Min første jul uden min familie.. Snøft :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. december 2011

Hougaard92

LunaLykke skriver:

Ja, sidste år var min kæreste og jeg hos mine forældre juleaften. I år er det så hos hans mor. Sidste år blev det hos mine forældre, fordi jeg ikke var klar til at skulle holde jul uden dem, og regnede med, at i år ville jeg være klar. Er jeg så slet ikke! 

Synes det er mega underligt at jeg ikke skal være sammen med dem og min søster juleaften, årets hyggeligste dag. Men min kæreste vil jo også gerne, at vi holder jul hos hans mor, og vi vil jo ikke holde hver for sig, nu når vi har Julia. Så selvfølgelig holder vi jo jul hos hans mor. Men det er IKKE nemt for mig! 

Er jeg total underlig? Hvordan havde I det, første gang i holdte jul hos kærestens familie, uden jeres egen?

kan fuldstændig følge dig i den situation du står i .

Min kæreste og jeg holder jul hver for sig inden til der kommer en bette en en dag. Men så den dag der kommer en lille  baby, så skifter vi også med at holde jul ved hans forældre og mine.

Men ved det vil blive svært for mig den dag, og sådan er det bare. Det er den hyggeligste dag på året, den store familiedag.

Og vi gør nogle helt andre ting end hans familie.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. december 2011

lycly

GitteC78 skriver:

I år er også min første jul uden mine forældre og søster, hvilket jeg ikke ser frem til. Sidste år holdt vi jul hos mine forældre og i år er det så svigerfamilien tur. Jeg vil savne min familie så meget og jul er bare ikke det samme uden dem . Jeg synes ikke jeg glæder mig så meget til jul som jeg plejer. Jeg elsker normalt julen.

Jeg elsker vores måde at holde jul på, det er så hyggeligt. Synes svigerfamilien måde er anderledes end vores og ikke så hyggeligt.

Heldigvis næste år skal vi være hos mine forældre og til den tid med to børn

Ja, tror også det er det der med at de holder jul anderledes end hvad jeg er vant til. Fx har de kunstigt juletræ fordi hans mor er allergisk . Allerede dér er der bare noget der er helt forkert

Jamen så kan du jo glæde dig over, at I oplever jeres første jul med 2 børn hos dine forældre -og dine forældre får den første jul med den lille nye

Anmeld

10. december 2011

GitteC78

LunaLykke skriver:

Ja, tror også det er det der med at de holder jul anderledes end hvad jeg er vant til. Fx har de kunstigt juletræ fordi hans mor er allergisk . Allerede dér er der bare noget der er helt forkert

Jamen så kan du jo glæde dig over, at I oplever jeres første jul med 2 børn hos dine forældre -og dine forældre får den første jul med den lille nye

Ja okay, et juletræ skal bare ikke være kunstigt, men dufte af gran og jul

Ja jeg glæder mig også helt vildt til næste jul .

Anmeld

10. december 2011

grinny

Du er ikke alene om at ha' det sådan!!

I år mit første år uden mine forældre og jeg har været MEGET tæt på, at sige at vi så måtte holde jul hver for sig - men i sidste ende udskyder jeg det jo bare for en dag skal det jo komme, så jeg valgte at jeg nok godt ville kunne overleve det!

Mit problem er at jeg tror på alt hvad folk siger, så jeg er sikker på at jorden går under d. 21 december 2012 og så vil jeg jo ikke kunne nå at holde jul med dem mere  men inderst inde ved jeg jo godt at der er noget pjat!!

Anmeld

10. december 2011

SaNiNa

Første år min mand og jeg holde juleaften sammen var også hos mine forældre (de andre år kom han ned til os når de hvade spist og åbnet gaver omkring kl 20 der er vi dårligt færdige med at spise) men første år hos hans forældre var virkelig underligt for min de spiser ikke AND men GÅS jeg savnede min and så meget at jeg måtte ringe til min mor og sige hun skulle tage et stykke fra til mig

De dansede ikke om juletræ vi danser altid om juletræ om gerne i lang tid, de delte også alle gaverne ud og så åbnede de dem på engang jeg er van til min søster og jeg skiftevis deler en gave ud og så åbner man den mens vi andre spændt venter på at se hvad det er. nok derfor vi altid først var færdige omkring kl 00-01 men det var bare indpræget hygge og så kom kaffen til allersidst.

