Nåh!! Vi har talt meget frem og tilbage om hvad vi gør ved det her, for ikke alene er det opslidende for Jørn og jeg - det er hvad det er, sådan er forældrejobbet af og til - men Felix er jo konstant træt!
 Vi besluttede os for, at hæve sengen en smule - skulle det være noget med ører, burde det jo i hvert fald hjælpe lidt, og vidst også hvis der er bisser der driller lidt. Så fjernede vi lidt af sengeranden, så han kan kigge ud, men vigtigere; vi kan få hånden ind.
 Jeg puttede ham, præcis som jeg plejer og han græd præcis som han plejer. Han fik 7 minutter - på sekundet, og så gik jeg ind og lagde mig på en madras lige ved siden af sengen. Fordi sengen er hævet, kunne han ikke se mig. Jeg tog ham i hånden med min ene hånd, og den anden lagde jeg på hans "ribben" - han ligger altid på siden. På den måde kunne han mærke mig, men hverken trille om på ryggen eller maven.
 Han lå og sparkede og sprællede i ca. 5 minutter, hvor jeg meget roligt schys'sede men ellers intet. Og så lå han bare stille, vred sig lidt engang imellem, men jeg slap ham ikke og sagde intet.
 Og efter 15 minutter i alt, slap jeg forsigtigt først med én hånd og så den anden, og han rørte sig ikke! Så 20 minutters "jeg-er-lige-her-"beroligende hånd og ingen gråd!! Ja tak! 
 Tak for al Jeres opmuntring og gode forslag! Jeg håber, håber, håber!! at det her bare virker, for det kan jeg stå inde for, over for ham, men også over for mig selv hvis jeg tænker langsigtet. Jeg har det okay med at sidde og holde lidt i hånd inden sovetid hvis det er rart for mit barn - også når han blvier 4 år! 

Anmeld