Vores Amstaff snapper af mig, og knurer/viser tænder! :S

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. december 2011

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
merethe skriver:

Så ville jeg pakke mine ting og flytte væk NU. Mit barns heldbred kommer først. Hvis den hund bider din søn hvor meget baby tror du så I har tilbage???Gå ind og pak tøjet til din søn og dig nu og flyt ud til familie eller venner i dag. Jeg syntes det er farligt og gamle med et lille barns heldbred/liv

Enig, det er SÅ uansvarligt! TS KOM VÆK!!!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. december 2011

heaven

puuuha - sikke en lang debat, jeg kom ikke igennem den, jeg vil bare sige til TS:

du skal have snakket med din kæreste om priotering

ang hunden, hvis du synes den skal have en chance: Lone Greva, Århus - hun er pisse dygtig

opdater gerne

Jannie - stor hundeelsker

Anmeld

18. december 2011

Brams

Janni. skriver:

Det lyder måske hårdt, det jeg skriver.. Men havde det været mig, så havde kæreste fået valget: vores barn og jeg - eller hunden. 

Jeg vil ikke risikere at barnet bliver skambidt. Som du skriver, hvad når han bliver ældre.. 

Nej desværre, jeg havde givet ham valget. 

Håber i får det løst. 

Kunne ikke være mere enig!

Anmeld

18. december 2011

JeNoVa

Anonym skriver:

Min kæreste mener det er MIG der er forkert på den, så jeg vil lige høre jeres mening piger.

Vi har en amstaff der gør konstant, bare hun høre det mindste, og hun snapper af en når man skubber hende væk.

i dag gøede hun vores baby direkte ind i hovedet, det skal lige siges at vores søn kun er nogle uger, så han fik sådan et chok at han roterede fuldstændig rundt, og var ved at falde ned af sofaen selv om han lå spændt fast på ammepuden, jeg skubbede til hende og hun bed ud efter mig. Jeg bad hende gå ned i sengen og så knurrede hun voldsomt af mig og viste mig tænder, og blev ved længe sådan! Jeg fik hende smidt ud i køkkenet og lukkede døren, imens jeg havde en MEGET ulykkelig lille dreng der var totalt i chok. 

Jeg vil ikke have hende i nærheden af vores baby, ISÆR fordi hun snapper når man skubber til hende eller bare puffer til hende! Jeg har tænkt på hvad hvis hun gør det ved vores dreng når han bliver ældre?! jeg er så vred over det!

Min kæreste mener det er min egen skyld, han mener det er normalt at hun snapper og knurer af mig. Han siger at efter jeg har skældt hende ud skal jeg trøste hende. Men jeg nægter at gøre det, jeg magter det ikke mere. Jeg mener IKKE det er normalt at en hund skal have lov at bide ud efter folk og knurer og tro hun skal bestemme! 

Vores forhold er blevet rigtig slemt pga hende, og her for tiden skændes vi tit over det. Han forstår ikke hvorfor jeg ikke vil have hende i nærheden af mit barn, og når hun gør ting er han på hendes side, og siger det er "klart" at hun gør det.

Jeg er ødelagt, bekymret og deprimeret. 

Problemet er i bund og grund, at hunden er herre over dig og ikke omvendt.

Dette problem kan dog nemt løses ved at bruge nogle nemme teknikker.

Først skal hunden have masser af motion. Minimum 45 minutter rask gang i snor om dagen - hver dag. På disse ture er det vigtigt, at det er dig, der går tur med hunden og ikke omvendt. Hunden skal følge dig og må også kun standse og snuse, når du giver tegn til det.

Dernæst diciplin. Du skal ikke råbe eller udvise aggression overfor din hund. Du skal være rolig men bestemt, når du viser hunden, hvad du vil have eller ikke have, at den skal gøre.

Til sidst skal den have kærlighed, men det er vigtigt, at dette kun er, når den gør noget godt. Hvis du giver den klap, når den gør noget forkert, vil du opelske en negativ opførsel.

Se og læs om The Dog Whisperer teknikker. Han er fantastisk.

Hvis du ikke er i stand til at være herre over din hund, bør du give den til én, der er.

Held og lykke!

