Skal hun stadig hedde Amalie, eller...???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.177 visninger
42 svar
0 synes godt om
8. december 2011

Mor, Skilt,Bonusmor

Jeg har altid vist at hvis jeg fik børn (piger) skulle de hedde Cecilie og Amalie.. Cecilie var hittet da jeg var 8år, og siden har jeg hældt mere til Amalie.. Og det har manden vel bare accepteret og ingen indvendinger haft imod..

Han fik derfor lov til at vælge drenge navnet, hvis det skulle gå hen og blive en dreng..

Men helt ærlig, Paradise Amalie, som altså lidt ødelagt navnet.. Manden er ikke længere hooked på ideen, og alle små fniser når je siger at jeg gerne vil have en Amalie, fordi HUN er det første de tænker på.. Jeg har slået det hen, og det går over.. Men nu kommer der altså en lille stump til næste år (juni) og jeg er ikke længere sikker på jeg kan holde alle de kommentar ud, omkring navnet Amalie..

Men hvad pokker skal den så hedde hvis det bliver en hun.. Cecilie tiltrækker mig slet ikke, hvis ikke der er tale om en allerede eksisterende søster der hedder Amalie..

Hvis det bliver en dreng har manden valgt han skal hedde Marcus..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. december 2011

maria87

DET Poulsen skriver:

Jeg har altid vist at hvis jeg fik børn (piger) skulle de hedde Cecilie og Amalie.. Cecilie var hittet da jeg var 8år, og siden har jeg hældt mere til Amalie.. Og det har manden vel bare accepteret og ingen indvendinger haft imod..

Han fik derfor lov til at vælge drenge navnet, hvis det skulle gå hen og blive en dreng..

Men helt ærlig, Paradise Amalie, som altså lidt ødelagt navnet.. Manden er ikke længere hooked på ideen, og alle små fniser når je siger at jeg gerne vil have en Amalie, fordi HUN er det første de tænker på.. Jeg har slået det hen, og det går over.. Men nu kommer der altså en lille stump til næste år (juni) og jeg er ikke længere sikker på jeg kan holde alle de kommentar ud, omkring navnet Amalie..

Men hvad pokker skal den så hedde hvis det bliver en hun.. Cecilie tiltrækker mig slet ikke, hvis ikke der er tale om en allerede eksisterende søster der hedder Amalie..

synes Amalie er et rigtig sødt og flot pigenavn, og skide være med paradise amalie hun bliver glemt igen... 

Marcus er et dejligt drengenavn også 

synes ikke du skal tænke over paradise amalie.,.. det glemmer de andre også, når hun kommer til verden, hvis det blir en pige... 

Anmeld

8. december 2011

jydeinden

DET Poulsen skriver:

jeg kan også rigtigt godt lide navnet Amalie, men dét kan kæresten her i huset heller ikke, af samme årsag du nævner at folk tænker på den snot dumme af samme navn.

Anmeld

8. december 2011

LouiseRH

Inden jeg blev gravid, var kæresten sikker på at hvis han fik en datter skulle hun hedde amalie, jeg synes det var et sødt navn, men når vi snakkede med andre om det begyndte de at grine og drille pga paradise amalie,  så vi hoppede frfedet igen og nu venter vi en lille Isabella

Så forstår godt dinfrustration

Anmeld

8. december 2011

heidi30

Jeg synes I skal vælge Amalie, når du nu hele livet har elsket det navn.

Paradise Amalie er en døgnflue som hurtig er glemt igen. Måske I får en kommentar eller 2 i starten, men det er næppe noget som holder ved.

Lad ikke hende "ødelægge" jeres navnevalg 

Anmeld

8. december 2011

NNL

Når først jeres lille pige hedder Amalie, er det hende man vil tænke på når man hører navnet...

Har en niece der hedder Luna, det var der flere der ikke kunne li pga hende "teltet" fra Bamse & Kylling. Men nu er det jo bare hende! Og hun kunne ikke være andet end en lille Luna

Så glem paradise Amalie, ligesom resten af verden sikkert snart gør

Anmeld

8. december 2011

lycly

DET Poulsen skriver:

Jeg må indrømme at jeg også straks tænker Paradise-Amalie når jeg hører navnet. Det er skide irriterende, men jeg kan virkelig ikke gøre for det. 

Men altså, mon ikke Paradise-Amalie snart er glemt? (man har jo lov at håbe)

Jeg synes du skal være ligeglad, hvis du synes det er et flot navn, så skal du vælge det. Du skal ikke vælge et andet, hvis du føler at det ikke er sådan helt helhjertet

Anmeld

8. december 2011

serinasmor

personligt ville jeg lade være ... men det er fordi paradise-Amalie er blevet til et fænomen, i min omgangskreds er det blevet til at hvis du laver en dumhed så laver du "en Amalie", kårede årets amalie ved en 30 års fødselsdag for 2 uger siden ... kan forestille mig at der på landets gymnasier og andre uddannelser hvor den slags benyttes også bliver kåret en Amalie som årets dumhed eller underlige udtalelse ..

det er lidt ligesom navnene brian, jonny, Conny og Bonnie  .. de er alle ødelagt af længerevarende tilgringøren ... tror desværre det med amalie bliver ved længe ... for hun har været i medierne længe efterhånden ..

Anmeld

8. december 2011

Sofia

Jeg har også altid elsket Amalie, men efter Paradise Amalie bryder jeg mig ikke om det. Hvad med et fint navn med A der måske minder dig lidt om Amalie? Alma? Anna? Astrid? Anne-li?

Anmeld

8. december 2011

Tranebær

Jeg hedder Amalie og på trods af Paradise-Amalie er jeg superglad for det Er aldrig blevet sat i forbindelse med hende, og når først folk kender mig forbinder de mig jo med min personlighed og væremåde, ikke med min navnesøsters..

Desuden tror jeg Paradise-Amalie er glemt når din datter når alderen hvor evt. mobning bliver aktuel.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.