M (: skriver:
Jeg har det på samme måde - ønsker også at hemmeligholde kønnet indtil fødslen (når jeg en gang skal være gravid, hvilket ikke er i nærmeste fremtid bl.a. pga. uddannelse).. Man ved jo efterhånden alt i denne verden, og vil gerne have bare en enkelt overraskelse tilbage ved fødslen.
Men, hvordan forbereder i jer til babys ankomst? Synes det er svært, da der næsten intet neutralt udstyr/tøj findes, og man vil vel gerne klæde kønnet "rigtigt", når man endelig ved, om det er en dreng eller en pige? Håber du forstår mit spørgsmål..
Netop - der er et eller andet romantisk ved at vente på den måde 
Forstår dit spørgsmål, og håber bare jeg kan give et ordentligt svar 
Jeg vil for alt i verden undgå lyserøde ting, og det samme med lyseblå / babyblå.. Primært er jeg vild med farverne (lime)grøn og orange, så med stofbleer osv. er det gerne de farver vi kigger efter. Og ellers så prøver vi på at købe ting i neutrale farver - barnevognen er creme farvet, og det tøj, vi selv har købt, er hvidt.
Af tøj har vi fået en "startpakke" i neutrale farver af mine fætre - der begge to ikke har vidst kønnet, og derfor har neutralt tøj til den første tid. Så har vi det tøj til de første par måneder, og der har vi jo så tid til at ønske / købe tøj i mere "kønsbestemte" farver. Så synes ikke det er noget problem 
Udstyret er i hvert fald ikke noget problem at finde i neutrale farver, og kan man holde igen med shoppegenet, så går de neutrale farver også der.
Håber det kan hjælpe dig
Og ellers så bare spørg igen 
Anmeld