Lullaby skriver:
I min mands familie åbner man gaver først før maden så ungernes spænding er overstået og at de kan lege med legetøjet imens vi voksne sidder og hygger over maden.
I min familie spiser man 18-18.30, det tager ca en time. Derefter danser vi og så skal lysene brænde ned før vi begynder at åbne gaver. Dvs at den nemt bliver 21 før vi går igang.
Manden og jeg har så snakket om at ventetiden er lang og at de måske skal have en gave de kan lege med imellem tiden. Hvad synes i?
God morgen,
Sjovt du lige skriver dette, da vi hjemme har snakket meget om det, da vi sidste år måtte konstatere at det ikke helt fungerede på den måde vi gjorde det:0)
Jeg er selv vokset op med pakkekalender med små pakker hver dag, og juleaften var der først pakker når vi havde spist og danset om juletræet. Vi spiste ca 1730 og så tog det vel alt i alt et par timer. Jeg husker magien, men bestemt også den sindsyge spænding, som gav en kvalme osv:0)
Min mand er vokset op med samme tradition, så denne ville vi selvfølgelig tage med videre.
Men sidste år fandt vi bare ud af at vi må lave om. Vi have Asta, Sebastian( han var hos os sidste jul) og Anton. Og der var SÅ SINDSYGT mange pakker og vi blev jo aldrig færdige, og de store pakkede en op, kastede den nærmest bag skulderen og spurgte efter den næste. de var helt kullert og kunne slet ikke vente til den næste, og da alt var pakket op ( nær midnat) skulle de i seng og kunne ikke få leget med alle de fine ting. Og i år er Arthur kommet til og så er der jo bare endnu flere gaver:0)
Så i år har vi bestemt at fordele gaverne ud over dagen. De får løbende, som vi nu synes. En til når de vågner, og så ser vi. Og det er simpelthen for at undgå gavehelvedet kl 20:0) Egentlig ikke fordi de ikke kan vente, men fordi jeg synes det er for meget kaos om aftenen:0) Og nu kan de finde ro og få tid at lege ig nyde deres gaver i løbet af dagen, som årerne går skal de nok komme til at vente.
Så sådan har vi ændret vores jul:0)
God jul alle sammen:0)
Knus
Anmeld