Vi bruger stoffbleer, for det er svært at finde gode engangs bleer her, hvor vi bor nu og jeg har købt stoffbleer inden vi rejste. Jeg vil sige, at jeg ikke tro, at det er meget bedre til miljø, måske lidt, men ikke meget bedre, for de skal vaskes tit.
Hvis du ikke har tørretumbler derhjemme, så ville jeg ikke bruge dem. De er lavet af god bomuld og det tager lang tid at tørres, hvis du bor i en lejlighed. De skal vaskes hver anden dag (hvis ikke hver dag...), for de kommer til at lugte meget. Man bruger noget der hedder rispapir indlæg for at "samle" puha, men alligevel kommer der mege på selve bleen og de skal altå vaskes hurtigt. Jeg er rigtigt glad for dem, men vi har her en separat bryggers, hvor vi kan have en bunke bleer til vask. Og vi har 35 grader næsten året rund, så det tager ikke længere en en time og så er de tørre. Men man skal virkeligt elske at bruge dem, for at kunne være tålmodig og vaske dem, samle dem og passe på dem. Hvis du bor i et hus og kan hænge tøj udenfor er bedre. Jeg ved at i Tyskland kommer de og samler dine bleer derhjemme og bliver afleveret vasket og foldet sammen. Så tror jeg, at jeg ville bruge dem derhjemme. Men i København, hvor vi skal til vaskeri, hvis vi har brug for at få tørret tøj, så ville jeg desværre ikke bruge dem.

Anmeld