Bliver så pisse frustreret!!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. december 2011

Anonym trådstarter

Jonatansmor skriver:

Måske han insisterer på opførslen, fordi han kan mærke du lader dig gå på af det?
Min umiddelbare reaktion var "så lad ham danse i sengen til han bliver træt af det"
Sålænge han ikke er ked af det, er der vel ingen grund til du er i rummet?

Blot en tanke ...

Og en god tanke, tak for svar

Jeg er ikke i rummet når han opfører sig sådan, jeg putter ham som jeg altid gør og så går jeg, ligesom jeg plejer. Men når han hopper rundt og hviner derinde, så går jeg ind og putter ham igen og giver ham sutten og siger godnat. Og så går jeg. I starten var jeg derinde, fordi jeg ville hjælpe ham til at falde til ro, men lige meget om jeg er der eller ej, så er det sådan i en times tid, til to.

Til sidst, ender det med han blir ked af det og så kan jeg arbejde med det, for så er han til at hjælpe til ro. Men er bare så ærgelig over at han skal have mellem en og to timer hvor han er sådan helt oppe og køre. Synes det er synd for ham

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. december 2011

Anonym trådstarter

Maja88 skriver:

erfaring nej, men vi går igennem den lige nu... og jeg lader hende være tæt på mig..

men jeg tænker lidt at bare putte ham og så gå hvis han ikke er ked af det..

kan være hans måde at bearbejde dagen på...

Her er Aprilla begyndt på efter hun er begyndt i dagpleje at ligge i alt fra 30min til 2 timer og bare snakke.. tror hun snakker dagen igennem..

hvis hun ikke snakker så SKRIGER hun.. men har valgt vi først går op og ligger hende ned når hun er ked af det.og er hun helt ulykkelig(går nogen gange i panik når vi går) jamen så tager jeg hende op og sidder med hende indtil hun sover(går hurtigt) for det er hendes behov i en periode

Det lyder meget rigtigt at han bearbejder dagen, men det er jo ikke fordi hans hverdag er anderledes end før. Han skal først starte i dagpleje til januar, og så kan jeg da godt se at det hele måske blir lidt for meget nogengange. Men nu er der ingen ændringer, selvom jeg godt kan mærke han vil mig meget mere for tiden og søger trygheden.

Vi gør på samme måde som i gør, venter til han blir ked af det og så trøster ham. Han falder gerne i søvn i mine arme, men stadig skal han først ligge og flejne ud i lang tid, før han når til det punkt hvor han kan falde ned.

Anmeld

19. december 2011

Maja88

men han bliver jo mere og mere bevidst om tingene.. derfor kan det godt være det først kommer nu

Anmeld

19. december 2011

trunte89

Enten tror jeg jeg ville lade han kigge og hoppe og danse lidt alene derinde, hvis hanikke er ked af det.
Kan han falde til ro hvis han får lov at sove / falde i søvn i din seng? Så Kunne du jo ligge og putte til han sov.
Eller lade ham falde i søvn på sofaen ved siden af dig ( hvis du sidder i sofaen og ser tv eller andet )
Det har vi nogle gange gjort, og i periodedr har det fungeret rigtig fint.

Anmeld

19. december 2011

Ansemusen

Mon ikke han falder i søvn, når han bliver træt nok? Vores dreng kan godt stå/sidde og lege i sengen, snakke osv. i land tid, og så pludselig ligger han sig ned og sover. Vi putter, siger godnat og går. Og så får han lov til at ligge og lege og snakke hvis det er det han har lyst til. Som regel behøver vi ikke engang komme ind og lægge ham, han falder bare selv i søvn. Og efter sådan en omgang leg i sengen finder vi ham oftest sovende helt viklet ind i sengerand osv. Så sødt!

Anmeld

19. december 2011

Jonatansmor

Anonym skriver:

Og en god tanke, tak for svar

Jeg er ikke i rummet når han opfører sig sådan, jeg putter ham som jeg altid gør og så går jeg, ligesom jeg plejer. Men når han hopper rundt og hviner derinde, så går jeg ind og putter ham igen og giver ham sutten og siger godnat. Og så går jeg. I starten var jeg derinde, fordi jeg ville hjælpe ham til at falde til ro, men lige meget om jeg er der eller ej, så er det sådan i en times tid, til to.

