andre lavt stofskifte (myxødem) efter graviditet ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. december 2011

KittyMaMa

moars skriver:

tusind tak ...det var lige sådan et indlæg jeg gerne ville læse (selvom jeg selv.f ikke ønsker for nogen de skal være syge på nogen måde).....du beskriver det fuldstændig som jeg har det. Og selvom jeg har ondt osv. osv. Så er det værste faktisk, hvor dårligt jeg har det psykisk.....Det lyder så sindsygt det her.....men jeg har flere dage tænkt at hvis ikke jeg havde mine skønne unger, så var jeg hoppet i havnen.......jeg kan også læse mig frem til at pms også kan være et symptom, og det er især op til det månedlige som jeg har haft et par gange efter at den har været helt galt......men der skal kroppen jo selvf. også bruge ekstra ressourcer.

Allermest er jeg glad for at de har fundet ud af et eller andet, og jeg ikke bliver slået til tåls med at det er psykisk hver gang.

Jeg var sygemeldt med en svær depression og ptsd sidste år, og det er næsten ikke til at tage at føle på.........det synes jeg på en eller anden måde det her er.

Jeg ved at jeg har det møgsvært psykisk fordi kroppen rent fysisk kører på de allersidste energipumper...sådan føles det.

Og hvis jeg f.eks. bliver stresset (og det bliver jeg sindsygt hurtigt - nok også pga. nedsat energireserver)...som en dag jeg var ved at komme for sent til noget.....får jeg store kvalmeanfald, og måtte f.eks. der køre ind til siden.

Hvis jeg f.eks. misser et måltid får jeg det også ekstremt dårligt og jeg kan være sulten meget kort tid efter et måltid...

Men jeg håbet helt sikkert at det ikke er kronisk. Det beroliger mig dog rigtig meget at læse dit og andres indlæg.

Det med du beskriver ang. lægernes manglende viden synes jeg også man kan læse sig til mange steder når man googler det. Min læge sagde da også den dag jeg ringede for svar på blodprøver "aj, så var det godt jeg tog min endokrinologimappe med idag, for hmm lad mig se tabellerne osv."Han er nu en god læge som er åben for alting osv. Så er sikker på jeg bliver henvist videre ved behov.

Jeg har fået taget en tpo idag......Jeg går ud fra det nok er for at se hvor jeg er henne i det her .... noget med noget antistod noget....og så skal jeg have taget helt nye kontrolblodprøver igen 2/1...Iflg. lægen skulle det gerne have toppet, hvis det ikke er kronisk....så det håber jeg virkelig på....

Tusind tak for dit lange uddybende svar og for at jeg må kontakte dig ved behov

Åh jeg føler med dig! Det er bare ikke noget jeg ønsker for min værste fjende!!! 

Jeg var også meget depressiv længe, hvilket for mig var det værste, - det var ganske forfærdeligt! Også det ikke at blive forstået og troet på! - Alle mine planer for min barsel, - går stadig med følelsen af at være blevet snydt for den bedste tid i mit liv... Alt blev presset, mit liv, mit ægteskab og mit mentale helbred... Men jeg har det godt i dag! Rigtig godt! Jeg kan kende mig selv igen og jeg kan kende min krop igen!!! 

/K

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. december 2011

KittyMaMa

moars skriver:

ok det vil jeg gøre...jeg skal tilham den 22/12. Han sagde den dag i tlf. at han sørme godt kunne forstå jeg havde det skidt, for mine tal var meget lave.....idag da jeg fik taget tpo kunne jeg lige hurtigt se at mit infektionsparameter var lidt for højt, og min carbamid (et af levertallene) var en smule for lavt....men jeg føler det også lidt som om jeg har influenza hele tiden.....eller i hvert fald ad flere omgange. Je ghar meget kolde hænder og fødder som der også beskrives. Jeg fik ikke set ordentligt hvad tallene for stofskiftet lå på, så ved bare fra lægen at de var for lave.

Men jeg må have en snak med ham 22/12 også m.h.p. henvisning.

Jeg tænkte på, hvordan og hvorledes m.h.t. ens børn ? Hvis jeg har haft det i graviditeten kan min søn vel være i risikozonen for at have det ? (men så ville han vel være påvirket af det - han trives som han skal)

Og hvad med den store ... er der større risiko for at de kan udvikle det ?

Så vidt jeg er orienteret er graviditetsbetinget lavt stofskifte ikke arveligt, - det er mere den type mykxødem ældre kvinder får og struma...

Anmeld

16. december 2011

KittyMaMa

KittyMaMa skriver:

Så vidt jeg er orienteret er graviditetsbetinget lavt stofskifte ikke arveligt, - det er mere den type mykxødem ældre kvinder får og struma...

