Angående Anonym far.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.406 visninger
44 svar
0 synes godt om
28. november 2011

MiaLarsen

Hej piger. ville lige spørge om der kunne ske noget ved hvis jeg siger faren er anonym, selvom jeg ved hvem faren er til mit barn. om jeg kan få bøde for det eller noget andet.. 

Faren ønsker alligevel ikke og deltage og jeg overvejer og skrive ham som anonym da han er voldig og har slået mig massere gange. 

og drikker meget.. ved ikke hvormeget jeg har lyst til at min barn skal ha sådan en far. ??? 

Kunne virkelig godt lige bruge nogen svar på dette 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. november 2011

Drømme

MiaLarsen skriver:

Hej piger. ville lige spørge om der kunne ske noget ved hvis jeg siger faren er anonym, selvom jeg ved hvem faren er til mit barn. om jeg kan få bøde for det eller noget andet.. 

Faren ønsker alligevel ikke og deltage og jeg overvejer og skrive ham som anonym da han er voldig og har slået mig massere gange. 

og drikker meget.. ved ikke hvormeget jeg har lyst til at min barn skal ha sådan en far. ??? 

Ville ikke smutte forbi uden at give dig et

Jeg aner intet om det, men jeg håber virkelig det kan lade sig gøre

Anmeld

28. november 2011

Ayasmor

Det er strafbart, og du kan risikerer dagsbøder, og i værste fald fængselsstraf. Så selvom du ikke synes det er den heldigste far til dit barn, har du stadig pligt til at oplyse hvem faderen er. Også for dit barns skyld. Vil dog lige tilføjhe at du under de omstændigheder evt. kan kontakte politiet? Tænker ift. et tilhold mod manden, når nu han har vist voldig adfærd overfor dig gentagende gange (sådan som jeg forstod dit indlæg)

Anmeld

28. november 2011

Gry91

Er ret sikker på man skal oplyse det.

Men jeg ved så ikke der kan gøres undtagelser i sådanne situationer  

Anmeld

28. november 2011

jydeinden

MiaLarsen skriver:

du har pligt til at fortælle hvem du tror er faderen og da du ved hvem det er mener jeg uanset hvad at du skal oplyse kommunen om dette.. mener andet er ulovligt

Anmeld

28. november 2011

MiaLarsen

Øv Bøv .. må se om der er noget jeg kan gøre .. det er bare lidt svært for han nægter han har slået på mig.. ved ikke helt hvad jeg skal gøre.. og ville helst gerne få det iorden inden jeg skal føde til næste år :/ 

Anmeld

28. november 2011

132319

Det er for at sige det ligeud: Pisse ulovligt!

Det kan ikke være rigtigt at staten skal betale børnepenge til dig, fordi du ikke tør skrive faderen på.

Faderen har så vidt som barnet ret til at lære hinanden at kende, uanset hvor stor en idiot han har været overfor dig er der jo ingen der ved om han alligevel kan være en god far.

Ærligt, så skulle du nok ikke have valgt at sætte et barn til verden hvis du ikke vil informere hvem der er faderen. Det er hverken fair overfor barnet, faderen eller samfundet.

Anmeld

28. november 2011

132319

132319 skriver:

Det er for at sige det ligeud: Pisse ulovligt!

Det kan ikke være rigtigt at staten skal betale børnepenge til dig, fordi du ikke tør skrive faderen på.

Faderen har så vidt som barnet ret til at lære hinanden at kende, uanset hvor stor en idiot han har været overfor dig er der jo ingen der ved om han alligevel kan være en god far.

Ærligt, så skulle du nok ikke have valgt at sætte et barn til verden hvis du ikke vil informere hvem der er faderen. Det er hverken fair overfor barnet, faderen eller samfundet.

Jeg kan ikke rette mit indlæg men den sidste sætning æder jeg lige igen, det var ikke ret pænt sagt så undskyld herfra!

Jeg mener bare at det er enormt ærgerligt at det skal være sådan, for dit barns skyld synes jeg at du burde skrive ham på, så slipper du også for dagsbøder osv.

Hvis han ved at du er gravid og pludselig kræver en faderskabstest hvor kommunen for vished om at du godt vidste hvem faderen var, kan det komme til at koste dig rigtig dyrt

Anmeld

28. november 2011

MiaLarsen

ved du hvad du kender ikke mit forhold til min eks kæreste så du ved ikke hva min situation er og hvordan den ligger hvis du havde været derfra starten og hørt det hele ovs kunne du nok godt sætte dig ind i min situation ... jeg spørg og hvis du ikke kan skrive ordentligt til mig synes jeg overhoved ikke du skal skrive til mig igen.. 

Bliver sgu helt ked af det når du skriver sådan noget pis han har sagt til mig han ikke ville have noget med barnet og gøre.. og jeg gider ikke og lade min unge vokse op med en far der drikker vær dag... jeg har levet med en mor der har drukket hele mit liv næsten .. så jeg ved hvordan det er.. og det samme ville jeg ikke sætte mit barn i .... 

Anmeld

28. november 2011

132319

MiaLarsen skriver:

ved du hvad du kender ikke mit forhold til min eks kæreste så du ved ikke hva min situation er og hvordan den ligger hvis du havde været derfra starten og hørt det hele ovs kunne du nok godt sætte dig ind i min situation ... jeg spørg og hvis du ikke kan skrive ordentligt til mig synes jeg overhoved ikke du skal skrive til mig igen.. 

Bliver sgu helt ked af det når du skriver sådan noget pis han har sagt til mig han ikke ville have noget med barnet og gøre.. og jeg gider ikke og lade min unge vokse op med en far der drikker vær dag... jeg har levet med en mor der har drukket hele mit liv næsten .. så jeg ved hvordan det er.. og det samme ville jeg ikke sætte mit barn i .... 

Bemærk venligt at jeg har citeret mit eget indlæg og givet dig en undskyldning.

Men igen, uanset hvad, hvis det på den ene eller anden måde kommer frem at du godt vidste hvem faderen var, kan du komme i meget meget økonomiske vanskeligheder og risikere at betale alle de penge staten har betalt i stedet for faderen, tilbage.

Så må du jo gøre op med dig selv om det er den risiko værd

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.