Til sidst, ender det med han blir ked af det og så kan jeg arbejde med det, for så er han til at hjælpe til ro. Men er bare så ærgelig over at han skal have mellem en og to timer hvor han er sådan helt oppe og køre. Synes det er synd for ham

Altså, min dreng er 18 mdr og har også sommetider en fix idé om sine sovevaner. Men vi går først ind til ham når han på egen hånd bliver ked, hvis han bare jubler, hviner og vi kan høre sutter og bamser blive kastet, holder vi os væk.

Når han så bliver trist (du ved, snøft moar, snøft snøft) går vi ind til ham, samler alle hans ting sammen, putter ham med sut og bamse og går igen. Vi siger ingenting, går bare.

Græder han så, holder vi fast i at vi er gået, men går ind til ham umiddelbart efter og venter med at gå til han er faldet til ro. Men han bliver aldrig pillet ud af sengen, når vi først har sagt godnat. Når vi kan høre på hans vejrtrækning at han slapper af, går vi igen. Græder han igen, lader vi der gå lidt længere tid end den første og så fremdeles. Hvis det gav mening?

Jeg er ikke et sekund i tvivl om at jeg har en meget smart lille dreng, kan han mærke mit træthed, min tvivl eller min frustration kan han holde sig oppe på den utryghed det giver ham.

Anmeld

19. december 2011

Anonym trådstarter

Maja88 skriver:

men han bliver jo mere og mere bevidst om tingene.. derfor kan det godt være det først kommer nu

Ja og det er ret svært at vide hvad der gør at han er sådan. Begynder det allerede og være et spil, eller er det kun et par uger det er sådan? Synes det er svært at finde ud af hvorfor det er sådan her, når det kom fra den ene da til den anden.

Anmeld

19. december 2011

Anonym trådstarter

trunte89 skriver:

Enten tror jeg jeg ville lade han kigge og hoppe og danse lidt alene derinde, hvis hanikke er ked af det.
Kan han falde til ro hvis han får lov at sove / falde i søvn i din seng? Så Kunne du jo ligge og putte til han sov.
Eller lade ham falde i søvn på sofaen ved siden af dig ( hvis du sidder i sofaen og ser tv eller andet )
Det har vi nogle gange gjort, og i periodedr har det fungeret rigtig fint.

Nu har han været sådan her i 8 nætter hvor vi, i de to af dem, tig ham med ind i vores seng og sov. Han havde kørt sig selv helt op og havde ligget og spruttet i over to timer, så til sidst blev vi enige om at tage ham med ind i vores seng hvor han faldt i søvn efter 5 min. Men vi vil jo heller ikke gøre det til en vane, for vil ikke have ham i vores seng. En af de andre dage faldt han i søvn i vores soveværelse og så lagde jeg ham ind i seng. Men vil jo også undgå at ændre hans soverutiner, for håber meget det kommer tilbage til det gamle mønster, så vi alle kan sove godt

Anmeld

19. december 2011

Anonym trådstarter

Ansemusen skriver:

Mon ikke han falder i søvn, når han bliver træt nok? Vores dreng kan godt stå/sidde og lege i sengen, snakke osv. i land tid, og så pludselig ligger han sig ned og sover. Vi putter, siger godnat og går. Og så får han lov til at ligge og lege og snakke hvis det er det han har lyst til. Som regel behøver vi ikke engang komme ind og lægge ham, han falder bare selv i søvn. Og efter sådan en omgang leg i sengen finder vi ham oftest sovende helt viklet ind i sengerand osv. Så sødt!

Vi har faktisk ikke bare ladet ham ligge til han selv faldt i søvn. Jeg har nok automatisk tænkt at jeg burde hjælpe ham med at falde i søvn.... Men når jeg putter ham om aftenen er det fordi jeg kan se på ham at han er træt. Og når der så går yderligere to timer inden han falder i søvn, så tænker jeg jo at han blir overtræt. Men tror jeg vil prøve at lade ham ligge i aften indtil han bliver tosset og så se om det har en effekt at jeg ikke blander mig. Har du lyset tændt på værelset?

Anmeld

19. december 2011

Maja88

Anonym skriver:

Ja og det er ret svært at vide hvad der gør at han er sådan. Begynder det allerede og være et spil, eller er det kun et par uger det er sådan? Synes det er svært at finde ud af hvorfor det er sådan her, når det kom fra den ene da til den anden.

her kører det på 3-4 uge...

men hvis hun ikke er ked af det får hun lov at ligge og snakke og så falder hun selv i søvn

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.