Skal hun stadig hedde Amalie, eller...???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. december 2011

Frk. Himmelblå

DET Poulsen skriver:

Jeg har altid vist at hvis jeg fik børn (piger) skulle de hedde Cecilie og Amalie.. Cecilie var hittet da jeg var 8år, og siden har jeg hældt mere til Amalie.. Og det har manden vel bare accepteret og ingen indvendinger haft imod..

Han fik derfor lov til at vælge drenge navnet, hvis det skulle gå hen og blive en dreng..

Men helt ærlig, Paradise Amalie, som altså lidt ødelagt navnet.. Manden er ikke længere hooked på ideen, og alle små fniser når je siger at jeg gerne vil have en Amalie, fordi HUN er det første de tænker på.. Jeg har slået det hen, og det går over.. Men nu kommer der altså en lille stump til næste år (juni) og jeg er ikke længere sikker på jeg kan holde alle de kommentar ud, omkring navnet Amalie..

Men hvad pokker skal den så hedde hvis det bliver en hun.. Cecilie tiltrækker mig slet ikke, hvis ikke der er tale om en allerede eksisterende søster der hedder Amalie..

Hvis det bliver en dreng har manden valgt han skal hedde Marcus..

ALLE navne er belastede, søde.

Og AMALIE er et super smukt navn uanset hvor mange eller hvem, der måtte hedde det.

Du kan selvfølgelig vælge et andet navn, men du kan jo aldrig vide, hvad næste års Paradise-tumper har af navne. Og så risikerer du at stå i samme situation igen.

(Det gode ved Paradise-Amalie er, at når din datter er teen, så er hun skam glemt igen. For længst.)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. december 2011

twinboys

maria87 skriver:

synes Amalie er et rigtig sødt og flot pigenavn, og skide være med paradise amalie hun bliver glemt igen... 

Marcus er et dejligt drengenavn også 

synes ikke du skal tænke over paradise amalie.,.. det glemmer de andre også, når hun kommer til verden, hvis det blir en pige... 

lige mine ord...

Anmeld

22. december 2011

Pige2009

maria87 skriver:

præsis

Tak

Anmeld

23. december 2011

K&S

NNL skriver:

Når først jeres lille pige hedder Amalie, er det hende man vil tænke på når man hører navnet...

Har en niece der hedder Luna, det var der flere der ikke kunne li pga hende "teltet" fra Bamse & Kylling. Men nu er det jo bare hende! Og hun kunne ikke være andet end en lille Luna

Så glem paradise Amalie, ligesom resten af verden sikkert snart gør

Helt enig :-) jeg har en niece, der hedder Amalie og jeg tænker aldrig Paradise, når jeg ser hende eller snakker om/med hende :-)

Anmeld

23. december 2011

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
DET Poulsen skriver:

Jeg har altid vist at hvis jeg fik børn (piger) skulle de hedde Cecilie og Amalie.. Cecilie var hittet da jeg var 8år, og siden har jeg hældt mere til Amalie.. Og det har manden vel bare accepteret og ingen indvendinger haft imod..

Han fik derfor lov til at vælge drenge navnet, hvis det skulle gå hen og blive en dreng..

Men helt ærlig, Paradise Amalie, som altså lidt ødelagt navnet.. Manden er ikke længere hooked på ideen, og alle små fniser når je siger at jeg gerne vil have en Amalie, fordi HUN er det første de tænker på.. Jeg har slået det hen, og det går over.. Men nu kommer der altså en lille stump til næste år (juni) og jeg er ikke længere sikker på jeg kan holde alle de kommentar ud, omkring navnet Amalie..

Men hvad pokker skal den så hedde hvis det bliver en hun.. Cecilie tiltrækker mig slet ikke, hvis ikke der er tale om en allerede eksisterende søster der hedder Amalie..

Husk, at "din" Amalie - hvis du vælger navnet - kommer til at tilhøre en helt anden generation end hende "bad-news-Amalie". Når hun bliver teenager, har vi lykkeligt glemt sidstnævnte, og "din" Amalies jævnaldrende vil ikke ane, hvem hun er. Ved du fx, hvem dine forældre taler om, når de nævner kendisser fra deres ungdom? Altså bortset fra dem, der har "fortjent" at blive husket? Der er da ikke noget mere uinteressant end at høre sine forældre ævle om kendte og halvkendte fra deres ungdomstid

Min datter er 18, og jeg overvejede Amalie, da hun skulle have sit navn - hvilket jeg i dag er glad for, jeg gik væk fra. På den måde forstår jeg dig godt - men det er alligevel noget HELT andet, netop pga. generationsforskellen.

Et alternativ kunne være Emilie - eller hvad med Amanda?

Anmeld

23. december 2011

norenberg

Vi valgt netop amalie fra pga paradise amalie......så vi ændrede det til emilie....dog blev det ikke aktuelt da der kom endnu en dreng

Anmeld

23. december 2011

sandratobias

Zyz i ska kalde hende hva i zyz bedst om..  
Hvis i ikk kan holde tanken ud, så er der jo alternative..

Hva med Amanda, Amy eller Amalia.. 

Min datter hedder Amanda.. Vi havde snakket om Amy.. 

Håber i finder den løsning der passer jer bedst..  

Anmeld

23. december 2011

lio

Når en person får et navn går der ikke længe før man glemmer at der er andre der hedder det. Amalie er en smukt nvan og når i harvendt jer til det kan i slet ikke tænke på Amalie fra paradise.

Anmeld

23. december 2011

Nadia&Daniel

DET Poulsen skriver:

Jeg ville så gerne have en Amalie - men manden min var IKKE med på det navn, pga Amalie fra PH.. Så det blev en dejlig Laura istedet Men okay, hun kan også KUN "være en Laura"

Anmeld

23. december 2011

SussieThyssen

DET Poulsen skriver:

Ja, folk kan nu sige hvad de vil...jeg elsker navnet Amalie, og det er rigtigt synd, at det er blevet så ugleset, pga en dum gås.

Jeg har iøvrigt en næstsøskende-niece, der hedder det samme

Men det er vel med det som en del navne fra min og min mors tid, som nu igen er blevet populære, og som vi bare vrider tæer over, hvis man giver det til børnene...navne som Torkild, Viggo og Hugo

Men jeg synes nu du skal give hende navnet, hvis du er så glad for det...det ville jeg gøre.

Kærligst
Sussie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.