Lullaby skriver:
I min mands familie åbner man gaver først før maden så ungernes spænding er overstået og at de kan lege med legetøjet imens vi voksne sidder og hygger over maden.
I min familie spiser man 18-18.30, det tager ca en time. Derefter danser vi og så skal lysene brænde ned før vi begynder at åbne gaver. Dvs at den nemt bliver 21 før vi går igang.
Manden og jeg har så snakket om at ventetiden er lang og at de måske skal have en gave de kan lege med imellem tiden. Hvad synes i?
Har stemt ja, men syntes kun det gælder mindre børn og kun en enkelt pakke! Større børn mener jeg sagtens kan vente. Så kan man jo tage det hensyn, ikke at trække den for længe med maden, sådan at det ikke bliver alt for sent for de små 
I min familie har det altid været sådan at børnene også har måtte vente til efter maden, men da min søster og jeg var små, lå der gerne en gave til os hver under juletræet når vi stod op om morgenen, så var der da lidt at hygge sig med i den lange ventetid.
Jeg syntes at det at åbne pakker hører sig til efter man har spist og danset om træet 
Anmeld