Stofbleer vs. engangsbleer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. marts 2009

Stumpen

Oveni de priser I kommer med skal der vel også beregnes penge til vask og evt. tørring af bleerne??
Anja nysgerig, men som nok holder sig til de alm. bleer..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. marts 2009

engel©

For mig lyder det stadig sindsygt dyrt med stofbleer ...

Anmeld

19. marts 2009

Rikke, Liam & Linus

Jeg har læst et sted at man kan spare ca. 12000 over hele bleperioden, med stofbleer i stedet for engangs.

Jeg tror ihvertfald jeg kaster mig ud i at prøve stofbleerne.

Anmeld

19. marts 2009

betina1969

engel© skriver:

Ok - du har så lige brugt godt 2000 ... Og hvor længe passer han så dem?

Jeg bruger måske 200 kr om måneden på bleer ...
For at det skal være billigere at bruge stofbleer, så skal din jo kunne passe de stofbleer du lige har købt i over 10 måneder - kan han det? ...

ja dem jeg har købt nu kan han passe resten af perioden... de lidt store men det ok han vakser jo hurtigt

Anmeld

19. marts 2009

betina1969

RikkeØ skriver:

Jeg har læst et sted at man kan spare ca. 12000 over hele bleperioden, med stofbleer i stedet for engangs.

Jeg tror ihvertfald jeg kaster mig ud i at prøve stofbleerne.

du kan se hvor meget du sparre på www.naturbaby.dk og vis du køber dem i Sverige er de altså lidt billigere. Dit barn blir også hurtigere renlig, men det er jo hver sin smag hvad man vil, sidst min søn fik en alm blee på skreg han til jeg tog den af .. Men vil nok sige at det er en fordel at ha vaskemaskine

Anmeld

19. marts 2009

tascia

engel© skriver:

For mig lyder det stadig sindsygt dyrt med stofbleer ...

husk 2000 kr. er en gang! som netdaddy skrev skulle de regne med 5600 kr. indtil barnet var blefri! hvis du bruger omkring 200 kr. om mdr, tja så siger min hovedregning da at du bruger mere på bleer...

jeg bruger heller ikke stofbleer, gidder ikke besværet, men tror både det er mere økonomisk, skånsomt for miljøet og skånsomt for små børnenumser

//Natascia

Anmeld

19. marts 2009

engel©

Har været inde på den der Naturebaby.dk og kigge på deres beregninger - som selvfølgelig falder ud til deres fordel ... Det giver jo ingen mening at skrive om ens eget produkt: Det er pisse dyrt, skide besværlig og vildt ulækkert - men køb det!

Det der slår mig er at de lige er kreative nok i deres beregninger ... 99 kr for en pakke bleer er næsten dobbelt så meget som jeg betaler ...

OG så ved jeg ikke lige hvad jeg skal sige til denne påstand (men skal jeg tro på den - bliver de sq nød til at komme med en kilde): Bleperioden er i gennemsnit 2 år med stofbleer og 3,2 år med engangsbleer.

Anmeld

16. september 2009

Hjaltesmor

Vi har købt 20 one size stofbleer (Bumgenius v3.0) til 1900 kr. De holder 3 år, men er lidt for store de 2 første uger, hvor vi dog har brugt dem alligevel. Vi behøver så ikke købe mere de næste tre år. Vi har dog valgt at bruge rispapirsindlæg i dem, for ikke at få afføring ud i bleen. Vi slipper altså for at skylle afføring af.

det betyder selvfølgeligt, at vi skal købe rispapirsin indlægløbende. Det koster 50 kr for 300 indlæg. Indlægene kan vaskes, hvis der kun er tisset i dem, men de smides ud, hvis der er afføring i. Dvs. vores øvrige udgifter (udover de 1900 kr) er 50 kr pr 300 bonusbleer samt strøm og sæbe mv. til vasken.

For mig er det nu ikke økonomien, der er det afgørende, man at jeg sparer min søn for rød numse, at skulle gå rundt i plastik hele dagen (hader selv bind ved menstruation), og at han ikke bliver udsat for de kemikalier, der findes i alle plastikbleer, og som især drengebørn ikke kan tåle.

Anmeld

16. september 2009

BinaMor

www.slyngebarn.dk er der et stofbles forum men masser af kvinder der gerne hjælper med spørgmål. der er også en låneordning så mange kan prøve lidt forskelligt inden man køber.

hold fast i din idé. jeg har endnu ikke mødt en der har fortrudt sit valg.
'
der er ikke noget bedre end en stofbles numse

og det er en skrøne at det er besværligt

Anmeld

16. september 2009

BinaMor

og nej det er ikke det vilde man sparer på stofbleer. afhængig af hvor mange man køber selvfølgelig.

men man gør noget godt for sit barn og det er vigtigere end pengene..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.