RikkeØ skriver:
Jeg tror lige umiddelbart godt jeg ved hvem du er. Kan ihvertfald huske jeg har set en med stor mave på :-)
Det er netop også det som du siger, at der er så mange ting man føler man har spildt sin tid med. Jeg synes simpelthen man burde tage hele uddannelsen op til overvejelse, fordi synes efterhånden det er en stor gang rod.
Men min største problem lige nu er faktisk hvordan vi skal klare os økonomisk hvis jeg stopper nu. Ved du hvor tidligt man kan gå på barsel? Og har du nogen ide om hvad du så vil i stedet?
Ja det har nok været mig :-) Større er stedet jo heller ikke :-)
Ja det er virkelig utroligt så uorganiseret en udd kan være.
Nu passede det rigtig godt i forhold til skolen - dvs jeg har født her i starten af feb, så har jo bare fået SU indtil da.
Da jeg ventede den første, der var en lille upser, blev jeg gravid i maj og havde kontrakt på mit arb til og med juli - da jeg jo havde planlagt at starte udd der. Det var umuligt at få arb som gravid, så jeg endte på kontanthjælp og kom i aktivering. Jeg endte som hjælpelære i en bhklasse da sagsbehandleren mendte jeg var overkvalificeret til at gå på et center - jo tak. Så det var faktisk rigtig hyggeligt og jeg fik 12.500 før skat, så det er også noget mere end su. Jeg fik også kontanthjælp under barslen, ligesom jeg gør denne gang også da jeg jo er droppet ud af udd. Jeg vælger at fokusrer på at både kontanthjælp og su kommer fra samme pengekasse et eller andet sted og så synes jeg ikke det er så slemt.
Så du kommer ikke til at stå uden penge hvis du går på kommunen er der hjælp der. Ellers skal du finde arb.
Nej jeg håber på jeg finder livets kald eller noget mens jeg går hjemme det næste år. Jeg overvejer lidt læreudd men ved ikke.
Anmeld