Hej alle.
Egentlig har dette ikke så meget med min graviditet at gøre, og så alligevel.
Jeg går nu på 3 semester på uddannelsen som multimediedesigner, og mangler kun de sidste 2 semestre.
Problemet er så bare at jeg er meget ked af og træt af at gå der. Et eller andet sted føler jeg ikke det er det rigtige for mig, og er meget i tvivl om at jeg egntlig gerne vil arbejde i den branche resten af mit liv.
Jeg er 23 år gammel og venter baby til juli. Og har kun min studentereksamen på nuværende tidpunkt.
Jeg oplevede tidligere i januar at jeg var meget ked af det omkring det tidspunkt hvor jeg skulle til eksamen, kunne bruge hele dage på kun at græde. Følte mig som en fiasko og kunne slet ikke se fremad.
Det skal siges at jeg i en periode også har været meget ked af det da min far i oktober sidste år var tæt på at dø af en blodprop og er stadig meget påvirket af hans sygdom. Og min mor lider af en depression som blussede op igen på det tidspunkt, og det tog meget hårdt på mig.
Nå, men jeg ved egentlig ikke hvad jeg skal gøre, har mest lyst til at stoppe på uddannelsen og koncentrere mig om det lille nye liv i maven. Min kæreste siger at jeg selvfølgelig ikke skal blive på en uddannelse jeg ikke er glad for, men så skal jeg også tænke på at vi jo så ikke har så mange penge hvis jeg skal være på su igen. (han har selv fuldtidsjob).
Problemet er også hvad jeg/vi skal gøre, rent økonomisk hvis jeg stopper. Jeg er lige nu 20+5 og altså er det for tidligt at gå på barsel. Men hvordan tjener man penge når der ikke er nogen der vil ansætte en der er så langt inde i en graviditet? Tænkte på om der er nogen der har været i samme situation?
Nå, det blev et frygteligt langt indlæg. Håber der er nogen der har tålmodighed til at læse det hele igennem. Og kan komme med nogle gode råd der kan hjælpe mig lidt.
- Rikke
Anmeld