Min første jul uden min familie.. Snøft :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.869 visninger
37 svar
0 synes godt om
10. december 2011

lycly

Ja, sidste år var min kæreste og jeg hos mine forældre juleaften. I år er det så hos hans mor. Sidste år blev det hos mine forældre, fordi jeg ikke var klar til at skulle holde jul uden dem, og regnede med, at i år ville jeg være klar. Er jeg så slet ikke! 

Synes det er mega underligt at jeg ikke skal være sammen med dem og min søster juleaften, årets hyggeligste dag. Men min kæreste vil jo også gerne, at vi holder jul hos hans mor, og vi vil jo ikke holde hver for sig, nu når vi har Julia. Så selvfølgelig holder vi jo jul hos hans mor. Men det er IKKE nemt for mig! 

Er jeg total underlig? Hvordan havde I det, første gang i holdte jul hos kærestens familie, uden jeres egen?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. december 2011

birthee

LunaLykke skriver:

Ja, sidste år var min kæreste og jeg hos mine forældre juleaften. I år er det så hos hans mor. Sidste år blev det hos mine forældre, fordi jeg ikke var klar til at skulle holde jul uden dem, og regnede med, at i år ville jeg være klar. Er jeg så slet ikke! 

Synes det er mega underligt at jeg ikke skal være sammen med dem og min søster juleaften, årets hyggeligste dag. Men min kæreste vil jo også gerne, at vi holder jul hos hans mor, og vi vil jo ikke holde hver for sig, nu når vi har Julia. Så selvfølgelig holder vi jo jul hos hans mor. Men det er IKKE nemt for mig! 

Er jeg total underlig? Hvordan havde I det, første gang i holdte jul hos kærestens familie, uden jeres egen?

Vi startede med at holde jul sammen inden vi fik børn... det er nu meget hyggeligt... hvad med at I holder jul sammen allesammen???

Anmeld

10. december 2011

bøgelund

LunaLykke skriver:

siddste år var min første jul uden mine forældre og søster.. det var vist sværere for min mor, end for mig.. 

min svigermor havde heldigvis være sød at udspørge mig meget, om hvordan vi holdte jul, så julen blev næsten ligesom hjemme hos mine forældre. bare uden dem.. det var mærkeligt, men alligevel hyggeligt.. 

jeg lover dig, at når du sidder der er det slet ikke så slemt.. glæd dig til næste år.. så er det hjemme hos dine forældre, og der forstår Julia oven i købet endnu mere end i år.. glæd dig over at dine forældre oplever det.. 

Anmeld

10. december 2011

Muffin_girl

LunaLykke skriver:

Altså jeg syntes også det var super mystisk.. Men har nu vænnet mig til det... Det er jo hyggeligt nok.. Og så kommer der endnu et år bagefter.. Tænk på din kæreste også bliver glad

Anmeld

10. december 2011

l.kjoeller

LunaLykke skriver:

havde også lidt svært ved det 1 gang jeg skulle undvære enten at være hos min mor eller far (de er skilt) ... men man vender sig til det

Anmeld

10. december 2011

lycly

birthee skriver:

Vi startede med at holde jul sammen inden vi fik børn... det er nu meget hyggeligt... hvad med at I holder jul sammen allesammen???

Det er ikke en mulighed. Det har jeg ikke lyst til, og det vil mine forældre heller ikke. Vores forældre kender ikke hinanden særlig godt, og har stort set intet tilfælles. De er meget forskellige. Så det ville blive noget underligt noget. 

Anmeld

10. december 2011

samantha1986

LunaLykke skriver:

Jeg har det på samme måde. Vi har i de 5 år vi har kommet sammen hold jul hver for sig. Det skal vi også i år, men til næste år skal vi holde sammen da den lille er kommet. Og jeg har sagt det skal være hos min mor.

Hans forældre er skilt, så hvis det er helt rigtig så skulle vi jo kun være ved min mor hver 3. år, men det er jeg slet ikke klar til, så prøver at overtale ham til hvert andet år hos min mor og så det andet år at skifte mellem hans mor og far. Det skal så lige siges at jeg ikke er særlig vild med hans far og jeg absolut ikke har lyst til at holde jul med ham.

Men jeg får det helt skidt ved tanken om at jeg går glip af julen ved min mor hvert andet år. Jeg har endda sagt til kæresten at han kan tage den lille og så tager jeg hjem til min mor, men det vil han ikke være med til

Men jeg kan fuldt ud forstå dig, og tror måske det lidt er en pige ting. Min mor kan i hvert fald godt forstå mig, det kan min svigermor så ikke. Hun mener det skal være hver 3. år ved dem. Men nemt for hende at sige, han ser sine forældre to jul mens jeg kun ser min 1 jul.

Anmeld

10. december 2011

lycly

AalborgPigen skriver:

Altså jeg syntes også det var super mystisk.. Men har nu vænnet mig til det... Det er jo hyggeligt nok.. Og så kommer der endnu et år bagefter.. Tænk på din kæreste også bliver glad

Ja, gør det også fordi jeg ved at det betyder noget for min kæreste. Hans mor skal jo også have lov at se sit barnebarn til jul

Anmeld

10. december 2011

birthee

LunaLykke skriver:

Det er ikke en mulighed. Det har jeg ikke lyst til, og det vil mine forældre heller ikke. Vores forældre kender ikke hinanden særlig godt, og har stort set intet tilfælles. De er meget forskellige. Så det ville blive noget underligt noget. 

Bor dine og hans forældre tæt på hinanden??? Ellers kunne det være I kunne besøge dine forældre den 23. december??? Mine forældre/svigerforældre fungerer heller ikke særlig godt sammen

Anmeld

10. december 2011

lycly

bøgelund skriver:

siddste år var min første jul uden mine forældre og søster.. det var vist sværere for min mor, end for mig.. 

min svigermor havde heldigvis være sød at udspørge mig meget, om hvordan vi holdte jul, så julen blev næsten ligesom hjemme hos mine forældre. bare uden dem.. det var mærkeligt, men alligevel hyggeligt.. 

jeg lover dig, at når du sidder der er det slet ikke så slemt.. glæd dig til næste år.. så er det hjemme hos dine forældre, og der forstår Julia oven i købet endnu mere end i år.. glæd dig over at dine forældre oplever det.. 

Ja, det har du ret i, næste år vil Julia forstå en del mere, og det vil være lidt sjovere. Og det kommer mine forældre til at opleve, og det er jeg også ret glad for

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.