Min første jul uden min familie.. Snøft :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. december 2011

Rikke _ Mor til Ida <3

Jeg snøfter allerede ved tanken om at MÅSKE skulle holde jul ved kærestens familie næsten år!  Så jeg forstår dig helt sikkert godt..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. december 2011

lycly

grinny skriver:

Du er ikke alene om at ha' det sådan!!

I år mit første år uden mine forældre og jeg har været MEGET tæt på, at sige at vi så måtte holde jul hver for sig - men i sidste ende udskyder jeg det jo bare for en dag skal det jo komme, så jeg valgte at jeg nok godt ville kunne overleve det!

Mit problem er at jeg tror på alt hvad folk siger, så jeg er sikker på at jorden går under d. 21 december 2012 og så vil jeg jo ikke kunne nå at holde jul med dem mere  men inderst inde ved jeg jo godt at der er noget pjat!!

Ja, jeg har også haft lyst til at insistere på at holde jul med mine forældre i år, men man udskyder det jo netop bare. Tror bare det er noget der skal slås hul på

Og så håber jeg heller ikke at jorden går under 21. december 2012! Men tror nu ikke det sker

Anmeld

10. december 2011

lycly

SaNiNa skriver:

Første år min mand og jeg holde juleaften sammen var også hos mine forældre (de andre år kom han ned til os når de hvade spist og åbnet gaver omkring kl 20 der er vi dårligt færdige med at spise) men første år hos hans forældre var virkelig underligt for min de spiser ikke AND men GÅS jeg savnede min and så meget at jeg måtte ringe til min mor og sige hun skulle tage et stykke fra til mig

De dansede ikke om juletræ vi danser altid om juletræ om gerne i lang tid, de delte også alle gaverne ud og så åbnede de dem på engang jeg er van til min søster og jeg skiftevis deler en gave ud og så åbner man den mens vi andre spændt venter på at se hvad det er. nok derfor vi altid først var færdige omkring kl 00-01 men det var bare indpræget hygge og så kom kaffen til allersidst.

Da jeg så igen skulle holde jule hos mine svigerforældre måtte jeg altså have den til at danse om juletræ og det ville de heldigvis også (svigermor mente heldigvis også det var tid til traditioner når nu Nicklas var kommer til verden) sidste år holde vi selv jul så der fik vo både and og kalkun da vi var begge familier samlet med farmor, farfar søskende fra begge sider + deres kærester. vi dansede dog om juletræ noget tidliger for Nicklas kunne være med han var 1½ år men han nåede desværre at gå kold så vi gemte hans gaver til dagen efter hvor vi igen alle var samlet til julefrokost med min families side (mine svigerforældre bor under os) hos os. I år holder vi igen jul og gør det på samme måde som sidste år og så håber vi på Nicklas kan holde sig vågen Naia er jo så lille at hun ikke fatter en meter af det endnu hun er kanp 3 måneder juleaften.

Ja, tror også at det er det der gør det svært for mig; at man gør forskellige ting. Det kan jeg slet ikke forholde mig til, fordi man bare er så vant til at holde det, som man har gjort hele sit liv. 

Anmeld

10. december 2011

Timse

Vi skal fra næste år (håber der er en lille bebs til den tid) og mange år frem i tiden holde jul hjemme ved os selv, alle bliver inviteret og så er det op til dem selv om de vil komme. Jeg har haft en mærkelig juleaften de sidste mange år, men jeg glæder mig helt vildt til næste år og til at vi sammen kan skabe vore egne traditioner, traditioner som også kommer til at gælde for kommende børn. Men jeg forstår dig udemærket, det man er vant til er altid det tryggeste og derfor det hyggeligste, men husk at du vil være sammen med mennesker der elsker dig uanset hvor du kommer til at holde jul...

God jul herfra

Anmeld

10. december 2011

Hasselnødden

LunaLykke skriver:

Ja, sidste år var min kæreste og jeg hos mine forældre juleaften. I år er det så hos hans mor. Sidste år blev det hos mine forældre, fordi jeg ikke var klar til at skulle holde jul uden dem, og regnede med, at i år ville jeg være klar. Er jeg så slet ikke! 

Synes det er mega underligt at jeg ikke skal være sammen med dem og min søster juleaften, årets hyggeligste dag. Men min kæreste vil jo også gerne, at vi holder jul hos hans mor, og vi vil jo ikke holde hver for sig, nu når vi har Julia. Så selvfølgelig holder vi jo jul hos hans mor. Men det er IKKE nemt for mig! 

Er jeg total underlig? Hvordan havde I det, første gang i holdte jul hos kærestens familie, uden jeres egen?

Har det på samme måde! Godt nok blev vi hjemme hos os selv sidste år da det var Elias' første jul. Men alle andre juleaftener har jeg tilbragt hos min familie. MEN i år skal vi ned til svigerfamilien, som du selv og jeg syntes det er mærkeligt ikke at skulle være med. Vi sidder som regle til langt ud på natten kl. 2-3 stykker allesammen og hygger i stuen og så er det næsten garanti garanteret den eneste aften hvor begge mine forældre har tid og begge er hjemme på samme tid uden at skulle arbejde. Og har så aftalt at jeg efter kl. 20 når Elias er puttet, så kører jeg over til mine forældre og siger hej - heldigvis bor de kun 30 min væk. og vi skal se dem dagen efter d. 25. Men juleaften uden mine 4 søskende, deres partnere og mine forældre - meget meget mærkeligt.

Anmeld

10. december 2011

Clisolka

LunaLykke skriver:

Ja, sidste år var min kæreste og jeg hos mine forældre juleaften. I år er det så hos hans mor. Sidste år blev det hos mine forældre, fordi jeg ikke var klar til at skulle holde jul uden dem, og regnede med, at i år ville jeg være klar. Er jeg så slet ikke! 

Synes det er mega underligt at jeg ikke skal være sammen med dem og min søster juleaften, årets hyggeligste dag. Men min kæreste vil jo også gerne, at vi holder jul hos hans mor, og vi vil jo ikke holde hver for sig, nu når vi har Julia. Så selvfølgelig holder vi jo jul hos hans mor. Men det er IKKE nemt for mig! 

Er jeg total underlig? Hvordan havde I det, første gang i holdte jul hos kærestens familie, uden jeres egen?

Øv ja, det er ikke rigtig jul uden ens familie. Her er jeg vant til at holde jul uden min familie hvert andet år, så i år står den på jul med min svigermor. 

Både min søster og mor arbejder julen hvert andet år. Første gang jeg prøvede at holde jul uden dem er ca. 10 år siden, så jeg er efterhånden vant til det, men det var meget mærkeligt første gang  Men det bliver aldrig det samme. 

Anmeld

10. december 2011

Pige2009

LunaLykke skriver:

Jeg havde det faktisk helt fint og vi holdt jul sammen hos hans familie første år vi var kærester. Traditionerne var de samme, så jeg synes faktisk, det var super hyggeligt at være sammen med svigerfamilien

Anmeld

11. december 2011

SaNiNa

LunaLykke skriver:

Ja, tror også at det er det der gør det svært for mig; at man gør forskellige ting. Det kan jeg slet ikke forholde mig til, fordi man bare er så vant til at holde det, som man har gjort hele sit liv. 

Ja det jo den måde man selv er vant til at holde jul på der er den rigtig og sådan tænker vores kære mænd sikker også de giver bare ikke udtryk for det på samme måde som os kvinder

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.