Træt af uddannelse, hvad gør jeg?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. februar 2009

Christinahr

RikkeØ skriver:

Jeg kan heller ikke lade være med at tænkepå at hvis man så blir færdig....kan man så overhovedet få et job bagefter.

Hvis man vil have nogle forhåbninger om at blive programmør, kræver det de fleste steder mindst 5 års erhvervserfaring, og hvor skal man så lige få den fra.

Og det er jo en kendsgerning at de fleste multimediedesignere får job i den private sektor. Så jeg tænker. Hvor lang tid varer finanskrisen ved og hvor mange IT-virksomheder når at lukke før man er færdig.

En ven, blev færdig for 2 år siden, og han ser sig nu nærmest tvunget til at læse videre i 2 1/2 år endnu, for at få et job. Da det endnu ikke har været muligt.

Så der er helt klart flest + i retning af at stoppe. Men er bare stadig i tvivl.

Ang det méd gruppen ender du nok bare alene med virk og så støder du på problemet med du ikke har sider nok i forhold til hvor meget du må skrive. Vi var to i vores gruppe og manglede sider, så ta højde for det hvis det ender sådan.

Jeg aner ikke med job, men hvis man læser jobannoncer er der ikke mange med mindre man er ekspert eller selvlært. Mht til kodning er der også datamatikere hvis udd kun er kodning, så det jo værd at foretrææe dem ligesom der er mange uni udd at konkurrere med de har det bare på et højere niveu. Men ja mmd udd kan jo bruges som et springbræt om ikke andet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. februar 2009

Christinahr

beklager jeg ikke har meget possitiv hjælp, men er meget skuffet over udd

Anmeld

23. februar 2009

Rikke, Liam & Linus

Et eller andet sted er jeg da glad for at høre at det ikke kun er mig der synes der er mange problemer forbundet med uddannelsen.

Jeg tager nok beslutningen en af de nærmeste dage, men hælder nok mest til at stoppe og finde på noget andet.

Anmeld

23. februar 2009

Mumto3

Jeg ville også anbefale at gøre uddannelsen færdig.

Du skal helt sikker ikke lave projektet færdig alene!!!! - Du skal ind i en ny gruppe!!! -en gruppe der kan hjælpe og som du kan samabrejde med!!!

Du må henvende dig til din underviser og fremlægge tingene som de er, og så hjælper han/hende dig med at komme ind i en ny gruppe!!!

-og selvom du aldrig kommer til at bruge din uddannesle til noget dirkete, kan du sagtens komme til at bruge den indirekte, og om ikke andet, så se det altiid bedre ud i en ansættelsessituion, at du fyldføre det du er igang med, istedet for at springe fra.

held og lykke med det!!

Anmeld

23. februar 2009

DK

Et eller andet sted er jeg da glad for at høre at det ikke kun er mig der synes der er mange problemer forbundet med uddannelsen.

Jeg tager nok beslutningen en af de nærmeste dage, men hælder nok mest til at stoppe og finde på noget andet.

Altså hør nu, der er ALTID problemer forbundet med at tage en uddannelse. Jeg har ALDRIG hørt om nogen der synes det var lutter lagkage og MEGA intressant under hele uddannelsen. Jeg selv læser jura på Uni, og der er det hele sgu også noget rod. Forlæsninger bliver flyttet med timers varsel, ingen ved hvornår man skal til eksamen før 2 uger før, timerne ligger ad pommeren til, af og til er det så kedeligt folk sidder og sover, alle snakker om arbejdsløshed, SU´en er lav, hver semester-start får man helt nye klassekammerater osv osv. Sådan er det. Du går på en voksen udd. og skal tage ansvar for dig selv.

Ja det træls
Ja det er frustrerende
Ja man bliver i tvivl af og til om det lige er det man vil

MEEEN, det er nemmere at få et job hvis man har en uddannelse. Jeg kan slet ikke se at det er en løsning for dig at gå på kontanthjælp nu! Færdiggør i det mindste det semester du er igang med nu. Det mister du ikke noget på, og så har du da somerferien på at tænke over hvad du vil. Det er altid dumt at vælge den slags, med en eksamen der truer!!! Tro mig, jeg har også lyst til at holde med at læse hver eneste FUCKING "læseferie". Tilgengæld har jeg det så godt med mig selv når eksamnerne er ovre.