Da jeg så igen skulle holde jule hos mine svigerforældre måtte jeg altså have den til at danse om juletræ og det ville de heldigvis også (svigermor mente heldigvis også det var tid til traditioner når nu Nicklas var kommer til verden) sidste år holde vi selv jul så der fik vo både and og kalkun da vi var begge familier samlet med farmor, farfar søskende fra begge sider + deres kærester. vi dansede dog om juletræ noget tidliger for Nicklas kunne være med han var 1½ år men han nåede desværre at gå kold så vi gemte hans gaver til dagen efter hvor vi igen alle var samlet til julefrokost med min families side (mine svigerforældre bor under os) hos os. I år holder vi igen jul og gør det på samme måde som sidste år og så håber vi på Nicklas kan holde sig vågen Naia er jo så lille at hun ikke fatter en meter af det endnu hun er kanp 3 måneder juleaften.

Anmeld

10. december 2011

Den lykkelige

Vi aftalte også at skulle holde jul sammen når vi fik børn.. min datter er 9 mdr og vi holder jul hos min familie i år.. meeeen ved jeg kommer til at have det som dig næste år... også fordi jeg kan høre på mine forældre hvor svært det bliver for dem  De elsker begge julen og går meget op i det.. men forleden snakkede de om at de ville tage ud og rejse næste år  OG de er IKKE nogen som rejser normalt.. tror det 15 år siden sidst... Så ja vi synes alle det er mærkeligt!! kan sagtens forstå dig.. men hvis det kun er hans mor.. kan hun så ikke komme med til din families jul?

Anmeld

10. december 2011

Rødhætte

LunaLykke skriver:

Ja, sidste år var min kæreste og jeg hos mine forældre juleaften. I år er det så hos hans mor. Sidste år blev det hos mine forældre, fordi jeg ikke var klar til at skulle holde jul uden dem, og regnede med, at i år ville jeg være klar. Er jeg så slet ikke! 

Synes det er mega underligt at jeg ikke skal være sammen med dem og min søster juleaften, årets hyggeligste dag. Men min kæreste vil jo også gerne, at vi holder jul hos hans mor, og vi vil jo ikke holde hver for sig, nu når vi har Julia. Så selvfølgelig holder vi jo jul hos hans mor. Men det er IKKE nemt for mig! 

Er jeg total underlig? Hvordan havde I det, første gang i holdte jul hos kærestens familie, uden jeres egen?

Kan SÅ meget følge dig. Jeg skal også undværde min familie i år for første gang i 25 år! Altså hele mit liv Bliver så mærkeligt og lidt sørgeligt, men jeg har besvist bestemt det skulle være ved svigerforældrene i år nu hvor William er 9 mdr - Det vil sige det bliver endnu sjover hvor han er mere bevist til næste år med min familie

Håber du kommer til at nyde julen trods alt

Anmeld

10. december 2011

Wimmie

LunaLykke skriver:

Det gjorde mig absolut intet 

Altså jeg elsker jul med min egen familie, men jeg har en dejlig svigerfamilie som også forstår at hygge - og desuden har jeg to gange holdt jul i Las Vegas 

Jeg er altid frisk på en anderledes jul...det bliver jo jul igen til næste år...og næste år...osv 

Anmeld

10. december 2011

Laura.

LunaLykke skriver:

Nej, du er skam ikke underlig. Jeg står i dit sted om et år.

Jeg har været sammen med kæresten i snart 9 år og i år holder vi Jul sammen for første gang overhovedet... Han har svært ved at undvære sin familie juleaften og jeg min .. Men nu har vi jo fået en datter så nu er vi jo nødt til at holde Jul hos hinandens familier, da svigerforældrene jo også gerne vil holde Jul med deres barnebarn.

Kæresten skal så holde Jul hos min familie i år, og jeg skal så holde hos hans til næste år. Jeg ved jeg ikke vil få nemt ved det, for jeg har Altid været hos min familie og ser Julen som en af de vigtigste dage at familien er samlet på... så jeg får det bestemt svært ved det...

Anmeld

10. december 2011

Gaia

Det er total mærkeligt første gang og jeg var skisme også lidt ked af det op til jul. Følte mig heller ikke klar. Tror det er meget normalt. Selvf. Bliver julen anderledes end man er vant til, men tilgengæld er I sammen. Din kæreste havde det sikkert heller ikke nemt sidste år med at holde jul hos jer. men husk julen behøver ik kun være den hyggeligste dag i året.  Men ja det er lidt hårdt første gang, tilgengæld vil du glæde dig dobbelt så megettil jul næste år fordi det bliver hos dine forældre og fori det så vil være to år siden i holdte sammen sidst . Tror det er okay at være lidt trist og så må din kæreste trøste dig lidt og sørge for du er godt tilpasGod jul. Hold fanen højt..hvem ved måske du kan få lidt af det du ervant til hjemmefra med. F.eks i min familie får vi gås og and.i min kærestes får de flæskesteg..de lavede så også en and til mig 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.