Skal hun stadig hedde Amalie, eller...???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. december 2011

Camillago

Det ville jeg da ikke lade mig styre af. Hvis du altid har villet have navnet Amalie, synes jeg, du skal holde fast i det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. december 2011

sandorff

DET Poulsen skriver:

Jeg har altid vist at hvis jeg fik børn (piger) skulle de hedde Cecilie og Amalie.. Cecilie var hittet da jeg var 8år, og siden har jeg hældt mere til Amalie.. Og det har manden vel bare accepteret og ingen indvendinger haft imod..

Han fik derfor lov til at vælge drenge navnet, hvis det skulle gå hen og blive en dreng..

Men helt ærlig, Paradise Amalie, som altså lidt ødelagt navnet.. Manden er ikke længere hooked på ideen, og alle små fniser når je siger at jeg gerne vil have en Amalie, fordi HUN er det første de tænker på.. Jeg har slået det hen, og det går over.. Men nu kommer der altså en lille stump til næste år (juni) og jeg er ikke længere sikker på jeg kan holde alle de kommentar ud, omkring navnet Amalie..

Men hvad pokker skal den så hedde hvis det bliver en hun.. Cecilie tiltrækker mig slet ikke, hvis ikke der er tale om en allerede eksisterende søster der hedder Amalie..

Hvis det bliver en dreng har manden valgt han skal hedde Marcus..

hvis navnet er ødelagt for dig, hvad så med en variant af det... f.eks.: emily eller amanda?

Anmeld

8. december 2011

Rødhætte

DET Poulsen skriver:

Jeg har altid vist at hvis jeg fik børn (piger) skulle de hedde Cecilie og Amalie.. Cecilie var hittet da jeg var 8år, og siden har jeg hældt mere til Amalie.. Og det har manden vel bare accepteret og ingen indvendinger haft imod..

Han fik derfor lov til at vælge drenge navnet, hvis det skulle gå hen og blive en dreng..

Men helt ærlig, Paradise Amalie, som altså lidt ødelagt navnet.. Manden er ikke længere hooked på ideen, og alle små fniser når je siger at jeg gerne vil have en Amalie, fordi HUN er det første de tænker på.. Jeg har slået det hen, og det går over.. Men nu kommer der altså en lille stump til næste år (juni) og jeg er ikke længere sikker på jeg kan holde alle de kommentar ud, omkring navnet Amalie..

Men hvad pokker skal den så hedde hvis det bliver en hun.. Cecilie tiltrækker mig slet ikke, hvis ikke der er tale om en allerede eksisterende søster der hedder Amalie..

Synes helt klart du skal holde dig til det navn du altid har elsket!! Pyt med hvad andre tænker lige så snart de lære din lille Amalie at kende vil de hurtig vende tankerne væk fra Paradis Amalie!.. Jeg stod også i et dilemma da jeg fik min søn.. Jeg har altid ELSKET navnet William, men selvfølgelig er det navn der ligger i toppen af de populære navne! Men det var der jo bare ikke noget at gøre ved - William skulle han hedde!

Anmeld

8. december 2011

Gry91

Jeg elsker også navnet amalie og det lå nummer et hvis vi skulle have en pige, og ville ikke vælge anderledes pga amalie fra paradise hotel

kan følge jer i at man måske kommer til at tænke på hende, men tror hurtigt det går over når i får en anden meget bedre amalie at tænke på

Anmeld

8. december 2011

Ciss

DET Poulsen skriver:

Hvad med Amelia?

Det synes jeg er nydeligt, og det er da vist ikke et navn med uheldige associationer, så vidt jeg ved.

Andre forslag lidt i samme gade:

Anora

Adele

Amy

Amanda

for at du falder for et nyt navn, I begge kan lide.

Anmeld

8. december 2011

S.Maria

Hvis du altid har haft et ønske om en datter der skal hedde Amalie synes jeg absolut ikke at du skal smide den drøm væk bare fordi der er en fra tv der hedder det. Min kusine fik en datter her i sommers og hun hedder Amalie. 

Anmeld

8. december 2011

twinny

Hva med Amalia?  Det synes jeg er fint..

Anmeld

8. december 2011

meem

Når hun er først er blevet født og har fået navnet Amalie, så il hun jo have sin helt egen personlighed og tror derfor ikke man vil tænke på paradise Amalie.. Min veninde fødte i juli en lille Amalie, og jeg forbinder hende slet ikke med Paradise Amalie...

Anmeld

8. december 2011

Leneur

Da jeg læste overskriften på dette indlæg og så navnet kom jeg straks til at tænke på min dejlige, søde, smukke, kloge og vidunderlige niece der hedder Amalie, så jeg synes da helt klart at hvis det bliver en pige at hun stadig skal hedde det. Prøv da at tænk på der er mange piger derude der hedder Amalie, som slet ikke er i liga med paradise-Amalie. De ligger alle MEGET højere.

Jeg tror da ikke der er ret mange der tænker på Lene Espersen eller Lene Siel, når de hører hvad jeg hedder....

Anmeld

8. december 2011

Troldemommi

du skal da ikke tænke over hvad andre siger til navnet hvis du kan lide navnet Amalie så er det da det din lille prinsesse skal hedde

Jeg forbinder ikke Amalie med Paradise Amalie jeg syntes bare det er et smukt navn :-)

Monica

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.