Træt af uddannelse, hvad gør jeg?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. februar 2009

Mig med maven

DK skriver:

Altså hør nu, der er ALTID problemer forbundet med at tage en uddannelse. Jeg har ALDRIG hørt om nogen der synes det var lutter lagkage og MEGA intressant under hele uddannelsen. Jeg selv læser jura på Uni, og der er det hele sgu også noget rod. Forlæsninger bliver flyttet med timers varsel, ingen ved hvornår man skal til eksamen før 2 uger før, timerne ligger ad pommeren til, af og til er det så kedeligt folk sidder og sover, alle snakker om arbejdsløshed, SU´en er lav, hver semester-start får man helt nye klassekammerater osv osv. Sådan er det. Du går på en voksen udd. og skal tage ansvar for dig selv.

Ja det træls
Ja det er frustrerende
Ja man bliver i tvivl af og til om det lige er det man vil

MEEEN, det er nemmere at få et job hvis man har en uddannelse. Jeg kan slet ikke se at det er en løsning for dig at gå på kontanthjælp nu! Færdiggør i det mindste det semester du er igang med nu. Det mister du ikke noget på, og så har du da somerferien på at tænke over hvad du vil. Det er altid dumt at vælge den slags, med en eksamen der truer!!! Tro mig, jeg har også lyst til at holde med at læse hver eneste FUCKING "læseferie". Tilgengæld har jeg det så godt med mig selv når eksamnerne er ovre.

Der er jo forskel på om det er frustrerende, eller om man bare kan mærke at man har valgt forkert, da man skulle vælge uddannelse!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. februar 2009

Honningblomst

Hej..
Tænkte på om du ikke kunne søge orlov...måske det så viser sig at du faktisk ikke tage udd. færdig og så er det jp fint, men fortryder du, så har du muligheden om et par år.
Du er så ung endnu,....du skal ok få den udd. du ønsker, om ikke før så senere og jeg mener ikke der er noget negativt i at tage en udd når man har lidt alder...måske snarere tværtimod.
Så følg dit hjerte...er sikker på du godt selv ved hvad du vil eller hvornår tiden er til det...
Knus Eva..

Anmeld

23. februar 2009

Honningblomst

Hej..
Tænkte på om du ikke kunne søge orlov...måske det så viser sig at du faktisk ikke tage udd. færdig og så er det jp fint, men fortryder du, så har du muligheden om et par år.
Du er så ung endnu,....du skal ok få den udd. du ønsker, om ikke før så senere og jeg mener ikke der er noget negativt i at tage en udd når man har lidt alder...måske snarere tværtimod.
Så følg dit hjerte...er sikker på du godt selv ved hvad du vil eller hvornår tiden er til det...
Knus Eva..

Anmeld

23. februar 2009

Mariam

Hej!
Puha har lige læst med hele vejen..hehe..Og folk er da kommet med nogle gode indslag og jeg kan da godt forstå ddu ikke syens det er sjovt, når din gruppe eller vejleder ikke engang er på plads.. Jeg læser selv på uni og synes også det kan væe kedeligt og hårdt og skuffende når folk hopper fra min gruppe osv osv.. Meeen du skriver at du kun mangler 2 semestre..og 1 semester varer ikke så lang tid, så hvorofr ikke bare gøre det færdig og have uddannelsen i lommen, hvis nu du en dag skulle have brug for et job i den retning, i stedet for at skulle tænke "Øv jeg skulle ikke have droppet ud, nu kunne jeg bruge uddannelsen".. Håber du forstår hvad jeg prøver at sige, men jeg har altid haft den tanke, at hvis man er igang og man ikke mangler så langt endnu, så hellere gøre det færdig og ha det i baglommen for en sikkerhedsskyld i fremtiden. Du er jo så ung, så du kan sagtens nå at tage 2-3 andre nye udd. hvis du finder ud af det første ikke var noget for dig!

Mit råd til dig: Dumt at droppe ud, når du kun mangler 2semestre (1år inkl. ferier og weekender!:-D) Og hvis du stadig haler til den side med at droppe ud, så vent i det mindste til sommereferien er ovre med at atge den faste beslutning, så kan du tænke over det if erien.

