Årh hvordan gør jeg :-/

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. december 2011

Den lykkelige

K&S skriver:

Det der med 13-14 timer i træk må hun godt lige lære Anton - det har han ikke lært endnu

Tusind tak

Hi hi a jeg ved heller ikke lige hvad der sker for det  
Men NYDER det fordi d. 5 skal hun starte i dagpleje også starter hverdagen hvor hun skal vækkes og vænnes til at vågne meget tidligere.. Så nyder de her jule dage hvor jeg kan sove HELE natten OG LÆNGE

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. december 2011

K&S

Hi hi a jeg ved heller ikke lige hvad der sker for det  
Men NYDER det fordi d. 5 skal hun starte i dagpleje også starter hverdagen hvor hun skal vækkes og vænnes til at vågne meget tidligere.. Så nyder de her jule dage hvor jeg kan sove HELE natten OG LÆNGE

Det kan jeg godt forstå - I må nyde dagene FULDT UD

Og held og lykke med DPstart den 5.

Anmeld

22. december 2011

Den lykkelige

K&S skriver:

Det kan jeg godt forstå - I må nyde dagene FULDT UD

Og held og lykke med DPstart den 5.

Kan du tro vi nok skal og mange tak!!

Anmeld

23. december 2011

Ansemusen

Den lykkelige skriver:

Min datter er snart 10 mdr.
Hun vågner ca 2-4 gange om natten og vil have mad.. Her får hun så 200 ml.. men drikker ca 180 og når hun bliver lagt til natten får hun også en flaske på 200 ml.. men hun får jo så vildt meget om natten.. bare i nat fik hun 600 ml..  Og det gør jo hun ikke er så sulten om dagen som hun kunne være..
Vi har prøvet bare at give vand eller sutten.. men hun vender hovedet væk og så går vi ud af værelset.. men hun skriger i vilden sky.. også laver vi så en flaske.. også er der intet.. hun spiser den, bliver lagt tilbage i sengen og sover hurtig videre..
Har prøvet spørge SP om hvad vi skulle.. for jeg starter arbejde om 4 uger og vil også gerne have min søvn.. plus jeg ikke synes hun skal have så meget mme, men hellere mad om dagen.. og hun sagde vi skulle tage en kold tyrker og trøste når hun vågner og græder efter mad i stedet for at give.. men har vi jo lidt prøvet..  og hun kammer endnu mere over hvis vi gør det.. så meget at hun lyder til at "kløjs" i gråden..  så jeg ender med at lave en flaske..
Ihhh hvordan kan vi komme ud af den her?
Skal jeg lige så stille komme mindre pulver i så det til sidst er vand? Eller skal jeg kun lave f.eks. 120 ml også når hun har drukket det så bliver hun lagt i stedet for at hun får lov at spise til hun er mæt??
Og tror i jeg skal lade være tage hende op og give den?? Måske bare give hende liggende....??
Årh har brug for hjælp til den her

Jeg ved godt det er rigtig rigtig hårdt at skulle gøre som forældre, specielt om natten når man bare gerne vil have fred og sove!!! MEN jeg tror det er rigtig vigtigt at I holder ved. Jo flere gange i forsøger med en kold tyrker for derefter at give op, jo mere forvirret og stædig bliver hun. For så lærer hun jo at maden kommer, hvis bare hun skriger længe nok!
Et normalt sundt og raskt barn på 10 måneder har slet ikke behov for mad om natten og det tager appetitten fra de næringsrigtige måltider, som hun skal have i løbet af dagen. En kold tyrker tager som regel 1-7 dage oftest 3 dage (her tog det et par dage så vidt jeg husker).

Selvom hun skriger uhæmmet og lyder som oom hun er ved at kaste op, så er det helt okay at I holder ved! Børn kan også blive hysteriske og kede af det over ting de gerne vil, som vi forældre ved ikke er godt for dem. Og der må vi stå fast selvom det er svært. I er hendes forældre og I ved hvad der er bedst for hende, og skal vise hende vejen

I er ikke nogle dårlige forældre så længe I ikke lader hende ligge og græde længe ad gangen alene!

Anmeld

23. december 2011

Ansemusen

dorthemus skriver:

Jeg ville give hende en kold tyrker Det der er ingen tjent med og det og det blir bare en ond cirkel. Jeg er alene med min datter der også er meget viljestærk og heller ikke ville tage en sut. Hun blev fuldammet næsten til hun var et år fordi hun intet spiste og jeg var også oppe flere gange om natten for at amme hvilket resulterede i at hun så intet spiste i løbet af dagen af "rigtig" mad. Forstår udmærket din frustration. Men jeg tog en beslutning og tog kampen med hende...skrig og skrål i timevis den første nat og så blev det bedre natten efter og natten igen. Min datter ku ikke trappes ud, hun er et alt eller intet barn Min pointe er at selvom det er forfærdeligt at høre på og skærer en i hjertet når ens barn skriger så ulykkeligt så sker der ingen skade på dem. Børn i den alder er tryggest ved at tingene et som de plejer og reagerer på forandringer. Men med den alder din datter har så er der tid at trappe ud af mme og gå over til mere fast føde så for alles bedste...også jeres nattesøvn så tag en beslutning om at nu skal det være Pøj pøj med det

Anmeld

23. december 2011

Ansemusen

Den lykkelige skriver:

Hej igen
Ville lige give opdate som lovet..
Jeg sagde jo jeg ikke ville begynde natten til lørdag fordi jeg skulle en masse lørdag og havde brug for at have sovet.. MEN da hun så begyndte at græde og ville have mad, tænkte jeg fandme nej  
Så jeg tog en kold tyrker... Det var SÅ SVÆRT!!!
MEN MEN MEN ved du hvad????? Hun fattede den sku og har ikke fået mad om natten de sidste 5 dage.. jeg kan hører hun vågner op flere gange om natten.. fordi hun bumper rundt i sengen.. men tager selv sutten og falder i søvn igen!!! Jeg har fået sammenhængende nattesøvn for først gang i 10 måneder!!!! Jeg er så glad og hun får nu slet ikke flaske andet end en lige når vi putter hende.. Ej hun er så dygtig!! Jeg er så stolt OG UDHVILET!! TUSIND TAK for din hjælp!!!!

Havde slet ikke set din update! SUPER GODT GÅET

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.