Julegaver om eftermiddagen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. december 2011

Toshiba

Lullaby skriver:

I min mands familie åbner man gaver først før maden så ungernes spænding er overstået og at de kan lege med legetøjet imens vi voksne sidder og hygger over maden.

I min familie spiser man 18-18.30, det tager ca en time. Derefter danser vi og så skal lysene brænde ned før vi begynder at åbne gaver. Dvs at den nemt bliver 21 før vi går igang.

Manden og jeg har så snakket om at ventetiden er lang og at de måske skal have en gave de kan lege med imellem tiden. Hvad synes i?

det får mine ikke....

Der er gaver når man har spist og danset om juletræ

De har godt af at glæde sig lidt og være spændte

det var da det man selv elskede som barn - den forventning og spændning

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. december 2011

Laulund87

Min datter får lov til at åbne hendes gaver i løbet af dagen.. Så længe hun ikke kan holde sig vågen til vi andre åbner, gør vi det på den måde.

Vi åbner nok ca kl 21 og hun går kold mellem kl 20-20.30 senest. Jeg har ingen intentioner om at holde hende vågen "bare" fordi det er juleaften.

Anmeld

12. december 2011

Maja_4000

Caroline er kun 1 år til jul i år .. Og jeg TROR at hun får sine gaver inden vi spiser .. ALLE gaverne .. For hun kan slet slet ikke holde sig vågen til vi andre er færdige med at spise osv

Anmeld

12. december 2011

Pige2009

Lullaby skriver:

I min mands familie åbner man gaver først før maden så ungernes spænding er overstået og at de kan lege med legetøjet imens vi voksne sidder og hygger over maden.

I min familie spiser man 18-18.30, det tager ca en time. Derefter danser vi og så skal lysene brænde ned før vi begynder at åbne gaver. Dvs at den nemt bliver 21 før vi går igang.

Manden og jeg har så snakket om at ventetiden er lang og at de måske skal have en gave de kan lege med imellem tiden. Hvad synes i?

Har svaret blankt nej, da jeg mener det er sundt for dem at lære og vente.

Anmeld

12. december 2011

Ansemusen

Jeg synes ikke om eftermiddagen. Men jeg kan godt huske hvor laaaang en ventetid det var hele juleaftens dag! Jeg tænker, at hvert barn fx kunne tage en gave hver, når de har spist. Altså når alle børn er færdige med at spise, mens de voksne spiser og hygger færdigt med middagen! Det har vi gjort indimellem i min familie. Men resten af gaverne er altid efter maden og efter dansen om juletræet, selvom vi ofte er meget sent færdige!! Det er en del af det i vores familie, børnene er længe oppe og de voksne endnu længere. Forrige år var vi først hjemme omkring kl. 3 om natten  ELSKER det

Synes godt man kan give de helt små en pakke inden maden, hvis ikke de kan holde sig vågne!

Anmeld

12. december 2011

.....

Mor-til-asta-09 skriver:

Det med gaver før har aldrig været brugt i min familie.. Så jeg har svaret nej.. De må vente til gaverne skal åbnes...

Anmeld

13. december 2011

Kløver

Jeg synes det er ok, specielt når børnene får så mange pakker, at det kan være svært at overskue. Her er planen at når vi holder jul hjemme næste år, så får børnene en pakke til formiddag/middag, alt efter hvad der passer ind, og at der allerede i god tid inden maden danses om juletræet, og uddeles pakker, gerne kun til børnene når de er så små. Så er der mere ro til maden, og Det går ikke i vejen for sengetider. Synes det er mange timer at vente, når de står op ved en 6/7 tiden, og især hvis de så ender overtrætte rundt om træet og man næsten ender i stress over gaveræset. TÆnker også at de på den anden måde, når at lege med tingene inden sengetid, og det så kan hjælpe til nemmere putning. Tanker måske at de voksne venter, kan vi sagtens, så har vi både mere tid til at nyde maden, og børnene KAn lege med gaverne mens maden laves færdig, og når der er ro når de voksne skal have pakker, og kan hygge.
Om det Bliver en succes, må jeg jo se, man ved aldrig med de ideer, og afprøves, Det skal det ihvertfald her ;-)

Anmeld

13. december 2011

Billemyre

Jeg har svaret nej.
Jeg følte det som barn aldrig svært at vente til efter maden og dansen om juletræet - Og jeg mener, det er fint at lære ungerne det der med at vente

Elskede at gå og kigge på pakkerne der lå ovenpå klaveret, inden de blev lagt under træet og derefter at gå rundt og forestille sig hvilke pakker der var til mig, når de lå der med deres fine papir under grenene.

Det er noget, jeg personligt håber på at kunne "give videre" engang... Om det så sker, må vi jo se til den tid 

Anmeld

13. december 2011

9510

SussieThyssen skriver:

Jeg har skrevet ja...men i virkeligheden er det ikke helt ja..vi har altid sørget for at kalenderpakken den 24. var noget ekstraordinært, nærmest en julegave, som de kunne få dagen til at gå med, og så har de fået en gave igen igennem snydemandlen ved bordet

Kærligst
Sussie

Sådan er det også her

Anmeld

13. december 2011

1977

Profilbillede for 1977

Jeg har stemt blank, for vi gør begge dele. Der er så mange gaver til knægten og dagen er meget lang, så han får nogle gaver i løbet af dagen og resten om aftenen. Sidste år var første gang han fik dem alle på selve dagen. De forrige 3 år har han taget 3 dage om at åbne dem alle. Han har ikke kunnet overskue det, så vi har taget det i hans tempo.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.