Svært at putte :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. december 2011

CA

Øv Anne!! Det er SÅ hårdt! Jeg har ikke læst de andres svar, så svarer måske det samme??

Jeg ville sætte mig ned og synge ham i søvn. Fordi jeg også er af den overbevisning, at hvis han græder, så har han brug for os. Han skal ikke græde alene. Jeg bryder mig heller ikke om at græde alene - og jeg er 24 år ældre end ham. Selvfølgelig lytter jeg til, hvilken gråd det er jeg går ind til, men nej, jeg mener bestemt heller ikke at han skal græde sig i søvn. Så her synges i søvn, og når vi så er ovre den dumme periode, går vi tilbage til alm. putning. Nogen vil måske også mene, at det er forkert, men det er sådan vi har det bedst med at gøre

Kunne et være en idé at få tjekket ørene? Hvis et er pga. dem han ikke vil ligge er et jo en træls kamp at tage.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. december 2011

AnneBJ

Sofia skriver:

Det er noget jeg har læst i et indlæg DK en gang lavede.. Et råd hun fik af sin SP med Kirstine mener jeg, at 7 min var passende Har lige afleveret en baby der har pylret hele natten og skal nu igang med eksamenslæningen, CHRIST

Okay. Jeg tog tid igår, og jeg bryder mig ikke om at vente mere end 3 min. højst, men det er jo heldigvis en smagssag

Pyh det lyder hårdt... 

Anmeld

12. december 2011

AnneBJ

JonTri skriver:

Den periode har vi haft lææænge, men Tristan har også været meget syg. Jeg vugger ham i mine arme men kigger ikke på ham - kun når jeg skal se om han sover. Det har virket - da jeg derved ikke opfordrer til leg/selskab... det virker lidt koldt, her når jeg skriver det, men sådan føles det ikke. Han bliver vugget blidt og når jeg ligger han i sengen, holder jeg lige hånden nede ved ham - for de har brug for tryghed og kan ikke få for meget! 

Med vores nr et var vi gennem det samme... det kom i perioder og efterhånden som han blev ældre lavede vi stuntet med at gå og komme igen. Dog havde vi en 3 min regel og så var der kun een der kom ind - vi skiftedes aldrig. Men der var han 1,5 år. 

Jeg går ikke ind for at børn så små græder sig i søvn - der er lavet undersøgelser, der viser at børn der græder sig i søvn, coper dårligere mht angst og stress seneere i livet... selvfølgelig må de gerne sige lidt, men man skal vise dem, at man er der uanset - og lige nu tror lille Felix, at I forvinder for altid når i smutter... han skal være noget ældre inden han forstår, at I bare er i stuen - så går gråden ud på at komme ind til Jer - det er en anden kamp

Vugningen virker desværre ikke. Han er simpelthen for stærk til jeg kan holde ham, han vrider sig ud af mig greb.

Jeg har forsøgt at svøbe ham, og så vugge uden at kigge ligeosm du gør. Det går meget fint, indtil han skal over i sengen. Uanset om han er lige ved at sove, sover, har sovet længe så vågner han og bliver vildt ulykkelig, og en trøstende hånd er ikke nok.

Det har fungeret ok med barnevognen et par gange, så i startede vi med at putte i den. Han fornemmer vi er der, når vi triller ham helt roligt, så det er vi blevet enige om at gøre et par dage - så må vi pille trillevanen af ham igen, når han er tryg ved det!

Anmeld

12. december 2011

AnneBJ

Carina87 skriver:

Øv Anne!! Det er SÅ hårdt! Jeg har ikke læst de andres svar, så svarer måske det samme??

Jeg ville sætte mig ned og synge ham i søvn. Fordi jeg også er af den overbevisning, at hvis han græder, så har han brug for os. Han skal ikke græde alene. Jeg bryder mig heller ikke om at græde alene - og jeg er 24 år ældre end ham. Selvfølgelig lytter jeg til, hvilken gråd det er jeg går ind til, men nej, jeg mener bestemt heller ikke at han skal græde sig i søvn. Så her synges i søvn, og når vi så er ovre den dumme periode, går vi tilbage til alm. putning. Nogen vil måske også mene, at det er forkert, men det er sådan vi har det bedst med at gøre

Kunne et være en idé at få tjekket ørene? Hvis et er pga. dem han ikke vil ligge er et jo en træls kamp at tage.

Jeg har det jo præcis lige sådan Men hvis jeg forsøger at synge ham i søvn tror han vi skal lege. Selvom jeg har skelnet skarpt imellem "godnatsange" og "legesange" så tror han bare, at sang er en fest! Han griner og klapper og det bliver han ved med. Jeg har givet det forsøget en dag, sang i en halv time, samme sang, og han var endnu ikke træt af at klappe og grine... 

Kan det være ørerne når han uden problem lægger sig til alle 3 lure hele dagen?

Anmeld

13. december 2011

DK

AnneBJ skriver:

Okay. Jeg tog tid igår, og jeg bryder mig ikke om at vente mere end 3 min. højst, men det er jo heldigvis en smagssag

Pyh det lyder hårdt... 

He he he, 7 min er også rigtig lang tid når baby ligger og græder (vi plejede at tage tid på æggeuret). Men min SP sagde dengang at hvis det var kortere tid så havde barnet ikke mulighed for at nå at holde op med at græde og lægge sig til at sove, da dens forældre så kom og "forstyrrede" hele tiden og "rippede op" i det igen. 

Anmeld

13. december 2011

Sofia

AnneBJ skriver:

Pyh det lyder hårdt... 

