Hejsa til alle der stadig prøver at blive gravide...

Først et stort held og lykke med det.
Jeg har selv prøvet i mere end 2 år og fik endelig langt om længe overtalt manden til at gå til en fertilitets doktor.
Og det er et af de råd vi fik af FD, jeg her giver vidre til jer...
Det vigtigeste I skal huske på når I prøver at blive gravide, er at jeres chancer fordobles, hvis I har sex hver 3. dag. Ikke hver dag, men hver 3. dag. Grunden til dette, er at mandens sæd får tid til at genopbygge sin kvalitet. Skal lige siges at manden IKKE må snyde......
Når I har sex hver 3. dag, er chancen for at der konstant er god sæd i dig, næsten 100%
Efter sex skal du (pigen) ligge fladt i sengen i 5 minutter før du render på potten eller ligende. Det giver sæden tid til at nå hvor det skal nå.....
En anden ting I skal huske på, er at hver cyklus har et perfect par ( Manden perfect sæd og pigen 25 år og perfect helbred) kun 10% chance for at blive gravid på naturlig måde. Så bliv ikke alt for kede af det, hvis testen er negativ.
Jeg er rigtig glad for min fertilitets doktor. Han har været en stor hjælp og min mand og jeg er langt om længe blevet gravid. Jeg er nu 5+3.
Endnu engang held og lykke til alle, der stadig prøver.

Mette
Anmeld