Stofbleer vs. engangsbleer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.461 visninger
24 svar
0 synes godt om
26. februar 2009

Rikke, Liam & Linus

Hej piger.

Vil bare høre om der er nogle af jer der har erfaringer med stofbleer fra ImseVimse?
Jeg overvejer nemlig om den lille skal bruge stofbleer i stedet for engangs. Både pga. økonomien og fordi jeg synes økologisk bomuld mod babys hud lyder temmelig luksus

Og... om der er nogen af jer der har erfaringer med Naturebaby.dk, hvor de sælges.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. februar 2009

Christinahr

nej ingen erfaring. men hvis du kommer forbi forumet slyngebarn.dk er der en hel afdeling med stofbleer. der er mange derinde der har erfaring med stofbleer. Så kan du jo lige tjekke diverse slynger også - i mine øjne er de uundværlige :-)

Anmeld

26. februar 2009

Rikke, Liam & Linus

Okay, tak for tippet :-)

Anmeld

16. marts 2009

betina1969

RikkeØ skriver:

Hej piger.

Vil bare høre om der er nogle af jer der har erfaringer med stofbleer fra ImseVimse?
Jeg overvejer nemlig om den lille skal bruge stofbleer i stedet for engangs. Både pga. økonomien og fordi jeg synes økologisk bomuld mod babys hud lyder temmelig luksus

Og... om der er nogen af jer der har erfaringer med Naturebaby.dk, hvor de sælges.

Hej..
Jeg vil mene jeg har erfaring i dette, for jeg bruger ikke andet og det kan kun anbefales. Du sparre mange penge i længten, jeg har ingen røde numser og min søn har sover igennem siden jeg srartede på dem da han var 11 uger gammel. Du kan bøbe dem på naturbaby.dk eller i sverige
knuzz Betina Du kan bare skrive vis du vil vide mere ...

Anmeld

16. marts 2009

LineD

Nu MÅ jeg lige høre
Nu har jeg jo ingen børn endnu, men har set disse bleer en del gange og hørt folks ros omkring dem..

Men hvordan rent affaldsmæssigt fungerer de, skyller man dem fri for aff. og så vasker dem i vaskemaskinen eller hvordan? Det lyder ikke sådan videre lækkert?

Anmeld

16. marts 2009

Cris

Hej! Jeg vil anbefale dig at læse denne tråd:

https://www.baby.dk/debat/15536pi1/ordet-er-frit/almindelige-bleer-eller-stofbleer.aspx

Jeg bruger imsevimse og har købt dem hos Naturebaby.dk (som har udleveret dem meget hurtigt). Vi skulle komme tilbage til Indien og jeg vidste, hvor svært det er nogle gange at finde gode kvalitet bleer her. En fra vores mødregruppe har altid brugt ImseVimse, hun har aldrig prøvet andet. Så jeg synes, at det ville være en god idé at bruge stoff bleer i Indien. Og det var det. Jeg blev overrasket hvor godt de fungere (jeg havde forstille mig, at jeg ville have lækage hele tiden på tøjet og på gulvet!). Jeg vasker dem hver 2. dag, nogle gange 3. dag og jeg synes, at de lugter meget. Men jeg tror, at det er fordi det er meget varmt her, konstant 35 grader og mere nogle dag. Det tørrer også meget hurtigt udenfor og det er noget jeg tænker på, når vi kommer hjem. Jeg bor i en lejlighed uden tørretumbler og jeg frygter at have bleer i tørrestativet hele tiden. Men måske kan man tage en lille tur til vaskeriet. Men jeg ville så gerne prøve dem. Ja, man skal vaske dem og samle dem igen, men jeg synes at det var også rigtigt træls at skal ud at købe bleer og der har været et par gange, hvor der ikke var flere bleer og butikkerne var lukket (dumt af os, det ved jeg godt...) Jeg er blevet glad for dem, de er altid der, der er aldrig lækage, huden har det rigtigt godt og man sparer penge med dem. MEN, som du kan læse i den der tråd, er ImseVimse måske ikke de bedste. Jeg har set nogle som sidder bedre og ikke fylder så meget i bukserne. Hvis det skal være ImseVimse så ville jeg kun købe de her blebuks:
http://www.naturebaby.dk/blebukser/blebuks-soft.html

Den har en bedre form end de andre blebuks, den fylder mindre. Men læst tråden og så kan du kikke på nettet. Jeg håber, at jeg kunne hælpe, og spørg bare, hvis du har brug for det!

Anmeld

16. marts 2009

engel©

Jeg syntes det lyder vildt dyrt med de der stofbleer - nogen der har prøvet at regne på det ...
Læser hele tiden at der er mange penge at spare - men er der virkelig det?

Anmeld

18. marts 2009

betina1969

engel© skriver:

Jeg syntes det lyder vildt dyrt med de der stofbleer - nogen der har prøvet at regne på det ...
Læser hele tiden at der er mange penge at spare - men er der virkelig det?

Hej..
Det kan godt være det dyrt i starten , de billigste koster 60 kr stykket , så skal du bare ha en tynd bukseble uden på, men dem behøver man kun et par stykker af . Min søn er nu 8 mdr gammel har lige købt 10 all in one bleer af den str størelse , og plus jeg har 6 af de billige som han kan passe resten af perioden , samt 2 buksebleer som man skal ha uden på,, så faktis behøver jeg ikke købe flere til ham .
Alt dette fik jeg for i alt 2045 kr , syntes ikke det er dyrt, da det holder til han er blee fri .. Man kan jo også købe rispapiret hvis man ikke ønsker afføring i bleen, det lige til at smidde ud i toilettet .
Har nogle af de små str har 9 som jeg har til salg billigt , vis det er ...
Betina

Anmeld

18. marts 2009

engel©

Ok - du har så lige brugt godt 2000 ... Og hvor længe passer han så dem?

Jeg bruger måske 200 kr om måneden på bleer ...
For at det skal være billigere at bruge stofbleer, så skal din jo kunne passe de stofbleer du lige har købt i over 10 måneder - kan han det? ...

Anmeld

18. marts 2009

netdaddy

Hejsa

Vi bruger FuzzyBunz og er meget begejstrede for dem.

Vi har prøvet et par ImseVimse med de fungerer ikke for os. Vores søn tisser nemt igennem dem, selv om de er sat rigtigt på og i den rigtige størrelse og alt det der.

Vi prøvede også MonkeyDoodlez som natble med heller ikke med succes.

Vi har købt bleer+indlæg for ca. 4000,- kr. og vores søn er knap 7 mdr. gammel.

Vi skal regne med at bruge ca. 5600,- kr. alt, i alt.

Derudover køber vi dog stadig engangsbleer, da vi har fundet ud af at det fungerer bedre med dem om natten for os, da han så lettere sover igennem, samt at mine forældre ikke har helt vildt styr på det der med blebuks+indlæg+rispapir. Men om dagen bruger han kun stofbleer.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.