Held & Lykke med det hele!;-)

Anmeld

24. februar 2009

Rikke, Liam & Linus

Hej alle.

Tak for de noget blandede svar.
Jeg tror bare jeg skal tænke over det hele inden jeg tager beslutningen.
Ovevejer mine muligheder hvis jeg dropper ud. Og overvejer også hvordan det ser ud hvis jeg bliver.

Og jeg kan godt se hvad folk mener med at det er godt at have en uddannelse at falde tilbage på, men hvis det egentlig ikke er det man vil, er det så det værd? Og ja, har også tænkt på at det kun er et år endnu. Men er også bange for at det går ud over min baby, og jeg får dårlig samvittighed senere i livet, hvis jeg vælger en uddannelse jeg egentlig ikke vil have, frem for mit eget barn.

Ja, det er så det. Tror jeg går i tænkeboks.

Anmeld

24. februar 2009

mortil(nichlasogmathias)

RikkeØ skriver:

Hej alle.
Egentlig har dette ikke så meget med min graviditet at gøre, og så alligevel.

Jeg går nu på 3 semester på uddannelsen som multimediedesigner, og mangler kun de sidste 2 semestre.
Problemet er så bare at jeg er meget ked af og træt af at gå der. Et eller andet sted føler jeg ikke det er det rigtige for mig, og er meget i tvivl om at jeg egntlig gerne vil arbejde i den branche resten af mit liv.
Jeg er 23 år gammel og venter baby til juli. Og har kun min studentereksamen på nuværende tidpunkt.

Jeg oplevede tidligere i januar at jeg var meget ked af det omkring det tidspunkt hvor jeg skulle til eksamen, kunne bruge hele dage på kun at græde. Følte mig som en fiasko og kunne slet ikke se fremad.
Det skal siges at jeg i en periode også har været meget ked af det da min far i oktober sidste år var tæt på at dø af en blodprop og er stadig meget påvirket af hans sygdom. Og min mor lider af en depression som blussede op igen på det tidspunkt, og det tog meget hårdt på mig.

Nå, men jeg ved egentlig ikke hvad jeg skal gøre, har mest lyst til at stoppe på uddannelsen og koncentrere mig om det lille nye liv i maven. Min kæreste siger at jeg selvfølgelig ikke skal blive på en uddannelse jeg ikke er glad for, men så skal jeg også tænke på at vi jo så ikke har så mange penge hvis jeg skal være på su igen. (han har selv fuldtidsjob).

Problemet er også hvad jeg/vi skal gøre, rent økonomisk hvis jeg stopper. Jeg er lige nu 20+5 og altså er det for tidligt at gå på barsel. Men hvordan tjener man penge når der ikke er nogen der vil ansætte en der er så langt inde i en graviditet? Tænkte på om der er nogen der har været i samme situation?

Nå, det blev et frygteligt langt indlæg. Håber der er nogen der har tålmodighed til at læse det hele igennem. Og kan komme med nogle gode råd der kan hjælpe mig lidt.

- Rikke

hvis du ikke vil fortsætte, så stop, det havde jeg gjort... man skal være glad for det man laver...men pas på ikke at tage det forkerte valg..
hvis du står uden penge når du stopper, kan du søge kontanthjælp... der mener jeg at man får ca. 12.000kr før skat..ved ikke om du får så meget når du ikk har født endnu, men det gør du i hvert fald når du har født.. der er nok ikke andet af gøre når man er gravid, som du siger er der nok ikke nogen der gider have en gravid..

Anmeld

24. februar 2009

Rikke, Liam & Linus

Man få 8700 ,- så længe man "kun" er gravid. Men det er jo stadig mere en su.

Anmeld

12. marts 2009

Smukkert

Jeg er selv træt af uddannelse lige nu..
Så istedet for at springe fra, har jeg valgt at tage en uge til London, for at få frisk pust.

Jeg synes ikke du skal give op. Måske du bare skulle holde en uges ferie fra det. Og ik bare hvor du er derhjemme.. kom ud ad døren, oplev noget.

Det hjælper

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.