Træt af uddannelse, hvad gør jeg?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. februar 2009

Rikke, Liam & Linus

Det er netop det.

Vores studievejleder er for nyligt stoppet, Så nu er det vores nye leder der lige er begyndt for et par måneder siden der har overtaget tjansen.

Og hans svar til alle problemer der måtte være er at "nu skal vi jo ikke sprede dårlig stemning" så han er ikke til så megen gavn.

Altså går jeg i skole et sted hvor der er meget lidt styr på tingene, timer bliver ændret for dag til dag. Og hvis man har et problem er der ikke rigtig nogen at gå til.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. februar 2009

charlottekri

hm... jeg ville faktisk tage en snak med rektor (eller lign.) for hvis det ikke hjælper at gå til din vejleder, som er ansat til at hjælpe jer, så må du jo gå til en højere instans, der måske kan sætte lidt fut i din vejleder...

Anmeld

23. februar 2009

Rikke, Liam & Linus

Rektor ER vores nuværende vejleder

Anmeld

23. februar 2009

Christinahr

RikkeØ skriver:

Hej alle.
Egentlig har dette ikke så meget med min graviditet at gøre, og så alligevel.

Jeg går nu på 3 semester på uddannelsen som multimediedesigner, og mangler kun de sidste 2 semestre.
Problemet er så bare at jeg er meget ked af og træt af at gå der. Et eller andet sted føler jeg ikke det er det rigtige for mig, og er meget i tvivl om at jeg egntlig gerne vil arbejde i den branche resten af mit liv.
Jeg er 23 år gammel og venter baby til juli. Og har kun min studentereksamen på nuværende tidpunkt.

Jeg oplevede tidligere i januar at jeg var meget ked af det omkring det tidspunkt hvor jeg skulle til eksamen, kunne bruge hele dage på kun at græde. Følte mig som en fiasko og kunne slet ikke se fremad.
Det skal siges at jeg i en periode også har været meget ked af det da min far i oktober sidste år var tæt på at dø af en blodprop og er stadig meget påvirket af hans sygdom. Og min mor lider af en depression som blussede op igen på det tidspunkt, og det tog meget hårdt på mig.

Nå, men jeg ved egentlig ikke hvad jeg skal gøre, har mest lyst til at stoppe på uddannelsen og koncentrere mig om det lille nye liv i maven. Min kæreste siger at jeg selvfølgelig ikke skal blive på en uddannelse jeg ikke er glad for, men så skal jeg også tænke på at vi jo så ikke har så mange penge hvis jeg skal være på su igen. (han har selv fuldtidsjob).

Problemet er også hvad jeg/vi skal gøre, rent økonomisk hvis jeg stopper. Jeg er lige nu 20+5 og altså er det for tidligt at gå på barsel. Men hvordan tjener man penge når der ikke er nogen der vil ansætte en der er så langt inde i en graviditet? Tænkte på om der er nogen der har været i samme situation?

Nå, det blev et frygteligt langt indlæg. Håber der er nogen der har tålmodighed til at læse det hele igennem. Og kan komme med nogle gode råd der kan hjælpe mig lidt.

- Rikke

Hej Rikke.

Det lidt sjovt for jeg jeg er lige blevet færdig med 3 semester også i Odense - så vi må ha rent omkring hinanden en del gange. Jeg er meget sikker på jeg ikke tager 4. semester når jeg er færdig med min barsel. Jeg synes egentlig 1. og 2. semester var ret spændende men 3. semester var bare for åndsvagt, så hvis du er træt af det nu, vil jeg altså råde dig til at droppe ud.

Alt kodning fra 1. og 2. semester skal nu ikke længeres bruges, da php er bedre - i langt de fleste tilfælde. Dvs al kamp med action script er spild. Selve forløbet hvor du har din egen kunde på den ene side og skolen på anden hænger slet ikke sammen. De deadlines skolen opstiller passer ikke med et logiske forløb i forhold til kunden og opgaven og kommunikation var efter vores holds mening ret tåbeligt i forhold til vores små virksomheder. Jeg glæder mig meget til at se hvor mange der rent faktisk kommer i job bagefter da det umiddelbart er svært finde arb.

Min kæreste synes også det er lidt tåbeligt at stoppe nu, men på den anden side er det også dumt at "spilde" mere tid på noget man ikke gider eller brænder for mere.

Det er selvfølgelig min opfattelse, men jeg var altså rigtig glad for udd inden 3 semester og afsluttede også 2. semester med et 10 tal.

Du er velkommen til at spørge hvis der er noget du ligger inde med.

Anmeld

23. februar 2009

Christinahr

RikkeØ skriver:

Det er netop det.

Vores studievejleder er for nyligt stoppet, Så nu er det vores nye leder der lige er begyndt for et par måneder siden der har overtaget tjansen.

Og hans svar til alle problemer der måtte være er at "nu skal vi jo ikke sprede dårlig stemning" så han er ikke til så megen gavn.

Altså går jeg i skole et sted hvor der er meget lidt styr på tingene, timer bliver ændret for dag til dag. Og hvis man har et problem er der ikke rigtig nogen at gå til.

