andre lavt stofskifte (myxødem) efter graviditet ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. december 2011

moars

Møn-Mor skriver:

moars

Det kan meget vel være at de stofskifteprøver du fik taget sidste jul under din graviditet ikke har været komplette. Der er nogen gængse/alm. prøver lægen tager og så er der en ekstra, som de ikke så tit tager og det tal kan jo sagtens ha' været uden for normalen.

Håber alt det bedste for dig. Julekram herfra!

/Winnie

tak for dit svar

Ja jeg tænker næsten at der har været et eller andet. For jeg havde de eksakte symptomer på for lavt stofskifte.....det der selvf. bekymrer mig mest er om min dreng kan have manglet en masse vigtige næringstoffer osv. i den forbindelse.....Ved PKU når de bliver født bliver der undersøgt for for lavt stofskifte hos den lille....og har aldrig hørt noget efter han fik den taget, så det tror jeg ikke han har....men det bekymrer mig selvf. at han evt. kan mangle andre ting der har været, og er vigtige for hans udvikling. Jeg har også læst mig frem til at den sagtens kan være gal med stofskiftet uden man egentlig kan måle det.....

Men jeg var stort set syg under hele min graviditet, og led meget til sidst af, hvad de troede var symptomer på begyndende svangerskabsforgiftning men som alligevel blev afvist hver gang....og når jeg læser og hører er jeg ikke i tvivl om, at den har været gal allerede der. Min dreng trives rigtig fint...men sikke en masse tanker og spørgsmål der dukker op...og ikke mindst frustration....Jeg er så mange gange blevet afvist med at det var psykisk, og jeg måtte ringe til min psykolog igen osv. osv. Sidste år ved juletid efter den omgang der blev jeg henvist til psykiater, der har villet starte mig op i noget medicin (der skulle fastslå om jeg led af noget der hedder add) efter fødsel, som jeg dog har afslået p.g.a. amning....og så ja p.g.a. jeg har haft den her følelse af at der er noget galt et eller andet sted....og det er ikke "kun" psykisk der er noget......Jeg har troet at jeg var hypokonder osv. osv. osv.

Tak fordi du gjorde mig opmærksom på det med denne blodprøve. Ja tak for alle jeres svar

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. december 2011

MinNoah

Jep! Jeg har kronisk for lavt stofskifte... egentlig troede min læge det var angst/depression da jeg havde/ til tider har, mange symptomer på det! Men endelig tog de en blodprøve og det viste sig mit stofskifte var for lavt! :-(

Det er 6 år siden nu (jeg var kun 18 da jeg fik det konstateret) og det er meget op og ned med mit helbred synes jeg.... Det værste er i perioder at folk ikke forstår hvor træt man kan blive, selvom man måske ikke laver noget fysisk hårdt.... Jeg kan blive så træt at jeg får det helt dårligt af det...

Egentlig gik det godt med eltroxinen de sidste 3 år ca, men i marts i år (aner ikke hvorfor) så fik jeg behov for mere medicin, og det startede jeg på, men er ikke helt ovenpå igen, har stadig angst symptomer, og er blevet sygemeldt fra mit studie pt, kunne ikke overskue tingene... Tror jeg havde stress samtidig..

Men man KAN leve et forholdvis normalt liv på eltroxin, du må bare altid leve med at det kan svinge hvordan du har det både psykisk og fysisk... Nogle gange kan jeg få total hjertebanken bare af at gå op af nogle trapper, andre gange har jeg det fint!

Du er velkommen til at skrive privat også :-)

Og et godt råd - LÆS  IKKE på google og diverse chat-forums for nogle steder kommer folk med de VÆRSTE kommentarer om hvordan dit liv for evigt er ødelagt pga for lavt stofskifte - og SÅ slemt er det heller ikke! "Bare" man er velrehguleret i medicin.

Anmeld

19. december 2011

moars

MinNoah skriver:

Jep! Jeg har kronisk for lavt stofskifte... egentlig troede min læge det var angst/depression da jeg havde/ til tider har, mange symptomer på det! Men endelig tog de en blodprøve og det viste sig mit stofskifte var for lavt! :-(

Det er 6 år siden nu (jeg var kun 18 da jeg fik det konstateret) og det er meget op og ned med mit helbred synes jeg.... Det værste er i perioder at folk ikke forstår hvor træt man kan blive, selvom man måske ikke laver noget fysisk hårdt.... Jeg kan blive så træt at jeg får det helt dårligt af det...

Egentlig gik det godt med eltroxinen de sidste 3 år ca, men i marts i år (aner ikke hvorfor) så fik jeg behov for mere medicin, og det startede jeg på, men er ikke helt ovenpå igen, har stadig angst symptomer, og er blevet sygemeldt fra mit studie pt, kunne ikke overskue tingene... Tror jeg havde stress samtidig..

Men man KAN leve et forholdvis normalt liv på eltroxin, du må bare altid leve med at det kan svinge hvordan du har det både psykisk og fysisk... Nogle gange kan jeg få total hjertebanken bare af at gå op af nogle trapper, andre gange har jeg det fint!

Du er velkommen til at skrive privat også :-)

Og et godt råd - LÆS  IKKE på google og diverse chat-forums for nogle steder kommer folk med de VÆRSTE kommentarer om hvordan dit liv for evigt er ødelagt pga for lavt stofskifte - og SÅ slemt er det heller ikke! "Bare" man er velrehguleret i medicin.

tusind tak for dit indlæg

Det er virkelig godt at høre om andres erfaringer.

Jeg kender lidt til det gennem mit arbejde, og derfor er jeg nok mere lettet end forskrækket over det.

Lettet fordi der ENDELIG er fundet ud af, hvad der har været/er, og fordi det er næsten mere til at tage og føle på, end hvis det f.eks. havde været fødselsdepression eller mere alvorlig fysisk sygdom.

Men som du skriver så har man det da ad h til, fordi man jo ikke rigtig har nogle ressourcer.

F.eks. blev jeg ramt af bræksyge og indluenza IGEN igår.....Jeg ramler simpelthen ind i det hele, og er træt som et alderdomshjem....psykisk også meget op og ned, som flere af jer beskriver.

Det var min læge der sagde at jeg skulle gå ind og google det....(råder de jo ellers altid til at man ikke skal med sygedomme) Men vil dog sige at jeg som sådan ikke er faldet over at nogle føler deres liv er ødelagt. Men ellers ja.....google er ikke altid din ven.

Tak for dit indlæge og fordi jeg må skrive ved spørgsmål....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.