Dp mødre vil i...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. januar 2012

miinimeal

Puslingen skriver:

Tak for nogle gode ideer

vi tager tit på biblioteket, men hans søvn rytme er desværre anderledes end i dp og vg så år vi kommer sover de til middag, men han får da stadig hygget sig enormt meget og elsker biblioteket

det heller ikke altid let med den søvn(:

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. januar 2012

Heidimed lea

prøv og søg på din kommunes hjemmeside om der findes private legestuer i nærheden af dig. her kan du tage hen og han kan få leget med andre børn og moslet rundt.

prøv også og søg på din kommunes bibliotek under aktiviteter de holder ofte musikalske ting og teater mm.   dette har jeg brugt meget

mvh Heidi

Anmeld

9. januar 2012

2721

Mumto3 skriver:

Selv tak! Da jeg begyndt at gå hjemme med min den første (og de næste) jeg også tudet ørene fulde af at det var SÅ synd for mit barn, og hvordna jeg dog kunne gøre det mod mit barn? (Øh..gøre hvad? at give det lov itl at være sammen med mor? Er det virkelig så forfærdeligt? )

Jeg fik rigtig mget ud af komme i en grúppe med andre hjemmegående, og hvor jeg med mine egne øjene kunne se hvor godt de klarede sig sociale i skolen, hvor velfungerende de var, og hvilken naturlig plads de havde i hjemmet, hvor alle hjalp til, for sådan havde det jo altid været. Man løfter i flok og bidrager med det man nu kan. Det er altså noget man får meget selvstændige børn ud af!!! Nogle tror at de blvier afhængige af mor, men der sker faktisk det modsatte, børnene lærer i den grad at lytte til sig selv og deres følelser og behov, de lærer at udtrykke dem, og de lærer at sætte handling på, og de lærer at klare sig selv. I institutioner lære børn at være 'passive modtager', de lærer at indordne sig, de lære at andre kommer og fortæller dem hvad der er rigtig og forkert (i stedet for at mærke efter i sig selv). Sådan lidt groft sagt!!! der er selvfølgelig forskel på institution og deres tilgang til børnene.

Det er præcis den samme opfattelse jeg støder ind i.
Min søn er svært sensetiv og har det ikke særlig nemt med uvante omgivelser osv derfor har i i samarbejde med sp, vores læge og kommunen valgt at holde ham hjemme.

Jeg har brugt dagen i dag på at hygge om praktiske ting og han har bare nydt det i stor stil

Jeg har desværre ikke kendskab til andre hjemmegående forældre her i kommunen-nærområdet

Det er også ret svært fordi Charlie har en del problematiker som vanskelige gøre det hele.

Men vi kommer på biblioteket 1 par gange om ugen, dog sover han når dp og vg er afsted, så det er ikke så nemt

Anmeld

9. januar 2012

2721

Heidimed lea skriver:

prøv og søg på din kommunes hjemmeside om der findes private legestuer i nærheden af dig. her kan du tage hen og han kan få leget med andre børn og moslet rundt.

prøv også og søg på din kommunes bibliotek under aktiviteter de holder ofte musikalske ting og teater mm.   dette har jeg brugt meget

mvh Heidi

Mange tak for svar

Der findes 1 i min kommune, men den er åben mens han sover

Vi kommer meget på biblioteket, de har dog ikke de store arrangementer for børn i hans alder.

Anmeld

9. januar 2012

malo

Puslingen skriver:

Det er præcis den samme opfattelse jeg støder ind i.
Min søn er svært sensetiv og har det ikke særlig nemt med uvante omgivelser osv derfor har i i samarbejde med sp, vores læge og kommunen valgt at holde ham hjemme.

Jeg har brugt dagen i dag på at hygge om praktiske ting og han har bare nydt det i stor stil

Jeg har desværre ikke kendskab til andre hjemmegående forældre her i kommunen-nærområdet

Det er også ret svært fordi Charlie har en del problematiker som vanskelige gøre det hele.

Men vi kommer på biblioteket 1 par gange om ugen, dog sover han når dp og vg er afsted, så det er ikke så nemt

Jeg har en bog der hedder "Leg & Lær" 1001 sjove aktiviteter til børn fra 0-6 år, Politikens Forlag, udgivet 2009, skrevet af Dr. Roni Cohen Leiderman og Dr. Wendy Masi.

Der skrives om bogen: Bogen er aldersopdelt fra 0-6 år, så du nemt kan finde lege, der passer til dit barns udviklingstrin, og hvert kapitel indledes med et forord, hvor du kan læse om barnets udvikling på det pågældende alderstrin.
Leg handler ikke kun om sjov og nærhed, det er også en af de bedste måder at lære barnet nye færdigheder på, opbygge dets selvtillid, vække dets fantasi, træne motorik og koordination og styrke dets sproglige udvikling.
Hvis du er interesseret må du gerne købe den.

Anmeld

9. januar 2012

2721

malo skriver:

Jeg har en bog der hedder "Leg & Lær" 1001 sjove aktiviteter til børn fra 0-6 år, Politikens Forlag, udgivet 2009, skrevet af Dr. Roni Cohen Leiderman og Dr. Wendy Masi.

Der skrives om bogen: Bogen er aldersopdelt fra 0-6 år, så du nemt kan finde lege, der passer til dit barns udviklingstrin, og hvert kapitel indledes med et forord, hvor du kan læse om barnets udvikling på det pågældende alderstrin.
Leg handler ikke kun om sjov og nærhed, det er også en af de bedste måder at lære barnet nye færdigheder på, opbygge dets selvtillid, vække dets fantasi, træne motorik og koordination og styrke dets sproglige udvikling.
Hvis du er interesseret må du gerne købe den.

Det kunne jeg godt være interesseret i. Hvad havde du tænkt om prisen??

Anmeld

9. januar 2012

malo

Puslingen skriver:

Det kunne jeg godt være interesseret i. Hvad havde du tænkt om prisen??

60 pp? Jeg går ud fra at den skal sendes ved ikke hvor du bor

Anmeld

9. januar 2012

2721

malo skriver:

60 pp? Jeg går ud fra at den skal sendes ved ikke hvor du bor

Jeg bor i Søborg, ville det kune vente til den 20 syntes det er lidt stramt nu

Anmeld

9. januar 2012

malo

Puslingen skriver:

Jeg bor i Søborg, ville det kune vente til den 20 syntes det er lidt stramt nu

Selvfølgelig, kan sagtens vente, hvis du er interesseret. Jeg bor i Bagsværd, jeg går ud fra det er den Søborg ,der ligger lige ved siden af :-) så vi kunne jo finde ud af at mødes, så sparer du portoen

Anmeld

9. januar 2012

2721

malo skriver:

Selvfølgelig, kan sagtens vente, hvis du er interesseret. Jeg bor i Bagsværd, jeg går ud fra det er den Søborg ,der ligger lige ved siden af :-) så vi kunne jo finde ud af at mødes, så sparer du portoen

Ej hvor sjovt, ja det er den Søborg

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.