Stofbleer vs. engangsbleer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. september 2009

BinaMor

engel© skriver:

Har været inde på den der Naturebaby.dk og kigge på deres beregninger - som selvfølgelig falder ud til deres fordel ... Det giver jo ingen mening at skrive om ens eget produkt: Det er pisse dyrt, skide besværlig og vildt ulækkert - men køb det!

Det der slår mig er at de lige er kreative nok i deres beregninger ... 99 kr for en pakke bleer er næsten dobbelt så meget som jeg betaler ...

OG så ved jeg ikke lige hvad jeg skal sige til denne påstand (men skal jeg tro på den - bliver de sq nød til at komme med en kilde): Bleperioden er i gennemsnit 2 år med stofbleer og 3,2 år med engangsbleer.

det er ikke vildt ulækkert... jeg syntes derimod engangsbleer er derhen af. de stinker det er stof ikke nær så meget.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. september 2009

thellep

Hej.

Det kan godt være at de er billigere at købe, men der er lavet udregninger på at det er dyrere i det lange løb... du skal jo skylle bleerne i toilettet og derefter skal de kogevaskes.

Så du kommer til at bruge meget vand og el til vaskemaskine/tørretumbler osv.

Det er bare lige så du har det  med i overvejelserne.

Anmeld

23. september 2009

Hjaltesmor

thellep skriver:

Hej.

Det kan godt være at de er billigere at købe, men der er lavet udregninger på at det er dyrere i det lange løb... du skal jo skylle bleerne i toilettet og derefter skal de kogevaskes.

Så du kommer til at bruge meget vand og el til vaskemaskine/tørretumbler osv.

Det er bare lige så du har det  med i overvejelserne.

De nye stofbleer skal ikke skylles i toilettet. Jeg har aldrig skyllet en stofble. Og vand, sæbe og  el er som regel regnet med i de udregninger, der bliver lavet. Tørretumbler er som regel ikke regnet med, så hvis man bruger det, bliver besparelsen noget mindre

linker lige til en video, hvor vores stofbleer demonstreres: http://www.youtube.com/watch?v=HDc-Vlr_8UE&feature=related

Anmeld

23. september 2009

Vidunderligeunger

jamen tisser de ikk igennem det stof der?? det er smart - og godt for baby det må jeg indrømme, men er det ik besværligt ?(spørger fordi jeg ikk ved det!)
nu så jeg videoen, det så jo nemt nok ud. hvad skal den der brugte ble?

Anmeld

26. september 2009

Hjaltesmor

Nej min stortisser tisser ikke igennem. Der følger 2 indlæg med. Et til nytfødte og et tykkere indlæg. Jeg bruger kun det til nyfødte. Til de større børn kan man så bruge det tykkere og om natten, hvor de skal ligge i længere tid med våd ble, kan man bruge begge samtidigt.

Til det helt lille barn  (under 2 uger) kan man godt være uheldig, fordi deres lår ikke er helt tykke nok til at fylde hullerne ud. Hvis de tisser rigtigt meget der, kan der godt løbe lidt ud. Vi har ikke oplevet det, men hvis man vil være sikker, kan man jo vente 2 uger med at bruge dem indtil der er kommet lidt sul på babys lår.

Jeg oplever slet ikke, at der er nogen forskel med besværligheden i forhold til papirbleer. Jo, jeg slipper for at slæbe bleer hjem fra supermarkedet og ud til skrald. Til gengæld skal jeg vaske en ekstra maskine hver 3. dag, så det går nok lige op.
Men vi har vaskeri, så det tager ikke ekstra tid, for vi kører jo bare flere maskiner samtidigt og ikke efter hinanden. Så det kræver jo ikke ekstra tid, men bare en ekstra maskine over samtidigt med, at vi alligevel vasker.

Den brugte ble smider vi i en blespand. Der ligger den så, indtil vi vasker d. ved 60 grader. Det højeste, vi har haft den liggende er 3 dage. På den tid når de ikke at lugte. Der er jo kun tis i. Afføring ryger ud i toilettet med rispapiret. De papirbleer, vi brugte de første par dage, kunne til gengæld lugtes ret hurtigt. De ligger jo med afføring i.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.