Årh hvordan gør jeg :-/

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. december 2011

K&S

Den lykkelige skriver:

Ok men min datter vil jo ikke tage sutten.. skal jeg så bare gå ind hvert minut og prøve at give hende sutten, evt. ligge hende ned hvis hun har rejst sig op og selvom hun ikke vil tage sutten så bare prøve og hvis hun drejer hovedet væk så gå ud?? selvom hun ikke fik sut? vente 1 minut også gøre det om igen??
Ja jeg håber virkelig også kun det vil tage en nat.. for jeg kan ikke klare det.. det skær i mit hjerte.. en det jo for hendes eget bedste.. hellere hun bliver mæt på rigtig mad end på flasker om natten..

Har hun en eller anden form for soveklud/bamse, hun bruger til trøst istedet for sutten, for så ville jeg give hende den

Det var heller ikke altid Anton synes han skulle have sutten, så den røg tit ud over sengen, men jeg gik stadig ud efter at have sagt godnat m.m. og så vente 1 minut hver gang.

Hvis I holder fast I at hun IKKE skal have en flaske, så vil hun på et tidspunkt give op (måske af udmattelse) og falde i søvn  og så er det jo desværre forfra igen, hvis hun vågner igen

Jeg synes også, det var SÅ hårdt, at høre Anton græde på den måde, men var også klar over, at han gjorde det, fordi han indtil da havde fået sin vilje, hvis han bare blev ved længe nok...!
Men nu kunne jeg ikke holde til de afbrudte nætter mere, så nu skulle det være

Så I må være stærke sammen...! Og støtte hinanden I at det ikke kun er for jeres skyld, men også for deres datters skyld - for hun vil også have meget bedre af en uafbrudt nattesøvn og en god spiserutine i løbet af dagen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. december 2011

Den lykkelige

K&S skriver:

Har hun en eller anden form for soveklud/bamse, hun bruger til trøst istedet for sutten, for så ville jeg give hende den

Det var heller ikke altid Anton synes han skulle have sutten, så den røg tit ud over sengen, men jeg gik stadig ud efter at have sagt godnat m.m. og så vente 1 minut hver gang.

Hvis I holder fast I at hun IKKE skal have en flaske, så vil hun på et tidspunkt give op (måske af udmattelse) og falde i søvn  og så er det jo desværre forfra igen, hvis hun vågner igen

Jeg synes også, det var SÅ hårdt, at høre Anton græde på den måde, men var også klar over, at han gjorde det, fordi han indtil da havde fået sin vilje, hvis han bare blev ved længe nok...!
Men nu kunne jeg ikke holde til de afbrudte nætter mere, så nu skulle det være

Så I må være stærke sammen...! Og støtte hinanden I at det ikke kun er for jeres skyld, men også for deres datters skyld - for hun vil også have meget bedre af en uafbrudt nattesøvn og en god spiserutine i løbet af dagen

Ja hun har en kanin som jeg kan se hun bider flittigt i npår hun ikke kan finde sutten.. selvom der ligger 10 i sengen.. men den kanin er driv våd om morgenen.. ja den kan jeg måske prøv give..
Ja jeg tænker også det er for vores alles bedste.. men vidste ikke lige hvilken alder det nu var de ikke behøvede maden om natten..

Anmeld

16. december 2011

Den lykkelige

An&Jo skriver:

jamen så snart jeg kunne se og mærke på ham at han accepterede det, så blev mængden sat ned..

desværre var det en meget langvarig løsning, og jeg brugte omkring 3-4 mdr på det..

Årh shit.. ja det var lang tid...

Anmeld

16. december 2011

morethanperfect

Den lykkelige skriver:

Min datter er snart 10 mdr.
Hun vågner ca 2-4 gange om natten og vil have mad.. Her får hun så 200 ml.. men drikker ca 180 og når hun bliver lagt til natten får hun også en flaske på 200 ml.. men hun får jo så vildt meget om natten.. bare i nat fik hun 600 ml..  Og det gør jo hun ikke er så sulten om dagen som hun kunne være..
Vi har prøvet bare at give vand eller sutten.. men hun vender hovedet væk og så går vi ud af værelset.. men hun skriger i vilden sky.. også laver vi så en flaske.. også er der intet.. hun spiser den, bliver lagt tilbage i sengen og sover hurtig videre..
Har prøvet spørge SP om hvad vi skulle.. for jeg starter arbejde om 4 uger og vil også gerne have min søvn.. plus jeg ikke synes hun skal have så meget mme, men hellere mad om dagen.. og hun sagde vi skulle tage en kold tyrker og trøste når hun vågner og græder efter mad i stedet for at give.. men har vi jo lidt prøvet..  og hun kammer endnu mere over hvis vi gør det.. så meget at hun lyder til at "kløjs" i gråden..  så jeg ender med at lave en flaske..
Ihhh hvordan kan vi komme ud af den her?
Skal jeg lige så stille komme mindre pulver i så det til sidst er vand? Eller skal jeg kun lave f.eks. 120 ml også når hun har drukket det så bliver hun lagt i stedet for at hun får lov at spise til hun er mæt??
Og tror i jeg skal lade være tage hende op og give den?? Måske bare give hende liggende....??
Årh har brug for hjælp til den her

Samme problemer her .. Men vi putter 150 ml. sødmælk i en flaske .. Først ville han ikke sove igen efter han havde fået det .. Så gik der lidt tid og så ville han gerne .. Til sidst , gad ville han bare ha sutten , for han vidste han blev skuffet ...