Anmeld

23. februar 2009

Rasmine

DK skriver:

Altså hør nu, der er ALTID problemer forbundet med at tage en uddannelse. Jeg har ALDRIG hørt om nogen der synes det var lutter lagkage og MEGA intressant under hele uddannelsen. Jeg selv læser jura på Uni, og der er det hele sgu også noget rod. Forlæsninger bliver flyttet med timers varsel, ingen ved hvornår man skal til eksamen før 2 uger før, timerne ligger ad pommeren til, af og til er det så kedeligt folk sidder og sover, alle snakker om arbejdsløshed, SU´en er lav, hver semester-start får man helt nye klassekammerater osv osv. Sådan er det. Du går på en voksen udd. og skal tage ansvar for dig selv.

Ja det træls
Ja det er frustrerende

MEEEN, det er nemmere at få et job hvis man har en uddannelse. Jeg kan slet ikke se at det er en løsning for dig at gå på kontanthjælp nu! Færdiggør i det mindste det semester du er igang med nu. Det mister du ikke noget på, og så har du da somerferien på at tænke over hvad du vil. Det er altid dumt at vælge den slags, med en eksamen der truer!!! Tro mig, jeg har også lyst til at holde med at læse hver eneste FUCKING "læseferie". Tilgengæld har jeg det så godt med mig selv når eksamnerne er ovre.

ENIG!

Anmeld

23. februar 2009

Christinahr

DK skriver:

Ja det træls
Ja det er frustrerende

Jeg er helt enig med dig, men du har altså ikke røvet denne udd.

Jeg ahr flere veninder der læser på uni og ved godt det er en af de charmerende ting ved at læse videre at det ofte er noget rod, men lige denne gang er det bare uudholdeligt.

Dog er der meget logik i at tage semestret færdig og tænke over det gennem sommeren :-)

Anmeld

23. februar 2009

Christinahr

Mumto3 skriver:

Jeg ville også anbefale at gøre uddannelsen færdig.

Du skal helt sikker ikke lave projektet færdig alene!!!! - Du skal ind i en ny gruppe!!! -en gruppe der kan hjælpe og som du kan samabrejde med!!!

Du må henvende dig til din underviser og fremlægge tingene som de er, og så hjælper han/hende dig med at komme ind i en ny gruppe!!!

-og selvom du aldrig kommer til at bruge din uddannesle til noget dirkete, kan du sagtens komme til at bruge den indirekte, og om ikke andet, så se det altiid bedre ud i en ansættelsessituion, at du fyldføre det du er igang med, istedet for at springe fra.

held og lykke med det!!

Det vil hun uden al tvivl ende med at skulle. Skolen køre en politik der betyder man ikke tvinger folk til at tage nogen med i gruppe og derfor er det med stor sandsynlighed hun ender alene.

Anmeld

23. februar 2009

trunte89

Jeg havde stoppet.
Ved godt, at det altid er godt at have noget at falde tilbage på osv.... Men altså Hvis det bare ikke er det man brænder 100% for, er meget svært at finde arbejde osv bagefter.. ja, så gad jeg ikke 'spilde' min tid med det..

Hellere beskeftige mig med noget der gør mig glad

Anmeld

23. februar 2009

Mig med maven

Hver gang nogle gør noget ved os vi ikke kan lide, kan man kalde det et overgreb.

Det kan man faktisk også med de ting vi gør mod os selv, de ting vi ikke kan lide.

Jeg synes ikke at du skal "finde dig i" at der er nogen der gør noget imod dig, som du ikke bryder dig om, og i dette tilfælde er det dig selv.
Jeg synes helt klart at di skal DROPPE UD i en fart.
Der er mange mennesker der lever af en god løn, uden nødvendigvis at have uddannelse inden for det fag.
Min far er leder i et meget stort firma, men er oprindelig uddannet slagter. Selvfølgelig gør en eller flere uddannelser valget mellem job nemmere, meeen man kan SAGTENS overleve uden.
Uden at kende dig synes jeg ikke at du fortjener at gå på arbejde hverdag og være ked af det.
Jeg er godt nok nyuddannet, men der er ingen der vil ansætte mig, når jeg er gravis, forståelig nok, men jeg ha fåt en masse vikartimer i en daginstitution, det er en klub, og jo større børnene er jo mindre fysisk arbejde er der.

Jeg kan ikke træffe dit valg, men jeg synes selvfølgelig at du må mærke efter inde i det hjerte.

Når du får din vidunderlige baby, er det så forsvarligt at du er så ked af det, og træt, så hellere have et knap så attraktivt job, men komme og gå glad hver dag!

Held og lykke med dit valg, lige meget hvad du vælger, vil det betyde meget for resten af dit liv.

Mange tanker - Christina

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.