Julegaver om eftermiddagen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Skal de have en gave om eftermiddagen?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

4.391 visninger
35 svar
0 synes godt om
12. december 2011

Lullaby

I min mands familie åbner man gaver først før maden så ungernes spænding er overstået og at de kan lege med legetøjet imens vi voksne sidder og hygger over maden.

I min familie spiser man 18-18.30, det tager ca en time. Derefter danser vi og så skal lysene brænde ned før vi begynder at åbne gaver. Dvs at den nemt bliver 21 før vi går igang.

Manden og jeg har så snakket om at ventetiden er lang og at de måske skal have en gave de kan lege med imellem tiden. Hvad synes i?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. december 2011

Benjamins'mor

Det får vores søn ikke, men han er også lige knap et år juleaften, hvad min holdning er næste år, kan jeg desværre ikke udtale mig om på nuværende tidspunkt.

Anmeld

12. december 2011

Ka+Ma=Be

Både og!  Jeg synes egentlig at det er meget fint, at børnene lærer at vente! Og det er sjovt at se dem slange sig rundt om juletræet med store øjne hehe.

Men da jeg selv var barn fik jeg også en enkelt gave inden aftenen, som jeg kunne underholde mig med. Det var som regel en lille, underholdende ting. Og så var ventetiden ikke så slem, og mor og far fik lidt fred 

Anmeld

12. december 2011

JeNoVa

Jeg kan huske, fra da jeg var barn, at det nærmest var umuligt at vente til det blev gavetid. Først skulle der spises, så vaskes op, så danses om træet og SÅ endelig åbnes gaver. Det var nærmest helt ubehageligt at skulle vente så længe, så jeg synes, at idéen med at give en gave allerede om eftermiddagen lyder god.

Anmeld

12. december 2011

Kageelsker

Lullaby skriver:

I min mands familie åbner man gaver først før maden så ungernes spænding er overstået og at de kan lege med legetøjet imens vi voksne sidder og hygger over maden.

I min familie spiser man 18-18.30, det tager ca en time. Derefter danser vi og så skal lysene brænde ned før vi begynder at åbne gaver. Dvs at den nemt bliver 21 før vi går igang.

Manden og jeg har så snakket om at ventetiden er lang og at de måske skal have en gave de kan lege med imellem tiden. Hvad synes i?

Har stemt ja, men syntes kun det gælder mindre børn og kun en enkelt pakke! Større børn mener jeg sagtens kan vente. Så kan man jo tage det hensyn, ikke at trække den for længe med maden, sådan at det ikke bliver alt for sent for de små

I min familie har det altid været sådan at børnene også har måtte vente til efter maden, men da min søster og jeg var små, lå der gerne en gave til os hver under juletræet når vi stod op om morgenen, så var der da lidt at hygge sig med i den lange ventetid.

Jeg syntes at det at åbne pakker hører sig til efter man har spist og danset om træet

Anmeld

12. december 2011

henh01

Herhjemme får de en pakke kalender gave om morgenen og ellers må de vente til om aftenen

Lige i år får min datter sin gave om formiddagen fordi vi ikke kan have den med dertil hvor vi skal holde jul

Anmeld

12. december 2011

Mira0911

Her får den store et par gaver i løbet af Juleaftens dag, for ellers kommer hun aldrig igennem gaverne juleaften... Og vi skal holde det ude, vi har ikke tænkt os at blive der til midnat, da vi altså har 2 børn der skal hjem og sove... 

Men hun forstår heller ikke endnu hvad Juleaften går ud på... Nåe hun bliver lidt ældre kommer hun til at vente ligesom os andre... 

Anmeld

12. december 2011

Mor-til-asta-09

Lullaby skriver:

Det med gaver før har aldrig været brugt i min familie.. Så jeg har svaret nej.. De må vente til gaverne skal åbnes...

Anmeld

12. december 2011

Mor-til-asta-09

Lullaby skriver:

Det med gaver før har aldrig været brugt i min familie.. Så jeg har svaret nej.. De må vente til gaverne skal åbnes...

Anmeld

12. december 2011

SussieThyssen

Lullaby skriver:

Jeg har skrevet ja...men i virkeligheden er det ikke helt ja..vi har altid sørget for at kalenderpakken den 24. var noget ekstraordinært, nærmest en julegave, som de kunne få dagen til at gå med, og så har de fået en gave igen igennem snydemandlen ved bordet

Kærligst
Sussie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.