Anmeld

16. december 2011

An&Jo

Den lykkelige skriver:

Årh shit.. ja det var lang tid...

ja det var det nemlig..

Anmeld

16. december 2011

K&S

Den lykkelige skriver:

Ja hun har en kanin som jeg kan se hun bider flittigt i npår hun ikke kan finde sutten.. selvom der ligger 10 i sengen.. men den kanin er driv våd om morgenen.. ja den kan jeg måske prøv give..
Ja jeg tænker også det er for vores alles bedste.. men vidste ikke lige hvilken alder det nu var de ikke behøvede maden om natten..

Det plejer at være ved 8-måneders alderen, at børn ikke længere har behov for mad om natten, fordi de får så meget alm. mad i løbet af dagen

Da Anton var 10 måneder fik han kun 1 flaske - godnatflasken inden puttetid

Hvis I har mulighed for det, så køb nogle flere kaniner, så I kan skifte den ud i løbet af natten, hvis den bliver ALT for våd  herhjemme har vi 4 ens nusseklude - så han har en i DP, en herhjemme og så kan de samtidig vaskes ofte, for de blev også spist flittigt tidligere

Anmeld

16. december 2011

Den lykkelige

morethanperfect skriver:

Samme problemer her .. Men vi putter 150 ml. sødmælk i en flaske .. Først ville han ikke sove igen efter han havde fået det .. Så gik der lidt tid og så ville han gerne .. Til sidst , gad ville han bare ha sutten , for han vidste han blev skuffet ...

Ha ha ha nå blev han skuffet oer sødmælk?? måske jeg bare skulle prøve det i nat som det første.. men lunede du det??
Hvor lang tid gik der så før han sov igennem fra aften til morgen??
Gav du ham den liggende eller tog du ham op??

Anmeld

16. december 2011

Den lykkelige

K&S skriver:

Det plejer at være ved 8-måneders alderen, at børn ikke længere har behov for mad om natten, fordi de får så meget alm. mad i løbet af dagen

Da Anton var 10 måneder fik han kun 1 flaske - godnatflasken inden puttetid

Hvis I har mulighed for det, så køb nogle flere kaniner, så I kan skifte den ud i løbet af natten, hvis den bliver ALT for våd  herhjemme har vi 4 ens nusseklude - så han har en i DP, en herhjemme og så kan de samtidig vaskes ofte, for de blev også spist flittigt tidligere

Ja må nok hellere gøre det.. men hvis der kommer en ny i sengen har den nok ikke samme effekt??
Hun har 4 bamser i sengen, men kan se hun slet ikke bruger de andre.. tror du bare jeg skal tage dem op af sengen?? Også lægge den der kanin kun..

Anmeld

16. december 2011

K&S

Den lykkelige skriver:

Ja må nok hellere gøre det.. men hvis der kommer en ny i sengen har den nok ikke samme effekt??
Hun har 4 bamser i sengen, men kan se hun slet ikke bruger de andre.. tror du bare jeg skal tage dem op af sengen?? Også lægge den der kanin kun..

Nej, jeg ville bare lade dem ligge - de kan også give lidt tryghed

Jeg tænkte - kaniner der er nøjagtig ens?

Pøj pøj med projektet...! Går I i gang allerede i dag? Ih, jeg er helt spændt på jeres vegne

Anmeld

16. december 2011

Den lykkelige

K&S skriver:

Nej, jeg ville bare lade dem ligge - de kan også give lidt tryghed

Jeg tænkte - kaniner der er nøjagtig ens?

Pøj pøj med projektet...! Går I i gang allerede i dag? Ih, jeg er helt spændt på jeres vegne

Ja jeg forstod godt du mente de samme kaniner..  men tænker bare hvis jeg vasker den eller kommer med ny så har den ikke samme effekt.. så tør jo nærmest ikke tage den fra hende.. men ok jeg prøver lade de andre bamser være stadig.. åh gud jeg er usikker i alt det her..   men tusind tak.. nej vi begynder nok først imorgen nat.. skal en masse i morgen og orker ikke hvis jeg er vågen flere gange i nat end normalt.. Men skal nok lige skrive søndag hvordan det er gået..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.