what- hvad sker der lige for farfar?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. december 2011

FrkZier

så længe det bare er en lille bitte smagsprøve synes jeg egentlig det er ok, hvis barnet selv giver udtryk for gerne at ville smage, men synes ikke det er noget der skal ske sådan hele tiden! - men der er vi alle jo heldigvis så forskellige

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. december 2011

Anonym trådstarter

Muhmi skriver:

Sippet var altså ikke myntet på dig... Det var bare sådan et ord jeg lige brugte

Men nej jeg synes også at bedsterne nogle gange er lidt uden omtanke... Vi må desværre nok bare acceptere at vi ikke kan beskytte vores børn mod bedsterne

*suk*

Vil bare helst undgå at aflevere min datter med et regelsæt. Det er da dumt

Anmeld

19. december 2011

Levi&LilysMor

Ja vi er en ny generation og ved mere nu end de gjorde dengang, så hvis du vil være " sippet" som de vil kalde det så er det sådan, for du bestemmer og de må ikke bare give dit barn hvad de har lyst til, uden at have spurgt dig først bum  

Anmeld

19. december 2011

Anonym trådstarter

k skriver:

så længe det bare er en lille bitte smagsprøve synes jeg egentlig det er ok, hvis barnet selv giver udtryk for gerne at ville smage, men synes ikke det er noget der skal ske sådan hele tiden! - men der er vi alle jo heldigvis så forskellige

Det var så ham der spurgte hende om hun ville smage og ikke omvendt.

og grunden til at det blev et emne er nok at vi slet ikke havde den vildeste idé om at han kunne finde på det. Derfor havde vi ikke engang tænkt tanken selv - hverken mig eller farmand

Anmeld

19. december 2011

FrkZier

Anonym skriver:

Det var så ham der spurgte hende om hun ville smage og ikke omvendt.

og grunden til at det blev et emne er nok at vi slet ikke havde den vildeste idé om at han kunne finde på det. Derfor havde vi ikke engang tænkt tanken selv - hverken mig eller farmand

synes ikke han selv skal opfodre til hun smager alkohol! men hvis barnet selv udviser en interesse ville jeg godt kunne finde på at lade smage MEGET lidt!

Anmeld

19. december 2011

Anonym trådstarter

LevisMor skriver:

Ja vi er en ny generation og ved mere nu end de gjorde dengang, så hvis du vil være " sippet" som de vil kalde det så er det sådan, for du bestemmer og de må ikke bare give dit barn hvad de har lyst til, uden at have spurgt dig først bum  

tak

ville bare ønske at vi havde tænkt det igennem inden vi tog afsted. Så havde det måske ikke ødelagt stemningen, hvis nu han havde vidst det på forhånd.  

Anmeld

19. december 2011

Muhmi

Anonym skriver:

*suk*

Vil bare helst undgå at aflevere min datter med et regelsæt. Det er da dumt

Præcis "suk!" For det er dælme træls at man skal sige "De må ditten , de må ikke datten" Men altså de gør det jo heldigvis ikke for at skade barnet, men da jeg sagde nej tak til den flødebolle min stedfar tilbød ham, så sagde han "Nå ja, det var heller ikke fair af mig"

Så de viser jo heldigvis forståelse for at vi gerne vil nogle andre ting end de vil... Nogle gange

Anmeld

19. december 2011

KittyMaMa

Anonym skriver:

Vi var i weekenden på besøg hos farmor og farfar. Det var rigtigt hyggeligt og vores datter på snart 2 år elsker at være der på besøg. Hun er blevet passet af farmor og farfar mange gange. Under middagen ville hun ikke rigtigt sidde ved bordet og går i stedet rundt og leger. I et uopmærksomt øjeblik fra vores side gav farfar hende hans glas med hvidvin og lod hende smage.

Hvad sker der! Det gør man da ikke. En 2-årig skal sgu da ikke have alkohol!

Han kunne ikke selv se han havde gjort noget forkert

Har i andre været udsat for noget lignende?

og hvad gør vi fremover?

