Svært at putte :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. december 2011

AnneBJ

Maja88 skriver:

årgh ha lille Felix altså.. også hvis de sidder lidt sammen og synger en stille sang... måske lidt mere mælk

Nej desværre. Sutteflasken leger han bare med, og hvis vi synger og han stopper med at græde begynder han at klappe, vinke, råbe osv.... Ikke just søvndyssende!

Vi har puttet ham i barnevognen, det har vi gjort et par af de andre aftner også, og nu sover han næsten, og uden gråd!

Vi har justeret bunden i hans seng for nylig, så måske virker sengen for stor - vi har ellers sat en tyk madras rundt om (udenpå) så han ikke kan se ud og sådan, og jeg ved heller ikke om det er det.. men barnevognen er han i hvert fald glad for!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. december 2011

Maja88

AnneBJ skriver:

Nej desværre. Sutteflasken leger han bare med, og hvis vi synger og han stopper med at græde begynder han at klappe, vinke, råbe osv.... Ikke just søvndyssende!

Vi har puttet ham i barnevognen, det har vi gjort et par af de andre aftner også, og nu sover han næsten, og uden gråd!

Vi har justeret bunden i hans seng for nylig, så måske virker sengen for stor - vi har ellers sat en tyk madras rundt om (udenpå) så han ikke kan se ud og sådan, og jeg ved heller ikke om det er det.. men barnevognen er han i hvert fald glad for!

det er da altid noget han er glad for den..

her ligger der en dyne rundt om ved aprillas hovede- så sengen ikke virker så voldsom

Anmeld

11. december 2011

Rødhætte

AnneBJ skriver:

Sådan perioder har vi også og det er mega hårdt når det står på.. Synes du skal prøve at lade ham sove i barnevognen nogle dag for at se om han kan komme ud af den " onde cirkel".. Tror ikke et par dag eller 4 gør en dårlig vane. Så kan både du/Jørn og Felix få en pause fra de hårde aftner med putningen!

Anmeld

11. december 2011

AnneBJ

Rødhætte skriver:

Sådan perioder har vi også og det er mega hårdt når det står på.. Synes du skal prøve at lade ham sove i barnevognen nogle dag for at se om han kan komme ud af den " onde cirkel".. Tror ikke et par dag eller 4 gør en dårlig vane. Så kan både du/Jørn og Felix få en pause fra de hårde aftner med putningen!

Det vil vi helt klart overveje!

Alle værelser er på førstesalen, så vi er som regel i stueplan (køkken, stue) bortset fra når vi skal sove. I den kommende uge vil vi sørge for at lege på Felix' værelse, også i sengen, og måske kombinere det med bare at putte ham i vognen?! Det er stadig på hans eget værelse... 

Tak for forslaget! Det er trods alt dejligt at høre, det ikke kun er her! 

Anmeld

11. december 2011

Rødhætte

AnneBJ skriver:

Det vil vi helt klart overveje!

Alle værelser er på førstesalen, så vi er som regel i stueplan (køkken, stue) bortset fra når vi skal sove. I den kommende uge vil vi sørge for at lege på Felix' værelse, også i sengen, og måske kombinere det med bare at putte ham i vognen?! Det er stadig på hans eget værelse... 

Tak for forslaget! Det er trods alt dejligt at høre, det ikke kun er her! 

God ide! Håber det kommer til at hjælpe og husk når alt er super hårdt så tænk "Det er en periode vi bare skal igennem"! Det hjælper ihvert fald på mit humør

Anmeld

11. december 2011

AnneBJ

Rødhætte skriver:

God ide! Håber det kommer til at hjælpe og husk når alt er super hårdt så tænk "Det er en periode vi bare skal igennem"! Det hjælper ihvert fald på mit humør

Du har helt ret! Det blev vist bare lige for meget i dag. Det hjælper at høre at det ikke kun er her, for ejg kommer jo til at tænke på at vi nok gør noget forkert i løbet af dagen, at vi ikke giver ham tryghed og nærhed nok, at han er understimuleret, sover for meget, er sulten osv. osv.. man kan virkelig få sig selv kørt op jo... 

Anmeld

11. december 2011

Rødhætte

AnneBJ skriver:

Du har helt ret! Det blev vist bare lige for meget i dag. Det hjælper at høre at det ikke kun er her, for ejg kommer jo til at tænke på at vi nok gør noget forkert i løbet af dagen, at vi ikke giver ham tryghed og nærhed nok, at han er understimuleret, sover for meget, er sulten osv. osv.. man kan virkelig få sig selv kørt op jo... 

