Julegaver om eftermiddagen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. december 2011

NinaNymannMadsen

altså normalt ville vi vente med gaverne til efter maden og til efter vi har danset om træet.
men vi er en del små børn iår og for at det ikk skal blive for træls for dem og for os så kommer gæsterne kl 14 her og så får vi danset om træet og åbnet gaver. så er der fred til maden og så kan vi lege pakkeleg mens børnene leger med deres gaver da de ikke skal være med til pakkeleg for de kan ikk finde ud af reglerne om at man må tage gaver fra alle og der er nogen der ender ud med måske slet ikk at ha en gave.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. december 2011

mulle7430

Lullaby skriver:

I min mands familie åbner man gaver først før maden så ungernes spænding er overstået og at de kan lege med legetøjet imens vi voksne sidder og hygger over maden.

I min familie spiser man 18-18.30, det tager ca en time. Derefter danser vi og så skal lysene brænde ned før vi begynder at åbne gaver. Dvs at den nemt bliver 21 før vi går igang.

Manden og jeg har så snakket om at ventetiden er lang og at de måske skal have en gave de kan lege med imellem tiden. Hvad synes i?

jeg har stemt nej her hjemme får de dem når vi har spist og satte os ned i stuen  det har vi altid gjort  men det er jo så forskelligt hvordan man gør det smiler

Anmeld

13. december 2011

moars

Lullaby skriver:

I min mands familie åbner man gaver først før maden så ungernes spænding er overstået og at de kan lege med legetøjet imens vi voksne sidder og hygger over maden.

I min familie spiser man 18-18.30, det tager ca en time. Derefter danser vi og så skal lysene brænde ned før vi begynder at åbne gaver. Dvs at den nemt bliver 21 før vi går igang.

Manden og jeg har så snakket om at ventetiden er lang og at de måske skal have en gave de kan lege med imellem tiden. Hvad synes i?

Har ikke læst tråden igennem.

Hun får at lov at åbne et par stykker hen ad dagen...Det gjorde hun sidste år. Men hun er kun knapt 3, og synes det er lige så hyggeligt at se alt det hyggelige i fjernsynet eller andre ting....så spændingen er mest hvad vi andre gør den til. Den lille vi har er jo fuldstændig ligeglad.

Men det med gaveåbning hvornår osv. er jo et helt brændpunkt, fordi den ofte bliver en diskussion om traditioner og om at lære børn ditten og datten....Det tror vi mere på til hverdag, og synes det er fint hun får lidt op ad dagen.

Anmeld

13. december 2011

moars

NNM skriver:

altså normalt ville vi vente med gaverne til efter maden og til efter vi har danset om træet.
men vi er en del små børn iår og for at det ikk skal blive for træls for dem og for os så kommer gæsterne kl 14 her og så får vi danset om træet og åbnet gaver. så er der fred til maden og så kan vi lege pakkeleg mens børnene leger med deres gaver da de ikke skal være med til pakkeleg for de kan ikk finde ud af reglerne om at man må tage gaver fra alle og der er nogen der ender ud med måske slet ikk at ha en gave.

aj en god ide....den tror jeg at jeg vil lure lidt på til næste år

Anmeld

13. december 2011

B&J

det er både og...

fordi vores dreng får lov at åbne sine gaver når han har været ude og sove så ca 14-15stykker og vi andre åbner dem mellem 21-22

Anmeld

13. december 2011

NinaNymannMadsen

moars skriver:

aj en god ide....den tror jeg at jeg vil lure lidt på til næste år

det var min svigerinde der forslog det fordi hun veds henes 2 små drenge ikk bliver til at styre hvis det er. de er 3 og 5.
syntes også selv det er en fin ide, juleaften slutter tidligere end den ellers ville ha gjort og så kan vi få vores piger i seng uden for meget vrøvl

Anmeld

13. december 2011

Lærke90

Jeg synes godt nok det er mange timer for små børn at vente. Hjemme ved os har vi altid spist klokken 5. Derefter blev der vasket op, spist risalamente, danset om juletræet og så gaverne. Alt det før gaverne er foregået på et par timer, da vi var små.

Derefter gik der flere timer med at pakke gaver ud, hygge osv, hvilket vi har haft fornøjelse af. Men hvordan det bliver i år, ved jeg ikke helt da vi skal ned til svigerfamilien.

Så en gave om eftermiddagen synes jeg lyder bedre

Anmeld

13. december 2011

SaNiNa

Her der spiser vi ved en 18 tid som vi også gør ihverdagen. Så skal der lige tages af bordet juletræet skal have pakkerne under sig og lysende skal tændes.

Og så skal der danses om juletræ og synges en masse sange da jeg selv var barn kunne klokken snilt nå at blive 22-23 ende vi nånede til at pakke julegaver op. Sidste år var det Nicklas første rigtige jul åbnede vi gave omkring kl ni han nåede dog at gå kold enden han hvade åbnet alle sine så den gemte vi til dagen efter da de allesammen kom igen til julefrokost.

Vi gør det på samme måde i år der er han jo så også det ældre og kan med lethed holde sig vågen.

men nej igen gaver før vi har spist de kommer heller ikke frem før for vi har en hund som åbner gaver.

Anmeld

13. december 2011

Stumpen

Ja giv du bare dem en gave eller to, for børnene får alligevel så mange gaver når gaveuddelingen går igang at de bliver "mættet" inden de er særdige, så hellere lade dem nyde en gave eller to gennem de voksne langsommelige traditioner

Anmeld

13. december 2011

Diana...

Altså jeg har svaret ja, men det endelig ikke det jeg mener he he. Vi har altid spist først, danset om juletræet også åbne gaver og det fungere super fint. 

Men nu er mine børn 1 og 3 år og de kan altså ikke holde sig vågne så længe Så jeg har tænkt lidt at i år skal min søn på 3 have lov til at vælge en gave om eftermiddagen, så han også når at lege lidt med dem, det er da møg træls at åbne gaver så sent også ikke nå at lege med dem fordi man nok snart skal i seng. Det synes jeg er synd så jeg har beslutte at de får lov at åbne en gave efter deres middags lur som de kan lege med også åbner vi resten efter maden og spiser lidt hurtigere he he he 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.