Jeg er nød til at vente mere end 3 min, på 3 min når Alfred slet ikke at hidse sig ned nemlig, så hjælper det ikke. Hvis jeg venter 7 har han som regel hidset sig ned og jeg kan nusse ham i søvn mens han ligger i sengen.

Anmeld

13. december 2011

AnneBJ

Nåh!! Vi har talt meget frem og tilbage om hvad vi gør ved det her, for ikke alene er det opslidende for Jørn og jeg - det er hvad det er, sådan er forældrejobbet af og til - men Felix er jo konstant træt!

Vi besluttede os for, at hæve sengen en smule - skulle det være noget med ører, burde det jo i hvert fald hjælpe lidt, og vidst også hvis der er bisser der driller lidt. Så fjernede vi lidt af sengeranden, så han kan kigge ud, men vigtigere; vi kan få hånden ind.

Jeg puttede ham, præcis som jeg plejer og han græd præcis som han plejer. Han fik 7 minutter - på sekundet, og så gik jeg ind og lagde mig på en madras lige ved siden af sengen. Fordi sengen er hævet, kunne han ikke se mig. Jeg tog ham i hånden med min ene hånd, og den anden lagde jeg på hans "ribben" - han ligger altid på siden. På den måde kunne han mærke mig, men hverken trille om på ryggen eller maven.

Han lå og sparkede og sprællede i ca. 5 minutter, hvor jeg meget roligt schys'sede men ellers intet. Og så lå han bare stille, vred sig lidt engang imellem, men jeg slap ham ikke og sagde intet.

Og efter 15 minutter i alt, slap jeg forsigtigt først med én hånd og så den anden, og han rørte sig ikke! Så 20 minutters "jeg-er-lige-her-"beroligende hånd og ingen gråd!! Ja tak!

Tak for al Jeres opmuntring og gode forslag! Jeg håber, håber, håber!! at det her bare virker, for det kan jeg stå inde for, over for ham, men også over for mig selv hvis jeg tænker langsigtet. Jeg har det okay med at sidde og holde lidt i hånd inden sovetid hvis det er rart for mit barn - også når han blvier 4 år!

Anmeld

14. december 2011

CA

AnneBJ skriver:

Nåh!! Vi har talt meget frem og tilbage om hvad vi gør ved det her, for ikke alene er det opslidende for Jørn og jeg - det er hvad det er, sådan er forældrejobbet af og til - men Felix er jo konstant træt!

Vi besluttede os for, at hæve sengen en smule - skulle det være noget med ører, burde det jo i hvert fald hjælpe lidt, og vidst også hvis der er bisser der driller lidt. Så fjernede vi lidt af sengeranden, så han kan kigge ud, men vigtigere; vi kan få hånden ind.

Jeg puttede ham, præcis som jeg plejer og han græd præcis som han plejer. Han fik 7 minutter - på sekundet, og så gik jeg ind og lagde mig på en madras lige ved siden af sengen. Fordi sengen er hævet, kunne han ikke se mig. Jeg tog ham i hånden med min ene hånd, og den anden lagde jeg på hans "ribben" - han ligger altid på siden. På den måde kunne han mærke mig, men hverken trille om på ryggen eller maven.

Han lå og sparkede og sprællede i ca. 5 minutter, hvor jeg meget roligt schys'sede men ellers intet. Og så lå han bare stille, vred sig lidt engang imellem, men jeg slap ham ikke og sagde intet.

Og efter 15 minutter i alt, slap jeg forsigtigt først med én hånd og så den anden, og han rørte sig ikke! Så 20 minutters "jeg-er-lige-her-"beroligende hånd og ingen gråd!! Ja tak!

Tak for al Jeres opmuntring og gode forslag! Jeg håber, håber, håber!! at det her bare virker, for det kan jeg stå inde for, over for ham, men også over for mig selv hvis jeg tænker langsigtet. Jeg har det okay med at sidde og holde lidt i hånd inden sovetid hvis det er rart for mit barn - også når han blvier 4 år!

Jeg mangler " synes godt om" knappen Det lyder som en rigtig god løsning! Håber det er det der skal til! Var de 7 min til at klare? 

Anmeld

14. december 2011

AnneBJ

Carina87 skriver:

Jeg mangler " synes godt om" knappen Det lyder som en rigtig god løsning! Håber det er det der skal til! Var de 7 min til at klare? 

De var hårde, men nu havde jeg jo viden om, at der bare skal så længe til hvis han skal have en chance for at "klare" det selv... Og så satte jeg mig ved computeren, så jeg var lidt optaget, istedet for at stå og glo ud i luften - det hjalp lidt på det!

Anmeld

17. december 2011

AnneBJ

Nåh! Men glæden var kort! Det var kun den ene aften det nyttede ret meget at sidde hos ham! Nu er han så istedet begyndt at falde i søvn hvis jeg sidder der, sådan virkelig sove, og når jeg så går vågner han og tror vi skal lege... 

Han er småsyg, tænder, snot og hoste og hæs som bare pokker! Derfor har jeg været ldit mere large end ejg ellers ville være, men ikke idag. Han fik lov at ligge 7 minutter, af 5 omgange... Altså 5x7 minutter. Allerede 2 omgang kunne jeg fornemme at gråden måske aftog en smule, og til sidst havde han bare tabt sin sut og sov med det samme han fik den.

Så det prøver vi altså et par dage, selvom jeg synes det er megahårdt at høre ham græde sådan - specielt nu, for han har ingen stemme i forvejen..  Men jeg tror desværre det var ved at nå dertil hvor det var superhyggeligt hvis vi lige gad holde ham med selskab x antal timer hver aften og det gider vi ærlig talt ikke på sigt.. så nu forsøger vi "7 minutters metoden" som Jørn har døbt den.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.