Jeg synes på INGEN måde at du overreagere!!! - Og egentligt synes jeg ikke det handler så meget om hvad børn må smage, fremfor hvem det er der bestemmer hvad MINE børn skal/må smage! 

Jeg synes det er okay, at folk har forskellig mening om hvad og hvordan, - men i forhold til mine børn er det helt og aldelses min mand og min beslutning. Og i forhold til slik, kage, alkohol mm skal man selvfølgelig spørger, om det er okay de smager. Og hvis man siger nej, betyder det nej!

- Jeg er så skide træt af folk, der har travlt med hvordan jeg er som mor og gravid, - du kan da sagtens gøre dit og dat, - det sker der ikke noget ved! Nej, det kan godt være, men jeg har sagt nej? Hvorfor er det så provokerende for folk, at jeg ikke drikker som gravid? Og at min søn på ingen måde skal ha eller må få alkohol? Det er jo ikke dem jeg nægter noget? Hvorfor kan folk ikke bare sige okay, og lade os være enig om at være uenig? Hvorfor bliver folk ved, - nærmest som en besættelse??

Og hvis behov er det der dækkes ved at lade børn smage ting, som man godt ved ikke er særlig godt for dem (nej, det er måske ikke direkte skadeligt, men da heller ikke godt)? Det er da i hvert fald ikke barnets behov, men den voksnes! For af en eller anden grund er det skide sjovt at se et lille uvidende barn få et chok over hvad det får i munden?!?! 

Da min søn var ca. 2 år drak han ved et uheld en tår hvidvin, i den tro at det var hans vand, hvorefter han brækkede sig. Trods det og viden om at vi (min mand og jeg) ikke ønsker han får alkohol, valgte svigermor at lade ham smage hendes rødvin, - hvilket han kvitterede med at kaste op på hende. Hun fik øjeblikket læst og påskrevet af min mand (nok mest fordi hun fuldstændig bevidst overskred vores grænser). Så det gør hun ikke igen. - Og nej, min søn har ikke taget skade, men det altså stadig mig og min mand der er hans forældre, og derfor også os der bestemmer. 

/K

Anmeld

19. december 2011

Jonatansmor

Anonym skriver:

nu er det jo heller ikke fordi min datter ikke må få slik, sukker, kage og alt det andet der hører julen til.

men jeg tror ikke på der er noget godt i at børn smager alkohol. Jeg kan ikke se, hvad det skal gøre godt for

Hun får lov at smage alt muligt andet, men ikke alkohol.

Vi har selv smagt da vi var små, og det ved jeg godt. Tiderne er skiftet. Det er opdaget at rygning er skidt, at det ikke er sundt at drikke alkohol mens du er gravid og MANGE andre ting. 

Jeg er helt med på det du mener. Her er der også forholdsvist afslappede forhold omkring sukker, grillmad og resten af livets goder. Men alkohol, der sætter jeg grænsen.

Ville heller ikke godtage narkomanen der tilbød ham en streg eller rygeren der ville give ham et hiv.

Anmeld

19. december 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

Vi var i weekenden på besøg hos farmor og farfar. Det var rigtigt hyggeligt og vores datter på snart 2 år elsker at være der på besøg. Hun er blevet passet af farmor og farfar mange gange. Under middagen ville hun ikke rigtigt sidde ved bordet og går i stedet rundt og leger. I et uopmærksomt øjeblik fra vores side gav farfar hende hans glas med hvidvin og lod hende smage.

Hvad sker der! Det gør man da ikke. En 2-årig skal sgu da ikke have alkohol!

Han kunne ikke selv se han havde gjort noget forkert

Har i andre været udsat for noget lignende?

og hvad gør vi fremover?

Altså bortset fra dengang hvor min ældste kom til at tømme sin morfars glas med tigermilk (wiskey og mælk) i den tro at det var mælk (hun var halvandet år) så har mine ikke smagt alkohol før de egentligt selv spurgte..og der har de vel været 8-10 år gamle.

Og nej..så små børn skal overhovedet ikke smage alkohol.
Så I må jo melde ud at det vil I ganske enkelt ikke have, basta!

Kærligst
Sussie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.