

NJN

Jeg har ikke læst hvad de andre, har skrevet...

Men, du skal huske at tænke på at i hans generation, var/er det nok meget normalt og sker der ikke noget ved at man lader børnene smage. Som barn elskede jeg øl og ville rigtig gerne smage, hvilket jeg fik lov til...

Jeg ville nok lige tage den med ro, altså herre gud så slemt er det vel ikke, han har jo ikke drukket din datter fuld eller noget.. Men du må jo bare gøre det klart for ham, at du ikke ønsker det sker igen. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. december 2011

lucas<3

min morfar ga lucas lov til og smage hans øl engang og jeg blev stik tosset, men drengen ville selv smage og så han kunne abselut ikke lide det, og så ville han smage igen, tror han har smagt øl 3 gange og gør det ikke igen, for nu har han fået for meget a det og det smager ikke godt.

skal lige siges det KUN var små tårer han fik..

Anmeld

20. december 2011

lio

Tænk at man skal frabede familiemedlemmer om at give børn alkohol, ser ingen grund til at smage så forstår ikke ideen idet. Øv

Ved godt de ikke dør af det men smage her og smage der... og har set børn der ligefrem spør efter det fordi de jo har smagt det før.

Anmeld

20. december 2011

norenberg

ja jeg har lignende problem med min svigermor hun giver min dreng på dengang 14 mdr øl og opdagede det først da han havde drukket en kvart....jeg stjernede helt af da hendes holdning var at det skadede da ikke....så hev min søn ud af armene af hende og så fik hun ellers skrevet på hendes papire....og så håber jeg for hende at ikke prøver det samme med min yngste søn på 1 år....

Anmeld

20. december 2011

Pige2009

Muhmi skriver:

Det er meget normalt at den ældre generation giver smagsprøver af ditten og datten til børn... Man kan trøste sig med at "de ikke ved bedre" Og at de ikke er ligeså sippede som os nye forældre som vil beskytte vores børn fra alting...

Så sent som for tre dage siden ville min stedfar have at Silas skulle smage flødebolle og stikker fingeren op til munden hvor jeg trækker Silas til mig og siger nej tak... Vi havde en time forinden snakket om at han ikke skal have unødigt sukker, men gerne må smage risalamande til jul...

Du og dit barns far har sikkert smagt alkohol tidligt og har overlevet...

Helt enig men jeg tror så heller ikke der er nogen i vores familie der kunne finde på at give Laura alkohol.

Min mormor lod mig tage et sug af sin cigaret da jeg var 6 år og hun lod mig forstå at man skulle suge helt ind! Resultat: jeg troede jeg skulle dø og derfor ryger jeg ikke idag ;-)

Anmeld

20. december 2011

MorDk

Min mening er: ALKOHOL og børn høre slet ikke sammen så kan ikke se hvorfor det er OK at de smager "bare lidt"? Hvad så når de er 8 år og 12 år og 13 og vil drikke? Hvor går grænsen og hvor kan man sætte grænsen? Nogle ting er BARE ikke for børn (i min verden) Derfor skal vores dreng ikke ha alkohol ...

Anmeld

20. december 2011

LilleLene

jeg var fuld første gang da jeg var 11 mdr fordi jeg gik og drak sjatter

og jeg har ikke taget skade

Anmeld

20. december 2011

Misser1989

Hej.. Syntes du skal melde ud, at du ikke syntes hun skal smage noget alkohol. Min egen dreng fik i starten lov til at smage hvis han selv ville. Men har fundet ud af at det måske ikke var en skide god ide, for han ELSKER det.. Selv rødvin syns han smager godt! Så her får han ikke lov til at smage mere.. For han bliver stik tosset hvis han ikke må få mere efter en lille tår, så det er SLUT..

Men puha jeg frygter når han bliver teenager, når han allerede nu er helt vild med øl og damer! (han overfalder alle piger, på hans egen alder, med kys og kram)

Syntes det er helt i orden, at du ikke syntes hun skal smage, men du er nok nød til at sige det til folk.. Og så skal de bare respektere det!

Rigtig glædelig jul til alle

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.