- Og det der med du føler dig syg/halv syg hele tiden, - det kender jeg så godt! Så hvis det kan trøste dig, så lyder det som om du er `helt normal´ i forhold til de symptomer du beskriver! 

Hvis lægen siger du har lavt stofskifte i forhold til normalen, så skal du have medicin! Og du skal huske at man godt kan være skidt selvom man ligger indenfor normalområdet! de fleste stofskifte patienter har det bedst når de ligger i den høje ende af normalområdet eller en lille bitte smugle højere... 

Anmeld

16. december 2011

moars

KittyMaMa skriver:

Åh jeg føler med dig! Det er bare ikke noget jeg ønsker for min værste fjende!!! 

Jeg var også meget depressiv længe, hvilket for mig var det værste, - det var ganske forfærdeligt! Også det ikke at blive forstået og troet på! - Alle mine planer for min barsel, - går stadig med følelsen af at være blevet snydt for den bedste tid i mit liv... Alt blev presset, mit liv, mit ægteskab og mit mentale helbred... Men jeg har det godt i dag! Rigtig godt! Jeg kan kende mig selv igen og jeg kan kende min krop igen!!! 

/K

det hjælper så meget at læse man ikke er alene...

Ja her går manden hjemme sygemeldt fordi han faldt ned på sit arbejde, og er også under udredning...og faktisk var jeg på vej til at starte job igen fordi hverdagen så ville bliver lidt bedre økonomisk.....så jeg synes det er den ene møgting der dukker op efter den anden.

Plus har skullet kæmpe for at min søn kunne få beh. for sin reflux, så han kunne få noget ordentlig søvn......

Desuden mig der plejer at kunne glæde mig på andres vegne...nej jeg har synes det har været alle dem der er født med guldske bagi, der bare har fået mere oveni hatten osv. osv. og virkelig været irreteret og misundelig.... overskuddet er simpelthen væk.

Og jeg der altid henviser til, at der findes andre der har det meget værre end én selv........nej....lige nu synes jeg at jeg har det virkelig værst....selv.f bortset fra alle de stakkels børn der sidder ensomme og forladte og mishandlede rundt om i verden.

Og JA! Lige præcis det med at kende sig selv....Men hvor er det bare dejligt at høre, at du har det rigtig godt igen. Det er virkelig positivt og opløftende.....Puha det må virkelig have været en hård omgang.

og ja min sønsidder stadig og drømmer om at tage ham med i svømmehallen, og håber jeg kan nå det bare en enkelt gang....men det kræver al mn energi at få lavet mad osv. det daglige samt nu, hvor det er jul med gaver kalender osv.osv.

Desuden har jeg ikke noget specielt godt netværk....

TUSIND TAK FOR DINE SVAR

Anmeld

16. december 2011

moars

KittyMaMa skriver:

oki rart at vide....

Anmeld

16. december 2011

moars

KittyMaMa skriver:

- Og det der med du føler dig syg/halv syg hele tiden, - det kender jeg så godt! Så hvis det kan trøste dig, så lyder det som om du er `helt normal´ i forhold til de symptomer du beskriver! 

Hvis lægen siger du har lavt stofskifte i forhold til normalen, så skal du have medicin! Og du skal huske at man godt kan være skidt selvom man ligger indenfor normalområdet! de fleste stofskifte patienter har det bedst når de ligger i den høje ende af normalområdet eller en lille bitte smugle højere... 

skønt jeg lige "løb ind i dig" føler migbedre klædt på nu...igen tusind tak!

Anmeld

16. december 2011

KittyMaMa

moars skriver:

Er bare glad for at jeg kunne hjælpe! Og du skriver endelig igen! Også hvis du `bare´ har brug for at lukke `lort´ ud! Jeg tror jeg ved næsten hvordan du har det, så hvis det kan hjælpe dig, ligger jeg gerne øre til!!!!

/Katja

Anmeld

16. december 2011

KittyMaMa

moars skriver:

Se evt. her:

http://www.thyreoidea.dk/

/K

Anmeld

16. december 2011

moars

KittyMaMa skriver:

Er bare glad for at jeg kunne hjælpe! Og du skriver endelig igen! Også hvis du `bare´ har brug for at lukke `lort´ ud! Jeg tror jeg ved næsten hvordan du har det, så hvis det kan hjælpe dig, ligger jeg gerne øre til!!!!

/Katja

tusind tusind tak

Anmeld

17. december 2011

Møn-Mor

moars

Det kan meget vel være at de stofskifteprøver du fik taget sidste jul under din graviditet ikke har været komplette. Der er nogen gængse/alm. prøver lægen tager og så er der en ekstra, som de ikke så tit tager og det tal kan jo sagtens ha' været uden for normalen.

Håber alt det bedste for dig. Julekram herfra!

/Winnie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.