Det er også min opfattelse. Der er ikke nogen der har styr på noget som helst. Vi skulle til eksammener i januar rykke for at få pensum af vide og få dato på spørgetime. Så vi fik alle informationer ugen inden eksamen.
Der er meget stor udskiftning i personalet og ingen ahr styr på noget. Dog fik du på 1. semester tildelt en lære du kan komme til med diverse problemer. Er det ikke en mulighed?

Anmeld

23. februar 2009

Rikke, Liam & Linus

Jeg tror lige umiddelbart godt jeg ved hvem du er. Kan ihvertfald huske jeg har set en med stor mave på :-)

Det er netop også det som du siger, at der er så mange ting man føler man har spildt sin tid med. Jeg synes simpelthen man burde tage hele uddannelsen op til overvejelse, fordi synes efterhånden det er en stor gang rod.

Men min største problem lige nu er faktisk hvordan vi skal klare os økonomisk hvis jeg stopper nu. Ved du hvor tidligt man kan gå på barsel? Og har du nogen ide om hvad du så vil i stedet?

Anmeld

23. februar 2009

Rikke, Liam & Linus

Mht. støttelærer. Det er Miko. Håber det besvarer dit spørgsmål

Så ved jeg ikke om du ved at både Kåre og Mads Gorm er stoppet, og der en endnu ingen erstatning, så alle de resterende lærere render rundt som forvildede høns, fordi der er så meget der skal nås.

Anmeld

23. februar 2009

Christinahr

RikkeØ skriver:

Jeg tror lige umiddelbart godt jeg ved hvem du er. Kan ihvertfald huske jeg har set en med stor mave på :-)

Det er netop også det som du siger, at der er så mange ting man føler man har spildt sin tid med. Jeg synes simpelthen man burde tage hele uddannelsen op til overvejelse, fordi synes efterhånden det er en stor gang rod.

Men min største problem lige nu er faktisk hvordan vi skal klare os økonomisk hvis jeg stopper nu. Ved du hvor tidligt man kan gå på barsel? Og har du nogen ide om hvad du så vil i stedet?

Ja det har nok været mig :-) Større er stedet jo heller ikke :-)

Ja det er virkelig utroligt så uorganiseret en udd kan være.

Nu passede det rigtig godt i forhold til skolen - dvs jeg har født her i starten af feb, så har jo bare fået SU indtil da.

Da jeg ventede den første, der var en lille upser, blev jeg gravid i maj og havde kontrakt på mit arb til og med juli - da jeg jo havde planlagt at starte udd der. Det var umuligt at få arb som gravid, så jeg endte på kontanthjælp og kom i aktivering. Jeg endte som hjælpelære i en bhklasse da sagsbehandleren mendte jeg var overkvalificeret til at gå på et center - jo tak. Så det var faktisk rigtig hyggeligt og jeg fik 12.500 før skat, så det er også noget mere end su. Jeg fik også kontanthjælp under barslen, ligesom jeg gør denne gang også da jeg jo er droppet ud af udd. Jeg vælger at fokusrer på at både kontanthjælp og su kommer fra samme pengekasse et eller andet sted og så synes jeg ikke det er så slemt.

Så du kommer ikke til at stå uden penge hvis du går på kommunen er der hjælp der. Ellers skal du finde arb.

Nej jeg håber på jeg finder livets kald eller noget mens jeg går hjemme det næste år. Jeg overvejer lidt læreudd men ved ikke.

Anmeld

23. februar 2009

Christinahr

RikkeØ skriver:

Mht. støttelærer. Det er Miko. Håber det besvarer dit spørgsmål

Så ved jeg ikke om du ved at både Kåre og Mads Gorm er stoppet, og der en endnu ingen erstatning, så alle de resterende lærere render rundt som forvildede høns, fordi der er så meget der skal nås.

Ja jeg ved godt mads stoppede. Han var ellers kanon. Vidste ikke kåre stoppede, men han var nu heller ikke så skide kompetent i den stilling.
Ja måske ikke lige en kontaktperson man går til med problemer...

De eneste der er tilbage fra jeg begyndte er Morten, Miko, Rene, Lars og Lise. Alle andre inkl kontor personale er ledelse er skiftet, så der er stor udskiftning på halvandet år

Anmeld

23. februar 2009

Rikke, Liam & Linus

Jeg kan heller ikke lade være med at tænkepå at hvis man så blir færdig....kan man så overhovedet få et job bagefter.

Hvis man vil have nogle forhåbninger om at blive programmør, kræver det de fleste steder mindst 5 års erhvervserfaring, og hvor skal man så lige få den fra.

Og det er jo en kendsgerning at de fleste multimediedesignere får job i den private sektor. Så jeg tænker. Hvor lang tid varer finanskrisen ved og hvor mange IT-virksomheder når at lukke før man er færdig.

En ven, blev færdig for 2 år siden, og han ser sig nu nærmest tvunget til at læse videre i 2 1/2 år endnu, for at få et job. Da det endnu ikke har været muligt.

Så der er helt klart flest + i retning af at stoppe. Men er bare stadig i tvivl.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.