Min første jul uden min familie.. Snøft :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. december 2011

lycly

birthee skriver:

Bor dine og hans forældre tæt på hinanden??? Ellers kunne det være I kunne besøge dine forældre den 23. december??? Mine forældre/svigerforældre fungerer heller ikke særlig godt sammen

Det gør de, og vi besøger mine forældre d. 25. Heldigvis

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. december 2011

Muffin_girl

LunaLykke skriver:

Ja, gør det også fordi jeg ved at det betyder noget for min kæreste. Hans mor skal jo også have lov at se sit barnebarn til jul

Ja sådan er det "desværre" med at få børn.. MEn også uden... Man er nødt til at dele

Anmeld

10. december 2011

lycly

samantha1986 skriver:

Jeg har det på samme måde. Vi har i de 5 år vi har kommet sammen hold jul hver for sig. Det skal vi også i år, men til næste år skal vi holde sammen da den lille er kommet. Og jeg har sagt det skal være hos min mor.

Hans forældre er skilt, så hvis det er helt rigtig så skulle vi jo kun være ved min mor hver 3. år, men det er jeg slet ikke klar til, så prøver at overtale ham til hvert andet år hos min mor og så det andet år at skifte mellem hans mor og far. Det skal så lige siges at jeg ikke er særlig vild med hans far og jeg absolut ikke har lyst til at holde jul med ham.

Men jeg får det helt skidt ved tanken om at jeg går glip af julen ved min mor hvert andet år. Jeg har endda sagt til kæresten at han kan tage den lille og så tager jeg hjem til min mor, men det vil han ikke være med til

Men jeg kan fuldt ud forstå dig, og tror måske det lidt er en pige ting. Min mor kan i hvert fald godt forstå mig, det kan min svigermor så ikke. Hun mener det skal være hver 3. år ved dem. Men nemt for hende at sige, han ser sine forældre to jul mens jeg kun ser min 1 jul.

Puha, jeg ville heller ikke lige kunne overskue, kun at skulle holde jul med mine forældre hver 3. år! 

Men ja, det er nok en pigeting, men det bliver nok meget hyggeligt. Nok en vanesag måske

Anmeld

10. december 2011

De3Guldklumper

Jeg hylede fra jeg sagde farvel til min mor og hele vejen i bilen hjem til mine svigerforældre. Synes egentlig jeg var ret afklaret og havde selv taget beslutningen om at vi skulle være ved kærestens forældre den første jul vi selv var forældre og det var heller ikke noget problem at sige farvel til søskende og min far. Men min mors kram gjorde udfaldet og jeg kunne ikke holde tårerne tilbage. Vi hygger os når vi er sammen med svigerfamilien men det bliver aldrig den samme juleaften som derhjemme - i år skal vi holde jul herhjemme hvor vi har inviteret svigerfamilien - og så kan jeg jo sætte mit eget præg på det.

Anmeld

10. december 2011

bøgelund

LunaLykke skriver:

Ja, det har du ret i, næste år vil Julia forstå en del mere, og det vil være lidt sjovere. Og det kommer mine forældre til at opleve, og det er jeg også ret glad for

nemlig.. det vil du være meget glad for næste år.. og det skal nok blive rigtig hyggeligt.. specielt hvis du har det godt med svigerne..  

rigtig god jul til jer alle. 

Anmeld

10. december 2011

BellaCiinea

Lol har skrevet et rimelig langt svar, men det er ikk kommet herind? mystisk... men...

Vi holder jule hos mine forældre den 23. dec. i år og hos mine svigerforældre den 24. dec., og så har det jo så været omvendt de andre og osv osv..

Og det fungere rigtig godt =) Ingen bliver snydt! Og ærlig talt, så er den 24. dec. jo bare en dato =) 

Jeg glædede mig til at holde jul hos mine svigerforældre første gang.. det var også bare super hyggeligt! 

Og året før det (før jeg begyndte at komme sammen med min kæreste), det holdt jeg jul i Aalborg, hos min faster og fætre og kusiner.. Og det var også bare skide hyggeligt... så der var lige en periode hvor jeg ikk holdt jul hjemme i to år =)

Anmeld

10. december 2011

Troldemommi

LunaLykke skriver:

Ja, sidste år var min kæreste og jeg hos mine forældre juleaften. I år er det så hos hans mor. Sidste år blev det hos mine forældre, fordi jeg ikke var klar til at skulle holde jul uden dem, og regnede med, at i år ville jeg være klar. Er jeg så slet ikke! 

Synes det er mega underligt at jeg ikke skal være sammen med dem og min søster juleaften, årets hyggeligste dag. Men min kæreste vil jo også gerne, at vi holder jul hos hans mor, og vi vil jo ikke holde hver for sig, nu når vi har Julia. Så selvfølgelig holder vi jo jul hos hans mor. Men det er IKKE nemt for mig! 

Er jeg total underlig? Hvordan havde I det, første gang i holdte jul hos kærestens familie, uden jeres egen?

Jeg kender følelsen, jeg syntes det var rigtig hårdt men jeg havde det jo fint hos svigerfamilien men der er bare ikke noget bedre end ens egen familie :-)

det hjalp da jeg ringede til mine forældre og det var også dejligt at jeg skulle se mine forældre dagen efter til julefrokost :-)

Anmeld

10. december 2011

Brams

Havde ingen problemer, men selvfølgelig er det mærkeligt første gang  Synes det er den helt rigtige beslutning at holde sammen når I nu har et barn.

Anmeld

10. december 2011

GitteC78

I år er også min første jul uden mine forældre og søster, hvilket jeg ikke ser frem til. Sidste år holdt vi jul hos mine forældre og i år er det så svigerfamilien tur. Jeg vil savne min familie så meget og jul er bare ikke det samme uden dem . Jeg synes ikke jeg glæder mig så meget til jul som jeg plejer. Jeg elsker normalt julen.

Jeg elsker vores måde at holde jul på, det er så hyggeligt. Synes svigerfamilien måde er anderledes end vores og ikke så hyggeligt.

Heldigvis næste år skal vi være hos mine forældre og til den tid med to børn

Anmeld

10. december 2011

lycly

Pylle3 skriver:

Jeg hylede fra jeg sagde farvel til min mor og hele vejen i bilen hjem til mine svigerforældre. Synes egentlig jeg var ret afklaret og havde selv taget beslutningen om at vi skulle være ved kærestens forældre den første jul vi selv var forældre og det var heller ikke noget problem at sige farvel til søskende og min far. Men min mors kram gjorde udfaldet og jeg kunne ikke holde tårerne tilbage. Vi hygger os når vi er sammen med svigerfamilien men det bliver aldrig den samme juleaften som derhjemme - i år skal vi holde jul herhjemme hvor vi har inviteret svigerfamilien - og så kan jeg jo sætte mit eget præg på det.

Åh, jeg er også bange for at bryde i tårer

Men der er bare noget ved den jul man kender og er vokset op med -den er svær at undvære!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.