Kender det alt for godt.. Hvis der er "problemer" med sit guld tror man straks man gør noget forkert, men inderst inde ved vi jo godt at vi gør alt det bedst for vores børn. Men ja det hjælper bare SÅ meget at vide man ikke er den eneste! Hvad skulle vi gøre uden vores dejlige baby.dk

Anmeld

11. december 2011

Maria-s

For Noahs vedkommende er han meget urolig og svær at putte (med at han sætter sig/ stiller sig op og græder mange gange i starten af aften ind til han rigtig falder i søvn). Jeg har fundet ud af at det især er når der forgår en masse. Enten ved at han har oplevet en masse i løbet af dagen og derfor har svært ved at falde ned. Eller når han er igang med nogle udviklingsting, som nu her med at han lige er begyndt at stå selv og nok snart begynder at gå selv. Det starter som regel et par uger inden han "gør" sin nye "ting".

Men jeg kan mærke jeg er blevet meget blødere her efter at han har været syg. Før tog jeg ham praktisk talt ALDRIG op når først han var puttet, fordi jeg netop er mega bange for at ende som en af de forældre der sidder inde ved barnet i 2 timer hver aften . Men efter han har været så super snottet og ondt-avs i halsen er vores regler herhjemme godt nok røget sig en tur  Så hvis hans gråd bliver den der meget "insisterende"/ kraftige eller hvad man nu skal kalde den, ja så kommer han op i mine (eller fars) og bliver lige vugget fra alt til 1 min til 5 min. Lige så han kan falde ned. Så kan han godt starte ud med kort lige at græde lidt liiige når han bliver lagt igen, men en sut og dynen der bliver puttet godt om ham, får ham som regel til at ligge sig til ro.

Vi har også perioder at han begynder at græde igen så snart vi nærmer os døren for at gå ud og så må vi gå hen til ham igen, gi sut tysse mv én gang til og det kan godt være måske op til 10 gange før han stopper. Men jeg kan ikke have at han græder sådan, for hans gråd for mig føleles som om at det er fordi han "mangler os" altså det her bevidstheds noget. For i løbet af dagen rør hans pylder mig ikke, men om aftenen/ natten synes jeg den lyder anderledes....

Men fordi Noah skal puttes i løbet af natten som rege,l sover han stadig inde ved os. Orker ikke at skulle vade frem og tilbage der midt om natten (og så må jeg jo nok også indrømme at JEG/VI har det bedst med at han er ved os  så kan vi jo liiige tjekke at alt er ok og at han trækker vejret hvis man liiige skulle vågne af sig selv der om natten.... )

Nå men det gav dig jo ikke meget søde Anne........ Vil bare sige; følge dit hjerte og din mavefornemmelse, det er som regel det rigtige

Anmeld

12. december 2011

Sofia

AnneBJ skriver:

Felix er jo så ikke engang startet endnu... det gør han først d. 1...

Hvorfor lige 7 min?

Det er noget jeg har læst i et indlæg DK en gang lavede.. Et råd hun fik af sin SP med Kirstine mener jeg, at 7 min var passende Har lige afleveret en baby der har pylret hele natten og skal nu igang med eksamenslæningen, CHRIST

Anmeld

12. december 2011

JonTri

Den periode har vi haft lææænge, men Tristan har også været meget syg. Jeg vugger ham i mine arme men kigger ikke på ham - kun når jeg skal se om han sover. Det har virket - da jeg derved ikke opfordrer til leg/selskab... det virker lidt koldt, her når jeg skriver det, men sådan føles det ikke. Han bliver vugget blidt og når jeg ligger han i sengen, holder jeg lige hånden nede ved ham - for de har brug for tryghed og kan ikke få for meget! 

Med vores nr et var vi gennem det samme... det kom i perioder og efterhånden som han blev ældre lavede vi stuntet med at gå og komme igen. Dog havde vi en 3 min regel og så var der kun een der kom ind - vi skiftedes aldrig. Men der var han 1,5 år. 

Jeg går ikke ind for at børn så små græder sig i søvn - der er lavet undersøgelser, der viser at børn der græder sig i søvn, coper dårligere mht angst og stress seneere i livet... selvfølgelig må de gerne sige lidt, men man skal vise dem, at man er der uanset - og lige nu tror lille Felix, at I forvinder for altid når i smutter... han skal være noget ældre inden han forstår, at I bare er i stuen - så går gråden ud på at komme ind til Jer - det er en anden kamp

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.