Anmeld

18. december 2011

1000Ben

Hvis jeg var dig ville jeg tage hunden til en dyrlæge og få den aflivet med det samme... (imens manden ikke er hjemme selvfølgelig) så kunne du jo evt. sige at den var løbet væk, når han nu er så svær at få til at indse at det er pisse hamrende farligt at have en hund med en sådan adfærd... Din baby ender 100% med voldsomme ar eller døden.... Enten det - eller flyt.... kom væk... Anything... Du skal bare handle på den ene eller anden måde - den hund ender med at dræbe dit barn... Sorry for de hårde ord, men jeg ville aldrig tage sådan en chance. Vi har en labrador som ALDRIG er alene med børnene.. Den er 100 % fredelig og kærlig, men alligevel er hun "bare" en hund og dyr kan man aldrig nogensinde stole 100 % på.... Håber virkelig du gør noget ved det. Desuden tror jeg bestemt ikke på at han ville vælge hunden frem for Jer. Det kan godt være at han hævder det, men når han finder ud af at du faktisk mener det alvorligt, tror jeg han ændre syn på det hele.... 

Knus

1000Ben

Anmeld

18. december 2011

mariamiss6

Anonym skriver:

Hun har desværre altid været sådan.. og nu er det bare blevet værre. 

Få fat i en hundepsykolog, med mindre du har tænkt dig at pakke dit og barnets ting og smutte så længe hunden er der....

Hvis din kæreste ikke fatter det, så er han simpelthen ganske enkelt næsten farligere end hunden, for det er jo HAM der giver hunden lov at bide...

I SKAL have ændret hierakiet hjemme hos jer. For lige nu er det sådan her:

1. far

2. hund

3. dig

4. baby.

Den hund skal absolut og hurtigst muligt ned i bunden. Ellers er den simpelthen en tikkende bombe... 

Sådan som den opfører sig nu er det virkelig kun et spørgsmål om tid før den snapper ud efter jeres barn.

Anmeld

19. december 2011

Chillien

1000Ben skriver:

Hvis jeg var dig ville jeg tage hunden til en dyrlæge og få den aflivet med det samme... (imens manden ikke er hjemme selvfølgelig) så kunne du jo evt. sige at den var løbet væk, når han nu er så svær at få til at indse at det er pisse hamrende farligt at have en hund med en sådan adfærd... Din baby ender 100% med voldsomme ar eller døden.... Enten det - eller flyt.... kom væk... Anything... Du skal bare handle på den ene eller anden måde - den hund ender med at dræbe dit barn... Sorry for de hårde ord, men jeg ville aldrig tage sådan en chance. Vi har en labrador som ALDRIG er alene med børnene.. Den er 100 % fredelig og kærlig, men alligevel er hun "bare" en hund og dyr kan man aldrig nogensinde stole 100 % på.... Håber virkelig du gør noget ved det. Desuden tror jeg bestemt ikke på at han ville vælge hunden frem for Jer. Det kan godt være at han hævder det, men når han finder ud af at du faktisk mener det alvorligt, tror jeg han ændre syn på det hele.... 

Knus

1000Ben

Bliver simpelthen nødt til at spørge...
Du ku altså finde på at få din kærestes hund aflivet bag ryggen på ham, og bagefter lyve om det??!

Anmeld

19. december 2011

litri

Til ts
Som mange andre skriver er der en del problemer med jeres hunds rangorden.
I og med den er 6 år, er det ikke sikkert det bliver nemt at rette op, og helt sikkert noget i skal have hjælp til, adfærdsterapeut.
Evt få en til at komme hjem til jer mens kæresten er hjemme, så Han måske kan få forklaret det af en fagperson.
For det Er klart hunden ikke må eller skal reagere sådan overfor dig.

Til nogen af De andre
Man slår, sætter sig, river, bider osv ikke hunde, heller ikke amstaff.
DEr en teknik med at sætte sig på hunden, men den skal man kende
Plus dens konsekvenser og virkning inden man bruger ( i samråd med fagperson)
Træning og respekt hund og ejer i mellem løser meget mere end slag og råben...

Anmeld

19. december 2011

KakaoDrik

I det her tilfælde vil jeg anbefale dig at flytte,- medmindre han skaffer sig af med hunden. Den lyder jo syg 

Anmeld

19. december 2011

1000Ben

Chillien skriver:

Bliver simpelthen nødt til at spørge...
Du ku altså finde på at få din kærestes hund aflivet bag ryggen på ham, og bagefter lyve om det??!

He he, ja det kunne jeg nok sagtens finde på, hvis den var til fare for mit barn....  Men nu tror jeg heller aldrig at jeg ville komme i en sådan situation... 

Knus 

1000Ben

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.